۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

درمان انواع سفت شدگی بافت ها به کمک فناوری نانوذرات

به گزارش ICTPRESS به نقل از Gizmag ؛ گروهی از محققان دانشگاه شمال غربی lllinois-based ، دانشگاه سیدنی و مؤسسه Myelin Repair کالیفرنیا موفق شدند، تأثیر فناوری نانو ذرات را در درمان سفت شدگی بافت ها روی موش ها آزمایش کنند و به این وسیله سیستم ایمنی بدن موش را فریب دهند.
سیستم ایمنی بدن شخصی که از بیماری MS رنج می برد، به غشاء میلین (myelin) که به عنوان یک عایق برای سلولهای عصبی مغز، نخاع و سلول بینایی محسوب می شود، حمله می کند. با این غشاء به خطر افتاده، سلول های عصبی نمی توانند به درستی علائم الکتریکی را هدایت کنند و در نتیجه عضوها بی حس یا فلج و یا چشم ها کور می شوند. برخی معالجات برای برطرف كردن این موارد، کل سیستم ایمنی را از فعالیت باز می دارد، اما این کار موجب می شود بیمار در معرض عفونت و خطر سرطان قرار گیرد.
در درمان جدید فقط قسمتی از سیستم ایمنی بدن که به غشاء میلین (myelin membranes) حمله می کند از فعالیت باز می ماند.
سایر قسمتها دست نخورده می ماند. به عقیده دانشمندان، فناوری های مشابه می تواند برای درمان سایر بی نظمی های مربوط به سیستم ایمنی مانند دیابت نوع اول، حساسیت غذایی و تنگی نفس مورد استفاده قرار گیرد. تنها فرقی که این درمان با موارد دیگر دارد، موادی است که در فناوری نانو ذرات استفاده می شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

70498