۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر

افزایش میزان استقبال از آموزش مجازی در سال ۱۴۰۳

ICTPRESS - مرور گزارش‌های آماری مرتبط با فعالیت سایت‌های آموزشی، می‌تواند تصویر واضح‌تری از فراگیری استفاده از این امکان در میان محصلان و معلمان ارائه دهد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی فیلیمو، طبق آمار ارائه شده، سایت «فیلیمومدرسه»، به عنوان یکی از پلتفرم‌های آموزش آنلاین از ابتدای سال ۱۴۰۳ و در 6 ماه بالغ‌بر ۸۳ هزار کاربر جدید را جذب کرده است. این تعداد کاربر طی همین مدت زمانی، نزدیک به ۵.۵ میلیون بار، ویدئوهای آموزشی بارگذاری شده در این سایت را پلی و از نظر زمان تماشا، رکورد 34 میلیون دقیقه بازدید را ثبت کرده‌اند.
بر اساس آمار رسمی، همچنان بیشترین آمار کاربران این پلتفرم را دانش‌آموزان استان تهران به خود اختصاص داده‌اند و سهمی بالغ‌بر ۵۵ درصد دارند و در مقابل کمترین کاربر از استان همدان اقدام به عضویت و فعالیت در این سایت آموزشی کرده‌اند. از منظر دوری از پایتخت و محرومیت از امکانات آموزشی، می‌توان استان خراسان شمالی را یکی از فعال‌ترین استان‌ها به شمار آورد که بیشترین کاربر فعال را در این زمینه دارد.
تا پایان ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳، بیشترین محصلانی که با عضویت در «فیلیمومدرسه» از محتوای آموزشی آن استفاده می‌کنند، مربوط به پایه هفتم بوده‌اند که چیزی در حدود ۱۸ درصد مجموع کاربران این سایت را شامل می‌شود.
همچنین از موضوعاتی که بیشترین استقبال را از سوی دانش‌آموزان داشتند، می‌توان به «آموزش زبان کره‌ای»، «ساخت اسلایم»، «برنامه‌نویسی پایتون» و «نجوم» اشاره کرد که به ترتیب در فهرست پربیننده‌ترین محتواهای غیردرسی در صدر قرار گرفته‌اند.
طبق آمار ارائه شده از سوی فیلیمو مدرسه، به‌صورت کلی در خردادماه سال گذشته تعداد ۳۰ معلم، با استفاده از سازوکار درآمدزایی این سایت، مجموعا ۴۰۰ میلیون تومان دریافت کرده‌اند و اکنون بیش از ۱۷۰ معلم عضو سیستم «معلم خصوصی» این پلتفرم کمک آموزشی هستند.

نظرات : 0

ثبت نظر

87539