۱۴۰۳ دوشنبه ۱۶ مهر

هفتمین همایش بین‌المللی تحقیقات بازی‌های دیجیتال آذرماه برگزار می‌شود

ICTPRESS - با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، هفتمین همایش بین‌المللی تحقیقات بازی‌های دیجیتال میزبان فعالان این حوزه خواهد شد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، هفتمین همایش بین‌المللی تحقیقات بازی‌های دیجیتال با حمایت ستاد توسعه علوم فناوری‌های در تهران برگزار می‌شود.با هدف بررسی ابعاد مختلف بازی‌های رایانه‌ای و همچنین نسبت آن با علوم مختلف به‌ویژه علوم و فناوری‌های شناختی، هفتمین همایش بین‌المللی تحقیقات بازی‌های دیجیتال شامل گرایش‌ها، فناوری‌ها، کاربردها با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های در تهران برگزار می‌شود.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در هفتمین همایش بین‌المللی تحقیقات بازی‌های دیجیتال (گرایش‌ها، فناوری‌ها، کاربردها) به عنوان یکی از حامیان اصلی این رویداد از مقالات با موضوعات شناختی حمایت خواهد کرد. این ستاد برای حمایت از مقالات برتر در این حوزه، پنج جایزه ۵۰ میلیون ریالی تعیین کرده است.

این رویداد علمی حول محورهای بازی‌های رایانه‌ای، مدل‌های اقتصاد و کسب و کار، بازهای رایانه‌ای، فناوری‌ و فناوری‌های نوین، بازی‌های رایانه‌ای، ارتباطات و جامعه شناسی فرهنگی، بازی‌های رایانه‌ای و مدیریت رسانه و بازی های جدی توسط بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای  به مدت دو روز در تاریخ های بیستم و بیست ویکم آذرماه امسال در تهران برگزار می شود.

تولید دانش در زمینه بازی‌های رایانه‌ای به دلیل نقش بنیادین این حوزه و کاربرد آن در آموزش، بهداشت، فرهنگ سازی و مدیریت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است.

بازی‌های رایانه‌ای و سرگرمی‌های نوین و نوظهور مبتنی بر رسانه با تاثیرات مختلفی که در حوزه‌ های تربیت،  اجتماعی‌شدن و شکل‌گیری فرهنگ نسل جدید در جوامع دارند، مرکز توجه بسیاری از آینده پژوهان برای درک جامعه پیش رو هستند، حوزه‌ای که با ترکیب فناوری‌ ها و رویکرد های دانشی سرنوشت سازی مانند علوم شناختی به حق جزو معماران بزرگ زیست بوم فناوری‌های مرتبط با زندگی و حکمرانی و مهندسی فرهنگ عمومی جهان آینده است.

براساس این رویکرد همایش علمی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان پیشرانی برای بررسی ابعاد مختلف بازی‌های رایانه‌ای و همچنین نسبت آن با علوم مختلف بویژه در حوزه های دانش علوم شناختی فرصتی برای پژوهشگران و سیاست‌گذاران در راستای دانش‌افزایی، شبکه‌سازی و رصد پیشرفت‌های علمی کشور در حوزه بازی‌های رایانه‌ای است.

دبیرخانه این رویداد علمی، مهلت ارسال مقالات را تا اول آذرماه امسال تعیین کرده است.

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

18376