کارگاه تخصصی "مدیریت ارتباطات راهبردی با هوش مصنوعی" در تهران
ICTPRESS - دکتر حمید شکری خانقاه در این سمینار آموزشی گفت: زمان آزمایش و خطا گذشته است؛ روابط عمومیها باید با ابزارهای AI، ارتباطات راهبردی سازمان را متحول کنند.
به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، با هدف ارتقای مهارتهای راهبردی مدیران و کارشناسان برای مدیریت ارتباطات در فضای مجازی، کارگاه تخصصی «مدیریت ارتباطات راهبردی در عصر هوش مصنوعی» ویژه روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
در این رویداد مهم که پنج شنبه دهم مهرماه ۱۴۰۴ برگزار شد، دکتر حمید شکری خانقاه بر ضرورت استفاده راهبردی از ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی کمپینهای ارتباطی، رسانه ای و تبلیغاتی هدفمند و ترسیم نقشه راه ارتباطات راهبردی سازمان برای آیندهای موفق تأکید کرد.
دکتر شکری خانقاه در این سمینار آموزشی بر راهبردی عمل کردن در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: پرسش کلیدی این است که «آیا سازمان شما برای مدیریت ارتباطات در فضای مجازی، به اندازهٔ کافی راهبردی عمل میکند؟» و تأکید کرد: «دیگر زمان آزمایش و خطا گذشته است.»
وی با اشاره به تراکم اطلاعات و محتوا در رسانههای اجتماعی، ابزارهای هوش مصنوعی (AI) را به عنوان موتور محرکه جدید برای تحول کامل مسیر ارتباطی سازمانها معرفی کرد.

این مدرس دانشگاه، نحوه بهکارگیری هوش مصنوعی در روابط عمومی را دگرگون کننده دانست و گفت : ما باید طراحی کمپینهای ارتباطی و تبلیغاتی برتر با هوش مصنوعی بیاموزیم و نحوه بهکارگیری ابزارهای AI برای شناسایی ترندها، تحلیل احساسات مخاطبان و تدوین محتوای خلاقانه که بهترین نتایج را تضمین کند را در برنامه های ارتباطی مد نظر قرار دهیم.
نویسنده کتاب برنامه ریزی ارتباطی در روابط عمومی ، ترسیم نقشه راه ارتباطات سازمان را از الزامات سازمانی مدیران دانست و گفت: مدیران باید چارچوبی جامع برای استفاده از هوش مصنوعی در پیشبینی بحرانهای احتمالی و برنامهریزی ارتباطات راهبردی بلندمدت طراحی و ارایه کنند.
مشاور عالی ارتباطات راهبردی در بخش دیگری از این کارگاه، بر اهمیت هدفمندسازی و جذابسازی پیامها تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: متخصصان روابط عمومی باید چگونگی استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی را برای تنظیم پیامهایی بیاموزند که کاملاً *هدفمند*بوده و حداکثر گیرایی را در میان گروههای مختلف مخاطب داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به ترافیک بالای محتوا، متمایزسازی صدای سازمان در ترافیک رسانهای را چالشی حیاتی خواند و تکنیکهای نوآورانه با تکیه بر ابزارهای AI را برای متمایز ساختن پیام سازمان در میان انبوه محتوای موجود در رسانههای اجتماعی تشریح کرد.
این مدرس دانشگاه همچنین به تشریح راهبردهای کلیدی در حوزه برندینگ هوشمند پرداخت و بر ضرورت بهرهگیری از هوش مصنوعی در تبلیغات تأکید کرد. وی گفت: استراتژیهایی که از طریق کمپینهای تبلیغاتی هوشمند و دادهمحور، برندینگ سازمان را به اوج میرسانند و اثربخشی سرمایهگذاری تبلیغاتی را به حداکثر میرسانند، باید در کانون توجه مدیران قرار گیرند. این رویکرد تضمین میکند که هر پیام تبلیغاتی، با دقت بالا به مخاطب هدف ارسال شود.
حمید شکری خانقاه در پایان، برگزاری این نشست را «فرصتی مغتنم» خواند تا در کنار مدیران و کارشناسان روابط عمومی راهآهن، به ارتقای مهارتهای تخصصی آنها برای ترسیم نقشهٔ راه آیندهٔ ارتباطات کمک کند. این کارگاه تأکید کرد که در عصر هوش مصنوعی، موفقیت در روابط عمومی و مدیریت رسانه نیازمند اتخاذ یک استراتژی ارتباطات نوین است که بر تحلیل دادهها و ابزارهای هوشمند استوار باشد.

نظرات : 0