۱۴۰۳ دوشنبه ۰۲ مهر

فروش آنتی ویروس اختصاصی ایرانیان، به نام امنیت به کام سود جویان

به گزارش ICTPRESS، چندی پیش شاهد تبلیغاتی از سوی یکی از توزیع کنندگان نرم افزارهای امنیتی بودیم که در آن به عرضه آنتی ویروس های eset با کد و سریال فعال سازی ویژه ایران اشاره شده بود. در حالی که این شرکت (د.آ) خود را توزیع کننده مجاز محصولات این برند نامیده است مدعی شده که سریال کدهای فعال سازی که یا RNA2 شروع می شوند مختص کاربران ایرانی ارائه شده است.
لازم است به این نکته اشاره کنیم که شکل ظاهری تمام سریال های فعال سازی ESET  دارای 20 کارکتر است که به پنج بخش تقسیم می شود. 4 کارکتر در بخش اول این کد فعال سازی مربوط به کشوری می شود که آن محصول برای عرضه در آن منطقه ارائه شده است.
این در حالیست که شرکت مذکور مدعی شده بود دو حرف اول کدهای فعال سازی اختصاصی ایران یعنی RN بیانگر اشاره به نام ایران است در صورتی که اگر قرار بر این باشد می بایست از IR برای اشاره به کشور ایران استفاده می شد.
اما کار به همین جا ختم نمی شود. چون که کد های فعال سلزی، RNA ،REPUBLIC OF NEW AFRIKA مربوط به محصولاتی است که در کشورهای افریقایی عرضه می شوند و نکته کلیدی سود جویی در این بخش نهفته است.
همان طور که میدانید اغلب کمپانی های بزرگ کشورهای صنعتی دنیا محصولات خود را با قیمتی کمتر و با تخفیفات ویژه در کشورهای افریقایی عرضه می کنند. هدف این کمپانی های از عرضه محصولات به این شکل در واقع حمایت از ساکنین مناطق محروم جهان است.
به طبع ESET  نیز در همین راستا لایسنس هایی را مختص برخی کشورهای آفریقایی با قیمت هایی به مراتب کمتر در غالب طرح های تشویقی در بازارهای افریقا عرضه می کند. اینجاست که سودجویان از فرصت استفاده کرده و با خرید این لایسنس ها با قیمت هایی ارزان تر، آن ها را به کاربران ایرانی از همه جا بی خبر با قیمتی بالاتر می فروشند.
البته لازم به ذکر است لایسنس های یاد شده با کدهای یاد شده، فعال شده و نرم افزارهای امنیتی بدون هیچگونه مشکلی از کامپیوترها حفاظت می کنند. اما موضوع اصلی ارزان خریدن و گران فروشی است آن هم با بر چسب حمایت از مصرف کننده ایرانی.
در سال هایی که با افزایش حملات سایبری و انواع تهدیدهای اینترنتی رو به رو هستیم، انتظار می رود عمکرد شرکت های امنیتی به گونه ای باشد که اطمینان را در بین کاربران برای استفاده از نرم افزارهای امنیتی افزایش دهند.
در حالی که با این نوع سو رفتارها نه تنها اطمینان کاربران بدست نمی آید بلکه موجب نارضایتی و بی اعتمادی آن ها نیز خواهد شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

38933