۱۴۰۳ دوشنبه ۰۹ مهر

مراحل انجام پایان نامه در موسسه استاد پژوهش

ICTPRESS - انجام پایان نامه همواره یکی از بزرگ ترین و حتی پیچیده ترین دغدغه های دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، پیش از بحث در خصوص مراحل انجام پایان نامه در موسسه استاد پژوهش ، باید افزود: انجام پایان نامه همواره یکی از بزرگ ترین و حتی پیچیده ترین دغدغه های دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است.

به عبارت دیگر، می توان گفت: دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، به منظور فارغ التحصیلی از آن مقطع نیاز است که همواره پایان نامه ای علمی، پربار و تخصصی ارائه دهند. بی شک از آن جایی که این امر نخستین تجربه اکثر دانشجویان است، طبیعی است که در این مسیر با مشکلات و چالش های گوناگونی مواجه شوند، به طوری که هزینه و زمان زیادی‌ را در این راه از دست دهند. بنابراین شایسته است که دانشجویان انجام صفر تا صد مراحل پایان نامه خود را به موسسه ای معتبر و معروف بسپارند.

موسسه‌ای که سال‌ها در این حوزه به طور تخصصی و حرفه‌ای فعالیت کرده و همواره طی همه این سال ها خدمات ارزنده و شایانی را به دانشجویان گرامی ارائه دهد. موسسه معتبر استاد پژوهش، از جمله برترین و معتبر ترین موسساتی است که سال ها به همراه تیم حرفه ای و زبده خود در این زمینه فعالیت کرده و خدمات شایانی را به دانشجویان ارائه داده است.

درخصوص مراحل انجام پایان نامه در موسسه استاد پژوهش، باید افزود: دانشجویان برای آن که بتوانند در وقت مقرر شده، پایان نامه خود را ارائه دهند نیاز است که حتما از ترم دوم یا نهایتا ترم سوم انجام پایان نامه را آغاز کنند، بنابراین نباید دانشجویان انجام پایان نامه خود را به آخرین ترم تحصیلی خود یا همان ترم چهارم موکول کنند .

 

نحوه نگارش پایان نامه

اولین مرحله از مراحل انجام پایان نامه، انتخاب موضوع است. موضوع پایان نامه باید موضوعی جدید، پر بار، تخصصی و علمی باشد. به طوریکه بتوان برای آن منابع مختلف و گوناگونی یافت و مورد علاقه دانشجو باشد؛ و در نهایت، موضوعی باشد که به تصویب استاد راهنما و دیگر اساتید مربوطه برسد.

پس از آنکه موضوع انتخابی دانشجو به تصویب اساتید مربوطه رسید، نیاز است که دانشجو نسبت به ارائه پروپوزال اقدام کند. در خصوص پروپوزال باید گفت: در واقع پروپوزال یک پیش نویس پژوهشی است که شامل: اهداف، بیان مسأله، سوالات تحقیق، ابزار تحقیق، پیشینه تحقیق، فرضیه ها و ... است.

پروپوزال دانشجو نیز، از دیگر مواردی است که باید به تایید و تصویب استاد راهنما و دیگر اساتید مربوطه برسد. به عبارت دیگر می‌توان گفت: تا زمانی که پروپوزال دانشجو به تایید و تصویب اساتید مربوطه نرسیده باشد، دانشجو نمی تواند وارد مرحله دیگر شود. پس‌ از ارائه پروپوزال، دانشجو باید نسبت به انجام پایان نامه اقدام کند.

انجام پایان نامه همان طور که در بالا نیز به این مطلب اشاره شد، یکی از تخصصی ترین و پیچیده ترین اموری است که دانشجویان با آن مواجه هستند. انجام فصل بندی پایان نامه، فهرست پایان نامه، تحقیق و بررسی فراوان درخصوص موضوع پایان نامه، نتیجه گیری، پیشنهادها، و ... همگی از جمله مواردی هستند که دانشجو باید به آن توجه کند.

البته لازم به ذکر است دانشجویان باید بر طبق اصول نگارشی که دانشگاه آنان اعلام می‌کند، پایان نامه خود را تهیه و تنظیم کنند. پس از اتمام نگارش پایان نامه، نیاز است که دانشجو از پایان نامه خود در مقابل اساتید مربوطه دفاع کند. مسأله ای که در این خصوص باید به آن توجه کرد، این امر است که هر یک از مراحل یادشده بی شک برای فردی که تجربه و تخصص چندانی در این زمینه ندارد، در عین حال که هزینه بسیاری به همراه دارد ، زمان بر نیز خواهد بود؛ چراکه این نخستین تجربه اکثر دانشجویان است و بی شک در مرحله انتخاب موضوع یا حتی دیگر مراحل با مشکلات متنوع و متعددی مواجه خواهند شد. به این دلیل که دانشجو از مولفه های لازم برای موضوع پایان نامه اطلاعی ندارد و ممکن است موضوعی را انتخاب کند که دارای هیچ یک از مولفه های لازم نباشد یا حتی دانشجو از چگونگی انجام تک تک بخش های پروپوزال آگاهی و اطلاع کافی ندارد و ممکن است پروپوزال او بارها و بارها توسط اساتید مربوطه رد شود به طوریکه دانشجو موفق نشود تا در زمان تعیین شده پایان نامه خود را ارائه دهد و به قولی مجبور به تمدید ترم شود.

 به همین دلیل است که به طور دائم به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی گوشزد می شود که پیش از هر اقدامی، حتما با تیم متخصص و مجرب موسسه معروف استاد پژوهش در این خصوص مشورت کنند و از تجربه و دانش آنان برخوردار شوند. در واقع دانشجویان می‌توانند همه پرسش ها و حتی ابهامات ذهن خود را با تیم مجرب و با تجربه موسسه استاد پژوهش در میان بگذارند و با دیدی وسیع تر و آگاهانه تر در این مسیر قدم بگذارند.

از جمله خدمات این موسسه معتبر عبارت است از  ۱. انتخاب موضوع پایان نامه، ۲. انجام پروپوزال، ۳. انجام پایان نامه به طور تخصصی، ۴. ویرایش و اصلاح نهایی پایان نامه، ۵. اصلاح ایرادات مطروحه از پایان نامه در جلسه دفاع، ۶. تهیه و تنظیم پاورپوینت پایان نامه  و ۷. استخراج مقاله از پایان نامه و .... .

 

موسسه استاد پژوهش

موسسه معتبر و معروف استاد پژوهش، با سال ها سابقه درخشان و موفق در این زمینه، همواره به همراه تیم مجرب و با تجربه خود درصدد است تا تخصصی ترین و تضمینی ترین خدمات ممکن را به دانشجویان ارائه دهد. دانشجویان می توانند پس از برخورداری از مشاوره تخصصی و حرفه ای با تیم متخصص و کارآزموده این موسسه، انجام صفر تا صد پایان نامه خود را به موسسه معتبر استاد پژوهش بسپارند تا در نهایت با ارائه پایان نامه ای اصولی و تخصصی و با کسب بهترین نتیجه، از آن مقطع با موفقیت تمام فارغ التحصیل شوند.

نظرات : 0

ثبت نظر

38494