۱۴۰۳ شنبه ۰۱ دی

الکترونیکی‌شدن خدمات دولت برای مردم ملموس نیست

ICTPRESS - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور (دوشنبه نوزدهم آذر) در همایش «تحول دیجیتال، افق آینده» با اشاره به اهمیت «تحول دیجیتال» گفت: آمارها حکایت از ۷۰ درصدی شدن خدمات الکترونیک دستگاه‌های اجرایی دارند اما احساس مردم به الکترونیکی شدن خدمات، حدود ۱۰ درصد است که این واقعیت‌ها وجود دارد و باید نگاه‌ ما این باشد که آمار را واقعی ارائه دهیم.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علاء‌الدین رفیع‌زاده با بیان اینکه در دولت چهاردهم دیگر بهانه‌ای برای کارکردی که خروجی برای مردم نداشته باشد، نداریم و ناچار به برنامه‌ریزی هستیم، تصریح کرد: ما می‌دانیم که نیازمند ساختارسازی جدید در حوزه فناوری اطلاعات هستیم. 

وی ادامه داد: یکی از خواهش‌ها ما این است که دستگاه‌های اجرایی برای اینکه پاسخگویی به مردم را ارتقا دهند، ساختار سازمانی خود را بررسی کنند و با استفاده از ابزارهای فناورانه مسیرهای تازه‌ای را برای ارتقا سازمان خود در پیش بگیرند. برای این کار نیاز به ایجاد سازمان جدید نیست و صرفا به اقدامات جدید دارد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی با تاکید بر اینکه دولت هوشمند وظیفه تنها یک دستگاه نیست، اشاره کرد که در این میان وزارت ارتباطات وظیفه زیرساختی را برعهده دارد، سازمان اداری استخدامی نیز راهبر ۷ هزار خدمت در دستگاه‌های اجرایی به شمار می رود و سازمان برنامه و بودجه نیز تکالیف دیگری دارد.

وی افزود: همه این‌ها باید در کنار یکدیگر دست به دست هم دهند تا اتفاقات خوبی در کشور رخ دهد. 

به گفته رفیع زاده، خوشبختانه این وفاق انجام شده و اکنون سندی آماده شده تا به عنوان سند هوشمندسازی خدمات دولت به شکل یکپارچه و جمع‌بندی شده توسط رئیس جمهوری به دستگاه‌ها ابلاغ شود تا مبنای عمل دستگاه‌ها قرار بگیرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

76723