۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

هفته سبز: ماشین مفهومی بی‌ام‌و برای آینده

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS؛  اکنون شرکت «Roll Array» ادعا کرده بزودی پنلهایی ارائه می‌کند که نصب آنها بسادگی پهن کردن فرش است؛ سیستمهای خورشیدی قوی و انعطاف پذیر که در عرض تنها دو دقیقه نصب می‌شوند.

 

از دیگر اخبار فناوری سبز این هفته ساخت سرویس بهداشتی هواپیما توسط بوئینگ است که با استفاده از اشعه ماوراء بنفش تمام جرمها و آلودگیها را از بین می‌برد.

اما بنظر شما خودروهای ۱۰۰ سال آینده چه شکل و ظاهری دارند؟ بی‌ام‌و هفته گذشته ماشین مفهومی برای سالهای آینده را معرفی کرد: ماشینی که شکل آن تا حدودی قابل تغییر کردن بوده و ترکیبی است از هوش مصنوعی و فناوری خودران. همچنین طبق طرح جدیدی که ارائه شده احتمالا شاهد اولین هایپرلوپ آماده کار در سه شهر اروپایی خواهیم بود.

 

ماشینهای خودران تسلا از پاک‌ترین خودروهای امروزی هستند و مدل جدید آنها بنام مدل S هم از این قاعده مستثنی نیست و میزان گازهای آلاینده‌ای که منتشر می‌کند صفر است. اما جالب اینجاست که یک مرد سنگاپوری به‌دلیل وارد کردن یکی از این خودورها مبلغ 15 هزار دلار جریمه شد. دلیل آنهم قانونی است که در سنگاپور وضع شده و منبع انرژی که برای شارژ ماشینهای الکتریکی استفاده می‌شود را زیرنظر دارد.

 

نروژ تصمیم دارد نزدیک به یک میلیارد دلار روی ساخت 10 ابربزرگراه مخصوص دوچرخه سرمایه‌گذاری کند.

لاس‌وگاس در آمریکا در حال بروزرسانی چراغهای داخل خیابانها به لامپهای LED جدید است. چون این لامپها در طول شب همیشه روشن هستند و انرژی بسیار زیادی مصرف می‌کنند. لامپهای LED جدید انرژیشان را از خورشید می‌گیرند.

نوعی فیلتر آب گرافنی جدید ساخته شده که می‌تواند باکتری و ویروسها را ۹ بار سریعتر از هر وسیله دیگری که در بازار موجود است؛ از بین ببرد.

دوبی هم با موفقیت اولین مزرعه دنیا که در آن هم مواد غذایی و هم سوخت تولید می‌شود را راه‌اندازی کرد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

64850