۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

فناوری EV بی‌ام‌و برای احیا کردن «کارما» استفاده میشود

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS؛ شرکت «فیسکر» تا چند سال پیش یکی از شرکتهای شناخته شده در زمینه تولید اتومبیلهای لوکس و گرانقیمت بود. اما بعد از مدتی به دلایل مختلف ورشکست شد و نتوانست به کار خود ادامه دهد.

ولی حالا یک شرکت چینی که در زمینه تولید قطعات یدکی خودرو تخصص دارد میخواهد این برند را دوباره زنده کند؛ اما نه با اسم قبلی بلکه با یک نام جدید: Revero. این خبر را وال‌استریت ژورنال منتشر کرده است.

گروه «وانژیانگ» در حال انتقال خط تولید ماشینهای الکتریکی از فنلاند به کالیفرنیای آمریکاست و قرار است اولین محصول خود را ماه جولای یا آگوست همین امسال به بازار معرفی کند.

فعلا خبری در مورد قیمت ماشین جدید Revero اعلام نشده؛ اما مدل قبلی که تحت نام «کارما» تولید میشد حدود 100 هزار دلار قیمت داشت.

شاید هیجان‌انگیزترین قسمت این داستان نحوه متقاعد کردن بازار و خریداران به مسائل ایمنی این ماشین باشد؛ چون شرکت قبلی بخاطر همین مسائل با مشکل مواجه شد و در نهایت هم به کار خود پایان داد.

وال‌استریت ژورنال ادعا میکند طبق قراردادی که سال گذشته بین بی‌ام‌و و «وانژیانگ» به امضاء رسید این شرکت چینی بخش کنترل و سیستمهای شارژ ماشین الکتریکی بی‌ام‌و را تولید میکند.

«جیم تیلور» مدیر بازاریابی «کارما» میگوید شاهد بروزرسانیهای مهم؛ بزرگ و جدی در تمام سیستمهای الکترونیکی ماشین جدید هستیم. هرچندکه در مورد طراحی بیرونی و بدنه آن فعلا خبر موثقی در دست نیست.

«وانژیانگ» شرکت «فیسکر» را چند سال پیش به قیمت 149 میلیون دلار خریداری کرد. این قراردارد بخصوص برای بی‌ام‌و از اهمیت بالایی برخوردار است: اگر فناوری تحت مجوز این خودروساز آلمانی منجر به موفقیت «فیسکر» شود آنوقت تمام کسانیکه به نوعی درگیر این پروژه هستند برد کرده‌اند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

44458