۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

دستاوردهای فضایی ایران با حضور رییس جمهور رونمایی شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در جمع متخصصان و دانشمندان حوزه فناوری فناوری کشور، برجام را فرصتی برای تعامل بیشتر با دنیا و استفاده از فناوری و دانش دیگران در پیشبرد سریعتر تحقیقات بومی دانست و تاکید کرد: معنای برجام باز شدن مرزها برای واردات کالاها نیست بلکه امروز روز بازشدن فضا برای کار، کوشش و تلاش و ایجاد اشتغال برای جوانان ایرانی است.

دکتر روحانی با قدردانی از تلاش اساتید و دانشمندان عرصه هوا - فضای کشور و با اشاره به تقارن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تحول بزرگ دیگری در تاریخ کشورمان، گفت: بدون تردید اگر ایستادگی ملت ایران در برابر تحریم‌ها و فشارهای بدخواهان و درایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری و فداکاری و تجربه کارشناسان و عالمان برجسته کشورمان پشت میز مذاکرات نبود، امروز نمی‌توانستیم فرجام برجام را شاهد باشیم.

رییس‌ جمهوری خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی به عنوان افتخار تاریخی ملت ایران در سایه ایستادگی و مقاومت مردم به دست آمد و امروز یکبار دیگر و در شعاعی کمتر ، مردم آزادی خود را از فشار تحمیلی و ظالمانه دشمنان به دست ‌آوردند. از این‌رو برجام یک موفقیت و پیروزی بزرگ محسوب می‌شود.

رییس‌ جمهوری خاطر نشان کرد: دستیابی به برجام و پیروزی در برابر قدرت‌های بزرگ، نیازمند وحدت، همدلی و همزبانی بود.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: امروز هیچ‌کس حتی سرسخت‌ترین دشمنان ملت ایران تردید ندارند که در توافق و معامله اخیر، ملت ایران سود برده است و صراحتاً به این موضوع اذعان دارند.

رییس‌ جمهوری در ادامه وحدت و همدلی را لازمه توسعه و پیشرفت کشور دانست و گفت: امروز همه اقشار و گروه‌های موجود در کشور نسبت به توسعه در عرصه‌های مختلف و دستیابی به اهداف ملی با یکدیگر اختلاف ندارند، لذا همه باید در کنار یکدیگر برای توسعه و آبادانی کشورمان گام برداریم.

دکتر روحانی همگان را به حضور در صحنه بویژه در صحنه فناوری‌های نو توصیه کرد و گفت: در عرصه فناوری نو نیز باید تا جایی که امکان دارد، برخی امور را به مردم و شرکت‌های خصوصی واگذار کرد.

رییس‌ جمهوری با تأکید بر ضرورت اولویت‌بندی در فناوری‌های نو و عرصه تحقیقات گفت: باید با اولویت‌بندی وارد صحنه شده و امور را به نتیجه نهایی رساند.

دکتر روحانی با تأکید بر ضرورت حضور و فعالیت در عرصه فناوری‌های نو، اظهار داشت: امروز آنچه با اجرای برجام در کشور اتفاق افتاده، ایجاد فضای نوین در عرصه علم و فناوری است و باید از این شرایط برای ارتقاء و توسعه کشورمان نهایت استفاده را به عمل آوریم.

رییس‌ جمهوری تصریح کرد: برجام به این معنا نیست که دروازه کشور گشوده شده و باید تحقیق و پژوهش کنار گذاشته شود، بلکه بدین معناست که راه ارتباط و تعامل با دنیا باز شده و بایستی از دانش و فناوری‌های روز دنیا استفاده کرد.

دکتر روحانی تأکید کرد: امروز روز واردات کالا از خارج به داخل کشور نیست، بلکه روز باز شدن فضا برای کار، کوشش و تلاش برای توسعه کشور است و همه باید کار بزرگی در شرایط جدید انجام دهیم. لذا تلاش برای رونق اقتصادی، اشتغال جوانان و کار و تلاش برای توسعه هر چه بیشتر کشور، رسالت و وظیفه بزرگ همگانی است.خبر تکمیل می شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

80915