۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه تلکام آغاز به کار کرد

ICTPRESS - نمایشگاه تلکام با شعار تحول دیجیتال و اتصال‌پذیری، صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، بیست و چهارمین نمایشگاه تلکام (مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال) با شعار تحول دیجیتال و اتصال‌پذیری، صبح امروز شنبه ۲ دی‌ماه، با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری، معاون وزیر صمت و معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت مخابرات ایران آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این رویداد، احمدرضا علامه طباطبایی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی اظهار داشت: امسال دو شرکت سهامی برگزار کننده این نمایشگاه هستند و علاوه بر تلکام، پنج نمایشگاه دیگر در حال برگزاری است.

وی افزود: نمایشگاه تلکام زیر بنایی ۲۲ هزار متر مربع را در بر می‌گیرد؛ در این نمایشگاه میزبان ۱۶۱ شرکت داخلی و خارجی و میزبان هیات تجاری از ۹ کشور هستیم. نمایشگاه امسال رشد ۱۲۵ درصدی را نسبت به سال‌های گذشته دارد.

محمد موسوی معاون وزیر صمت نیز در این مراسم با اشاره به همکاری‌های موثر با وزارت ارتباطات و سندیکای مخابرات بیان کرد: اتفاقات مهمی را رقم زدیم و امیدوارم بتوانیم با بلوغ در کیفیت و قیمت به تولید صادرات‌گرا دست پیدا کنیم.

در ادامه مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران بیان کرد: شرکت مخابرات ایران بزرگ‌ترین اپراتور کشور است که با بیش از ۳۰ میلیون مشترک تلفن ثابت، بزرگ‌ترین مشتریان از باند پهن و دارا بودن ۷۰ میلیون مشترک سیار، به مردم خدمت ارائه می‌کند.

وی افزود: مخابرات برای خدمت به مردم گام برمی‌دارد و رویکردی که در این شرکت در سه سال اخیر پیگیری می‌کنیم، این‌گونه است که توسعه زیرساخت‌های ارتباطی را داریم و به شدت آن را دنبال می‌کنیم؛ اما بر اساس برنامه راهبردی فیبر نوری که برای ما ترسیم شده، از توانمندی‌های شرکت مخابرات برای برنامه‌های کلان وزارت ارتباطات استفاده می‌کنیم.

سلطانی گفت: دو کار اساسی از سال ۱۴۰۰ شروع شده و آن نهضت جهادی فیبر نوری است که کار را در استان‌های کشور شروع و افتتاح کرده‌ایم. از سوی دیگر برای اینکه نقش مخابرات در اقتصاد دیجیتال پررنگ شود، فعالیت‌هایی را مانند انقلاب صنعتی چهارم و اقتصاد دیجیتال آغاز کردیم. همچنین چندین رویداد را با همکاری شرکت‌های فناور برگزار کردیم که این کار درحال توسعه است.

در این مراسم، روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اظهار داشت: اقتصاد دیجیتال در سایر کشورها  ۱۵ درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است که در واقع این عدد یک هفتم در جهان است اما در ایران این عدد ۶ درصد است، بنابراین با بررسی فرصت اندازه گیری می توان دریافت که نسبت به اندازه گیری جهانی دو برابر فرصت وجود دارد.

وی افزود: به لطف موج جوانی، توسعه فناوری‌های ارتباطی اقتصاد دیجیتال در کشور مورد توجه قرار گرفته است؛ در دو دهه گذشته جریان مهمی ایجاد و عامل توسعه و ایجاد اقتصاد شد.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (تلکام) از امروز شنبه ۲ تا ۵ دی‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی در حال برگزاری است.

نظرات : 0

ثبت نظر

34348