۱۴۰۴ شنبه ۲۲ آذر

امضای تفاهم‌نامه همکاری توسعه خدمات دولت هوشمند

ICTPRESS - سازمان فناوری اطلاعات ایران، سازمان اداره و استخدامی کشور و ایرانسل تفاهم نامه همکاری توسعه خدمات دولت هوشمند را امضا کردند.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، همکاری در توسعه خدمات دولت هوشمند، همکاری در هوشمند سازی خدمات دولت و همکاری در توسعه پروژه های پیشران دولت هوشمند از جمله محورهای این تفاهم نامه همکاری سه جانبه محسوب می شود.

 

دولت هوشمند؛ اولویت راهبردی وزارت ارتباطات

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین امضای این تفاهمنامه همکاری با بیان که "دولت هوشمند نباید صرفاً به ایجاد سامانه‌های جدید محدود شود"، تاکید کرد که هدف ما این است که خدمات به مردم، هوشمندانه‌تر و مردم‌محورتر شوند.

وی با اشاره به اهمیت دولت هوشمند به عنوان یکی از پروژه‌های پیشران وزارت ارتباطات، گفت:«دولت هوشمند تنها یک طرح فناورانه نیست، بلکه تحولی ساختاری در مدیریت کشور است. این طرح سه رکن اصلی اصلاح فرآیندهای اداری، توسعه فناوری‌های دیجیتال و توانمندسازی نیروی انسانی را در بر می گیرد.

وزیر ارتباطات با تقدیر از زحمات مجموعه سازمان اداری و استخدامی، تأکید کرد: «این سازمان نقش محوری در اصلاح فرآیندهای اداری و کاهش بوروکراسی دارد. با همکاری مشترک، می‌توانیم نظام اداری را به سمتی ببریم که نه‌تنها خدمات سریع‌تر ارائه شود، بلکه زمینه‌های فساد نیز مسدود شود.»

هاشمی با اشاره به همکاری با شرکت ایرانسل به عنوان یکی از اپراتورهای پیشرو در فناوری ارتباطات، گفت: «بخش خصوصی با تجربه و توانمندی‌های خود می‌تواند شتاب‌دهنده تحقق دولت هوشمند باشد. ایرانسل با سابقه موفق در توسعه پلتفرم‌های خدماتی، یکی از شرکای مهم ما در این مسیر خواهد بود.»

 

سند نقشه راه دولت هوشمند ابلاغ شد

این گزارش حاکی است، رییس سازمان اداری استخدامی کشور نیز در آیین امضای تفاهم نامه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام ابلاغ سند نقشه راه دولت هوشمند، تاکید کرد که در این سند تکالیف تمام دستگاه ها برای تحقق دولت هوشمند مشخص شده است.

وی با بیان این مطلب که این سند روز گذشته توسط معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شد، افزود: در این سند کارگروهی دیده شده که حتی به صورت هفتگی جلساتی برای پیگیری و حل مشکلات برگزار می کند تا بتوانیم شاهد تحقق اهدافی باشیم که در دولت های گذشته تاکنون موفق نبودیم و در دولت وفاق به آن برسیم.

 

خدمات باید به گونه ای ارایه شود که رضایت مردم جلب شود

بر اساس این گزارش، محمد محسن صدر، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و معاون وزیر ارتباطات نیز در این مراسم ضمن برجسته دانستن این همکاری در ارائه خدمات به مردم، جلب رضایت مردم از دولتمردان را هدف غایی دولت چهاردهم برشمرد.

وی گفت: سازمان اداری و استخدامی و وزارت ارتباطات دو دستگاه اصلی هستند که می‌توانند در حد اعلا خدمات مناسب را به مردم ارائه دهند و حس خوبی در آنها ایجاد کنند.

صدر متذکر شد که مردم می‌خواهند ما یک خدمت را به آسانی در دسترس‌شان قرار دهیم و امکان رصد را فراهم کنیم. در این صورت است که رضایت آنها جلب می‌شود و چیز دیگری از ما نمی‌خواهند، اما هنوز این اتفاق رخ نداده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این تعامل میان وزارت ارتباطات و سازمان اداری و استخدامی در حد اعلا شکل گرفته و هدف مشترکی شکل گرفته که در نهایت، بستر آنچه مد نظر دولت چهاردهم است را برآورده خواهد کرد، گفت: این بستر باید به چه شکلی پیاده‌سازی شود که مشکلات موجود را مرتفع کند.

وی افزود: قاعدتا یک رابط باید در این میان نقشی ایفا کند که مسیر را سهل و آسان کند. من فکر می‌کنم با این تدبیری که با این تفاهم‌نامه اتخاذ شد، به همراه ظرفیتی که شرکت ایرانسل دارد، بتوانیم به سرانجام برسیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: به نظرم اتفاقاتی که در گذشته شکل گرفته اتفاقات بزرگی بوده است و دوستان در هر مسند و مقام و جایگاهی که بوده‌اند، زحمت کشیده‌اند، اما آنچه که مطلوب است، مد نظر قرار نگرفته است. آقای رئیس جمهور نیز وقتی برای سومین بار در وزارت ارتباطات حضور یافتند، بخش عمده‌ای از مطالباتی که از آقای وزیر داشتند، همین مسائل بود. همینطور انتظاراتی که از سازمان امور اداری و استخدامی داشتند.

وی افزود: همه اینها به این معنی است که این بستر باید فراهم شود و ما امیدواریم که با اتفاق مبارکی که امروز رقم می‌خورد، به همراه تقسیم وظایف خوبی که انشاءالله شکل خواهد گرفت، نهایتا مردم نیز این حس خوب را دریافت کنند و امیدواریم تلاش دولتمردان در دولت چهاردهم نتیجه‌بخش باشد و نظر ریاست محترم جمهور جلب شود و در نهایت، مردم راضی باشند.

محمد محسن صدر، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران خاطرنشان کرد: مقدمات کار و اقدامات اجرایی و عملیاتی خوبی، حتی قبل از اینکه این تفاهم‌نامه به صورت رسمی امضا شود، آغاز شده است و از معدود تفاهم‌نامه‌هایی است که قبل از امضای آن بسیاری از اقدامات انجام شده است. تاکنون هم ثبت در سامانه انجام شده و هم شرکت ایرانسل زحمات زیادی را متقبل شده است و حتی به برخی از نقاط عطف مورد نظر نیز رسیده‌ایم.

وی افزود: این نشان می‌دهد که ما تنها به دنبال امضای یک تفاهم‌نامه و برگزاری یک مراسم نیستیم و واقعا هدف ما، هدف اجرایی است. تاکید چندباره می‌کنم که هدف از تمام این تفاهم‌نامه و تلاش‌ها، جلب رضایت مردم است تا مردم از حاکمیت و به ویژه دولت چهاردهم راضی و خشنود باشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که امضای این تفاهم‌نامه منشاء برکات زیادی در توسعه دولت هوشمند و الکترونیک و ارائه خدمات به مردم باشد.

نظرات : 0

ثبت نظر

39309