
مساله محوری و راهکار پروری! راهی نو برای ارتباطات کارآمد و اعتمادزا
ICTPRESS - کارگاه آموزشی پارادایم های نوین جهانی مدیریت ارتباطات توسط انجمن مدیریت کسب و کار ایران با سخنرانی و تدریس استاد حمید شکری خانقاه عصر یکشنبه ۲۴ فروردین با حضور تعداد زیادی از متخصصان و اساتید ارتباطات و علاقه مندان این حوزه برگزار شد.
به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، دکتر حمید شکری خانقاه در این کارگاه آموزشی در سخنانی تاکید کرد: با ارتباطات راهبردی، گره گشا باشید و شاخص تاب آوری را بالا ببرید. رضایت (حمایت، مشارکت، اجماع عمومی)، جلب احترام، تحسین و قدردانی، احساس تعلق (وفاداری)، اقناع (متقاعدسازی، احساس خشنودی و لذت) را توسعه دهید.
وی اظهار داشت: پارادایم های سنتی منسوخ شده است؛ روابط عمومی ها و مدیران نظام ارتباطی در پارادایم های نوین ارتباطی به مدیریت هوشمندانه تعاملات، مدیریت کلمات و احساسات خود با مخاطبان اقدام کنند.
این استاد دانشگاه به تشریح پارادایم های تعاملی، انتقادی، پارادایم تجزیه و تحلیل سرمایه اجتماعی، پارادایم تحلیل رویداد، پرداخت و گفت: استراتژی خوب، ارتباطات خوب و به دنبال آن نتیجه خوب به ثمر می نشیند.
استراتژیست ارتباطات راهبردی هوشمند در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: باید مسیر حرکت شخصی، اجتماعی و سازمانی در کسب و کار خود را پیدا کنید اینکه کجا هستید؟ کجا می خواهید بروید یعنی چشم انداز شما چیست؟ ارزیابی کنید و بازخورد بگیرید؛ برای این مهم باید برنامه و پلن داشته باشید. باید نقشه راه خود را مشخص کنید.
دکتر شکری خانقاه گفت: در پارادایم مساله محوری و راه حل پروری، نقاط ضعف و قوت خود را مشخص کنید و فرصت ها و تهدیدها را تبیین کنید. به تحلیل موقعیت خود بر این اساس بپردازید و سپس استراتژی راهبردی خود را هوشمندانه ترسیم کنید.
پارادایم مساله محوری و راه حل پروری در جهان ثابت شده است و سازمان های بزرگ جهانی بر این منوال عمل می کنند.
اگر در روابط عمومی توانستید مسائل سازمان را به خوبی شناسایی کنید و بر اساس آن به یک راهبرد و استراتژی راه حل پرورانه برسید شما به یک نظام ارتباطی هوشمندانه دست یافته اید و بر اساس راه حل های گوناگون به حل مشکلات سازمان خود اقدام خواهید کرد.
شما با این کار به شناخت نیاز مخاطبان خود در کسب و کارتان می رسید و موجبات رشد برای کسب و کار خود را با پرداختن به این نیازها به صورت صحیح و مستقیم پاسخ خواهید داد. این رمز موفقیت کسب و کار شما خواهد بود.
مدیر برنامه بین المللی شتابدهنده مهارتی مدیریتی MAP در بخش دیگری از سخنان خود در این کارگاه آموزشی بیان کرد: شما یک روند طبیعی در زندگی شخصی، کاری و ... دارید که به آن منحنی اول می گویند، در همین حال نوجوان و جوانان در مسیر رسیدن به منحنی اول هستند؛ پس از طی این مرحله شما به یک نقطه ثابت می رسید، حالا باید به ترسیم منحنی دوم زندگی خود بپردازید؛ مدیران عامل، کارآفرینان، متخصصان و .... پس از سال ها کار برای درجا نزدن و پیشرفت کردن و توسعه کسب و کار باید وارد منحنی دوم و چرخه تحول زندگی شخصی خود و کسب و کارتان بشوید.
بنابراین با تصمیم، برنامه، اقدام، تلاش، پایداری و نهایتا به توسعه برسید. دنیایی به تجربه و تخصص و توان شما نیاز دارد. در مسیر تحول و تاثیرگذاری پیش بروید.
در پایان این کارگاه آموزشی، استاد شکری خانقاه به سوالات مطرح شده و کاربردی از سوی شرکت کنندگان به صورت آنلاین پاسخ گفت.
نظرات : 0