۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

نانوداروی درمان بیماری سالک به کارآزمایی بالینی رسید

به گزارش ICTPRESS ؛ دکتر محمود رضا جعفری رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مراحل نخست کارآزمایی بالینی این دارو با حمایت موسسه بین المللی" دی ان دی ای" سوئیس با اعتبار 70 هزار یورو به اتمام رسیده است، اظهار داشت:‌ در حال حاضر این دارو با حمایت مالی وزارت بهداشت در حال طی مراحل تحقیقاتی بالینی است.
وی با اظهار امیدواری از اینکه مراحل تحقیقاتی این نانو دارو تا یک سال آینده به اتمام برسد، گفت: ‌درحال حاضر این نانو دارو به صورت پایلوت زیرنظر پزشکان متخصص پوست در مشهد در حال تست است که نتایج درمانی مطلوب و رضایت بخشی داشته است.
استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر برای درمان بیماری سالک از داروی تزریقی گلوکانیتم استفاده می شود که عوارض جانبی برای فرد به همراه دارد خاطرنشان کرد :‌نانو داروی نانو لیپوزومی موضعی آمپوتریستین نوع B که برای درمان موضعی سالک مورد استفاده قرار می گیرد دارای اثرات موثرتر و عوارض کمتری برای بیمار خواهد بود. دکتر جعفری با اشاره به اینکه ‌فرم نانو لیپوزومی پارومایسین نیز به منظور درمان سالک درحال کارآزمایی بالینی است خاطرنشان کرد: ‌براساس برنامه ریزی های انجام شده تا سه سال آینده فرمهای نانو داروی موضعی درمان سالک به صورت فرآورده در اختیار بیماران قرار می گیرد.
رئیس مرکز تحقیقات نانوفناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید براینکه بیش از 12 سال است که در این مرکز برروی واکسن سالک تحقیق می شود، اظهار داشت:‌ انتظار می رود در آینده نزدیک، فرمولاسیون این واکسن به مرحله بالینی برسد.

نظرات : 0

ثبت نظر

26957