۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

مدیرعامل افرانت: سرمایه‌گذاری حلقه مفقوده صنعت تلکام است

ICTPRESS - مدیرعامل شرکت افرانت گفت: مقوله سرمایه‌گذاری، حلقه مفقوده در صنعت تلکام است که طی چند سال اخیر حجم آن به شدت کاهش یافته است.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، بابک تراکمه مدیرعامل شرکت افرانت در نمایشگاه بین‌المللی تلکام ۲۰۲۳ با حضور در نشست تخصصی شرکت مخابرات ایران، نگرانی اپراتورها در مورد اقتصاد تلکام را قابل قبول دانست و گفت: این روزها حلقه مفقوده در صنعت تلکام، سرمایه‌گذاری است که طی سالیان اخیر به شدت کاهش یافته است. 

وی که سابقه عضویت در هیات مدیره شرکت مخابرات ایران و همراه اول را دارد و از نزدیک با مشکلات و موانع صنعت ارتباطات آشنا است به تفسیر مطالبات اخیر اپراتورها که از تریبون رسانه‌ها مطرح شده است، پرداخت و با تأکید بر اینکه نمی‌توانیم پیشرانی سرعت رشد فناوری در تلکام را کتمان کنیم، اظهار داشت: اگر نگران رونق تولید و تحرک مثبت اقتصادی هستیم، باید زیست بوم ارتباطات کشور را به سمت اقتصادی شدن ببریم. 

تراکمه دو فاکتور داده و ستانده این صنعت را همسنگ هم ندانست و تصریح کرد: در این راستا باید پاسخ مناسبی به مطالبات اپراتورها در حوزه‌های تعرفه، تامین مالی، تخصیص ارز، نرخ تسهیم درآمد و سایر شاخص‌های مرتبط اقتصادی داده شود؛ زمانی می‌توان به آینده این صنعت امیدوار بود که دست اپراتورها برای سرمایه‌گذاری باز باشد. 

مدیرعامل افرانت تحقق چنین شرایطی را زمینه‌ساز رونق و تزریق امید در تمام حلقه‌های زنجیره‌ صنعت دانست و گفت: افرانت به عنوان حلقه میانی در این صنعت، نگاهش به اپراتورها و سرمایه‌گذاری‌هایی است که توسط آنها انجام می‌شود؛ بنابراین در صورت تحقق این امر می‌توانیم با ایجاد زیرساخت‌ها و سرویس‌های جدید، بستر مناسبی برای ارائه خدمات و راهکارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات برای کسب و کارهای کشور، فراهم کنیم.
 
وی که تجربه گذر از بحران پاندمی کرونا را در هیات مدیره اپراتور اول تلفن همراه کشور دارد و به اهمیت توسعه زیرساخت‌ها برای مواجهه با شرایط سخت آگاه است در پایان بیان کرد: امیدواریم در شرایط فعلی که فضایی برای طرح چالش‌ها و موانع پیش‌پای اپراتورهای ارتباطی باز شده است، تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران بتوانند با بهره گیری از فضای نمایشگاه تلکام عارضه‌یابی خوبی از صنعت داشته باشند و با تصمیمات به‌هنگام، شرایط بهتری را برای صنعت تلکام کشور رقم بزنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

65943