۱۴۰۳ یکشنبه ۰۹ اردیبهشت

جشن تجلیل از رتبه‌های زیر 10 کانون در کنکور سراسری 1402

ICTPRESS - رتبه‌های برتر کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در مراسمی با حضور چهره‌های ماندگار علمی، آموزشی و فرهنگی و خانواده‌های برگزیدگان، مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، مراسم تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ با حضور دانش‌آموزان، خانواده آنها، رتبه‌های برتر کنکور سال‌های گذشته و چهره‌های ماندگار علمی و آموزشی، خیرین مدرسه‌ساز و مدیران برخی استارت‌آپ‌های موفق کشور، روز یکشنبه ۵ شهریورماه توسط بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد. 

در این مراسم از ۸۹ رتبه برتر کنکور سراسری دانش آموزان کانون فرهنگی آموزش قلم‌چی که موفق به کسب رتبه‌های زیر ۱۰ کشوری و منطقه همچنین از دانش آموزان استثنائی بنیاد قلم‌چی که در کنکور ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه‌های زیر هزار شدند، تقدیر به‌عمل آمد.

این دانش آموزان که در کنکور سراسری امسال موفق به کسب رتبه‌های تک‌رقمی کشوری، مناطق و ایثارگران در گروه‌های ریاضی، تجربی، انسانی و زبان شده اند، شامل ۳۸ نفر در رشته علوم تجربی، ۲۵ نفر در رشته ریاضی، ۲۳ نفر در رشته انسانی و ۳ نفر در رشته زبان هستند که رتبه‌های برتر زیر ۱۰ را از آنِ خود کرده‌اند.

بیشترین درخشش رتبه‌های تک‌رقمی کانون در کنکور سراسری سال ۱۴۰۲، مربوط به استان‌های تهران، خراسان‌رضوی، آذربایجان شرقی، اصفهان، خوزستان، کرمان، یزد و گیلان است و در میان شهرها نیز بیشترین رتبه‌های زیر ۱۰ کنکور، به دانش‌آموزان از تهران، اصفهان و تبریز تعلق دارد.

 

 

در این مراسم از میان ۱۷ دانش‌آموز بورسیه بنیاد قلم‌چی شامل ۴ دانش‌آموز در رشته ریاضی، ۶ دانش‌آموز در رشته تجربی و ۷ دانش‌آموز در رشته انسانی که در میان رتبه‌های برتر کنکور امسال موفق به کسب رتبه‌های تک‌رقمی شد‌ه‌اند‌، نیز تجلیل به‌عمل آمد.

دانش‌آموزان استثنایی (نابینا، کم‌بینا، نیمه‌شنوا و دارای آسیب جسمی حرکتی) نیز به‌رغم محدودیت‌هایشان، امسال در رقابت با دانش‌آموزان منطقه ۳ موفق به کسب رتبه‌های زیر ‌۱۰۰۰ شدند و در بخش ویژه‌ای از این مراسم، از ۹ نفر آنان در رشته‌های ریاضی، انسانی، هنر و زبان تقدیر شد؛ در میان این دانش‌آموزان ۳ دانش‌‌آموز نابینای تحت‌پوشش بنیاد قلم‌چی رتبه زیر ۱۰۰۰ از شهر شیراز بودند.

کاظم قلم‌چی واقف و متولی بنیاد علمی‌آموزشی قلم‌چی در این مراسم با بیان اینکه همه ما مدیون مدارس و دانشگاه‌هایی هستیم که در آنها درس خوانده‌ایم و باید به آنها افتخار کنیم، گفت: من دانشجوی ورودی سال ۵۲ دانشکده فنی دانشگاه تهران بودم و خود را بدهکار این دانشگاه می‌دانم.

وی دانش‌آموزان را سرمایه این کشور دانست که می‌توانند دنیای بهتری بسازند و به جمله معروف نلسون ماندلا که «موثرترین اسلحه‌ای که می‌توان برای تغییر دنیا به کار گرفت آموزش است» اشاره کرد.

قلم‌چی، دانش‌آموزان استثنایی و دانش‌آموزان مناطق کمتربرخوردار را که در کنکور امسال موفق به کسب رتبه‌های برتر شده‌اند، الهام‌بخش تمامی دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: موفقیت این عزیزان در شرایط سخت گواه این است که می‌توان با تاب‌آوری در شرایط سخت ایستاد و ادامه داد. این امر، سمبل توانستن است.

متولی بنیاد قلم‌چی با اشاره به ۳۰ سالگی فعالیت کانون قلم‌چی که از سال ۱۳۷۲ تاسیس شده است، اظهار داشت: ۱۰ سال متوالی است که ۱۰ نفر اول برگزیده کنکور سراسری کشور در رشته تجربی از دانش‌آموزان کانونی هستند و مفتخریم اعلام کنیم که امسال «جدول ۱۰ در ۱۰ قلم‌چی» تکمیل شده است.

در این مراسم در راستای ارج‌گذاشتن به تلاش‌ نخبگان کشور، اعطای جوایز به برترین‌های کنکور، توسط برخی از رتبه‌های برتر کشوری کنکور سال‌های گذشته که پیش‌تر دانش آموز کانون قلم‌چی بودند، روسای جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، چهره‌های ماندگار علمی و بنیان‌گذاران و هم‌بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌های موفقی همچون اسنپ، تپسی، مکتب‌خونه و ایران‌کتاب، انجام شد و جوایزی نیز به رسم یادبود از سوی بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌های یادشده به دانش‌آموزان اختصاص یافت.

برخی چهره‌های نام‌آشنای جامعه علمی کشور از جمله پرویز جبه‌دار مارالانی چهره ماندگار مهندسی برق، ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، محمود کمره‌ای معاون آموزشی دانشگاه و رئیس هیات‌مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران و ایرج حسابی فرزند دکتر محمود حسابی نیز در این مراسم حضور داشتند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

13203