۱۴۰۳ یکشنبه ۰۹ اردیبهشت

افتتاح پروژه Solve for Tomorrow سامسونگ با مشارکت دانشگاه امیرکبیر در ایران

ICTPRESS - شرکت سامسونگ با همکاری دانشگاه امیرکبیر، پروژه Solve for Tomorrow خود را برای رشد مهارت‌ها و توسعه تفکر دیزاین دانشجویان، در ایران اجرا می‌کند.   

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی سامسونگ در ایران، این پروژه روز دوشنبه 16 بهمن ماه طی مراسمی رسمی با حضور مدیران شرکت سامسونگ ایران و رؤسا و اساتید دانشگاه امیرکبیر در پارک علم و فناوری این دانشگاه افتتاح شد.

 

 

برنامه جهانی Solve for Tomorrow شرکت‌کنندگان را تشویق می‌کند تا از دانش STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی) خود برای حل چالش‌ها همچنین توسعه‌ مهارت‌های مهمی مانند کار گروهی و تفکر انتقادی و خلاقانه کمک بگیرند.

در این مراسم مسعود فیاضی مدیر روابط عمومی و شهروند شرکتی سامسونگ در ایران با اشاره به ارزش‌های بنیادین این شرکت گفت: پروژه‌های شهروند شرکتی سامسونگ روی توانمندسازی افراد متمرکز است تا بتواند از طریق آموزش نسل آینده به خلق ارزش کمک کند. در ایران نیز سامسونگ پروژه‌های متنوعی را در راستای فعالیت‌های شهروند شرکتی خود انجام داده است. از جمله این‌ فعالیت‌ها می‌توان به پروژه کتابخانه‌های گویا که با همکاری انجمن نابینایان کشور و آکادمی مهندسی سامسونگ که با مشارکت سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای تهران اجرا شده است، اشاره کرد.

مدیر بخش شهروند شرکتی سامسونگ ایران در مورد همکاری قبلی این شرکت با دانشگاه امیرکبیر گفت: مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر یکی دیگر از پروژه‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ در ایران بود که این شتابدهنده، بدون در اختیار گرفتن سهام، از ایده‌ها و استارتاپ‌های حوزه سلامت، آموزش و محیط زیست حمایت می‌کرد.

به گفته مدیر روابط عمومی سامسونگ، برنامه Solve for Tomorrow تاکنون در بیش از 62 کشور جهان اجرا شده است و یک فرصت یادگیری برای شرکت‌کنندگان است تا افراد بتوانند از دانش خود برای ارتقای تفکر خلاق و مهارت‌های نرم بهره ببرند. طی این دوره دانشجویان مهارت‌های لازم را از طریق متد تفکر طراحی (Design Thinking) آموزش می‌بینند. در ابتدا شرکت‌کنندگان با کمک اساتید، تسهیلگران و مربیان، یک چالش اجتماعی را انتخاب و پس از آن افراد در قالب تیم، راهکاری برای حل چالش‌های پیش‌روی خود طراحی می‌کنند. در پایان دوره، هر تیم راهکار و نمونه محصول (Prototype) خود را در مقابل داوران ارائه کرده و در نهایت تیم‌های برنده جایزه ویژه خود را از میان محصولات سامسونگ دریافت می‌کنند.

این برنامه، یک فرصت آموزشی برای جوانان است که طی دوره‌های عملی و تئوری Design Thinking با فرآیند حل مساله (Problem-Solving) آشنا شوند. طی این دوره آموزشی ۶ ماهه، شرکت کنندگان با کمک اساتید و مربیان، مهارت‌های ارتباط موثر، کار تیمی، تفکر انتقادی و خلاقیت را می‌آموزند.

 

 

سید فرهنگ فصیحی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم با اشاره به همکاری موفق این مرکز با شرکت سامسونگ گفت: همکاری خوبی با شرکت سامسونگ در سال‌های پیش آغاز شده بود که هر دو طرف به دلیل نتایج موفق آن علاقه‌مند بودیم تا ادامه پیدا کند. براین اساس پروژه Solve for Tomorrow که با ماموریت‌های دانشگاه برای ترویج کارآفرینی و آموزش‌ تفکر خلاق به دانشجویان همخوانی زیادی دارد، انتخاب شد.

در ادامه هادی بقایی مدیر ارشد منابع انسانی شرکت سامسونگ در ایران ضمن توضیح اهداف این شرکت از اجرای برنامه Solve for Tomorrow گفت: خروجی‌های موفق مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر ما را متقاعد کرد تا این بار در قالبی جدید و با برنامه Solve for Tomorrow فعالیتی را برای آموزش دانشجویان راه‌اندازی کنیم تا این نیرو‌های آموزش دیده بتوانند سهمی هر چند کوچک در حل چالش‌های اجتماعی داشته باشند. به همین خاطر برنامه‌ریزی‌های اجرای این پروژه از سال پیش آغاز شد و طی آن مشاوران حرفه‌ای و کارآزموده‌ای برای پیاده‌سازی دقیق این برنامه‌ها انتخاب شدند.

همچنین علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن یادآوری همکاری‌های موفق این دانشگاه با شرکت سامسونگ گفت: دنیای امروز با یک دهه قبل تفاوت‌های بسیاری کرده و به همین دلیل در دوران کنونی موفقیت شرکت‌های صنعتی مستلزم تقویت جنبه‌های دانش‌بنیان است. اینکه شرکت بزرگی مثل سامسونگ با سابقه‌ای دیرین و موفق در حوزه لوازم الکترونیکی، به اجرای پروژه‌هایی مثل این روی می‌آورد، اهمیت علم و نوآوری را برای ما خاطرنشان می‌سازد. با توجه به همکاری موفق بین دانشگاه امیرکبیر و سامسونگ در گذشته، امیدواریم که در قالب پروژه جدید هم بتوانیم بستر خوبی را برای دانشجویان مهیا کنیم تا با تفکر و مهارت‌های جدید آشنا شوند.

 

 

در پایان این مراسم، سانگ‌ووک چوی مدیر سامسونگ در ایران ضمن آرزوی موفقیت برای دانشجویان راه‌ یافته به نخستین دوره برنامه Solve for Tomorrow گفت: حضور در محیط آکادمیکی همچون مرکز فناوری دانشگاه امیرکبیر و مشاهده دانشجویان و اساتید پرتلاش این مرکز، بیش از هر چیزی اهمیت و قدرت «نوآوری» را به ما یادآور می‌شود. این قدرت اما بدون همکاری و تعامل با یکدیگر به وجود نمی‌آید، امیدوارم که مانند گذشته این بار هم همکاری بین دانشگاه امیرکبیر و سامسونگ بتواند نتایج درخشانی را رقم بزند.

دانشجویان پذیرفته شده در برنامه Solve for Tomorrow سامسونگ، به زودی دوره آموزشی خود را شروع می‌کنند تا پس از فرا گرفتن مباحث مورد نیاز برای رقابت نهایی آماده شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به وبسایت این برنامه در ایران به نشانی www.sftiran.ir مراجعه کنید.

نظرات : 0

ثبت نظر

41000