۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر

مراسم اختتامیه نخستین رویداد هوش مصنوعی اینوتکنیک برگزار شد

ICTPRESS - مراسم اختتامیه نخستین رویداد هوش مصنوعی اینوتکنیک با معرفی نفرات برتردر دو بخش ایده و محصول برگزار شد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی شرکت ملی انفورماتیک، سیدجعفر مرتضویان مدیر نوآوری و مطالعات راهبردی شرکت ملی انفورماتیک در این مراسم گزارشی از روند برگزاری این رویداد، طراحی مسائل و نیازهای فناورانه بانک مرکزی، برگزاری پیش رویدادهای دانشگاهی، برگزاری رویداد اول، دریافت ایده‌ها و محصولات و جلسات تشریح پیشنهادات و داوری ارائه کرد.
این رویداد در 2 بخش «طرح/ ایده» و «محصول/ MVP» برگزار شد و در هر بخش، سه پیشنهاد برتر حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

 

 

مرتضویان با بیان اینکه چالش‌های رویداد اینوتکنیک مربوط به 2 حوزه اقتصادی و نظام‌های پرداخت و تسویه بودند، گفت: در بخش اقتصادی، چالش‌های این رویداد «کنون‌بینی تولید ناخالص داخلی؛ ارزیابی و برآورد انتظارات تورمی؛ رصد و پایش جریان تسهیلات؛ ارزیابی ریسک در شبکه بانکی و رصد و پایش جریان خروج ارز از چرخه رسمی اقتصاد» بودند.
وی ادامه داد: در بخش نظام‌های پرداخت و تسویه نیز چالش‌هایی که برای آنها درخواست راهکار داشتیم، «شناسایی الگوهای رفتاری نامتعارف، عملیات مشکوک و موارد سوءاستفاده از ابزار پرداخت کارت؛ استخراج قوانین از اسناد؛ شمول مالی مبتنی بر هوش مصنوعی؛ بهره‌گیری از داده‌های ساخت نایافته در جهت رصد به موقع رخدادهای امنیتی در نظام بانکی و کشف ناهنجاری در گراف تراکنش‌های بانکی» بودند.
به گفته مدیر نوآوری و مطالعات راهبردی شرکت ملی انفورماتیک، 20 طرح و 11 محصول در مجموع به دبیرخانه این رویداد ارسال شد که از این تعداد 11 پیشنهاد مربوط به مسائل اقتصادی و 20 پیشنهاد نیز در حوزه پرداخت بود که از طریق نشست ها و بررسی های مختلف در کمیته داوری امتیاز دهی شدند.
در پایان این رویداد هم از نفرات برتر با اهدای لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد. براین اساس، در بخش ایده، هادی فراهانی با طرح «شناسایی الگوهای رفتاری نامتعارف، عملیات مشکوک و موارد سوء استفاده از ابزار پرداخت کارت»، نیما همتی با طرح «کنون بینی تولید ناخالص داخلی» و نیما همتی با طرح «ارزیابی و برآورد انتظارات تورمی» رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.
همچنین در بخش محصول نیز هادی فراهانی با طرح «استخراج قوانین از اسناد»، محمد امین ملاحسینی اردکانی با طرح «شناسایی الگوهای رفتاری نامتعارف، عملیات مشکوک و موارد سوء استفاده از ابزار پرداخت» و محسن غفاری با طرح «ارزیابی ریسک در شبکه بانکی» به رتبه‌های اول تا سوم دست یافتند.

نظرات : 0

ثبت نظر

95126