۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

جهان «های تک» در هفت روز

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در دنیای فناوری اتفاقات زیادی در طول هفته می‌افتد. دنیایی که مملو از خبرهای گوناگون است؛ خبرهایی که تعدد آنها باعث میشود تا هیچ کسی نتواند همه آنها را دنبال کند.

آنچه که در زیر مشاهده میکنید برخی از خبرهای مهم هفته در حوزه فناوری است:

 

فناوری وایرلس

گوگل چندین سال است که از کابلهای شبکه استفاده میکند اما حالا کمپانی مادر یعنی آلفابت به فناوری دیگری فکر میکند که در آن نیازی به کندن زمین برای عبور کابلها نباشد و بتوان خیلی ساده‌تر اینترنت پرسرعت را به در خانه‌ها رساند. بعبارتی آلفابت میخواهد از طریق وایرلس وارد خانه شما بشود. دلیل آنهم ارزان بودن است.

 

قلب مصنوعی

برای بیشتر از یک سال «استان لارکین» یک مرد بدون قلب بود. پزشکان مجبور شدند قلب این جوان ۲۵ ساله را از بدن وی خارج کنند و از آن زمان وی منتظر عمل پیوند قلب است. در تمام این مدت وی از یک کوله پشتی مخصوص محافظت شده استفاده میکند که در حقیقت نوعی قلب مصنوعیست. «لارکین» نه تنها 555 روز با این قلب پرتابل دوام آورده بلکه به تمام کارهای معمولی زندگی‌اش رسیده؛ به دانشگاه رفته و حتی ورزش کرده است.

 

شبکه اجتماعی توییتر

«مارک زاکربرگ»؛ «کتی پری»؛ «کیث ریچاردز»؛ «دریک» و پایه‌گذار توییتر «ایوان ویلیامز». میدانید وجه تشابه همه آنها در چیست؟ طی روزهای گذشته اکانت توییتر تمامی این افراد به مشکل خورده و اطلاعات آنها برای فروش گذاشته شده و چند روز پیش هم اعلام شد که ظاهرا اوضاع از آن چیزی که در ابتدا تصور میشد هم بدتر است و حدود 32 میلیون اکانت مورد دستبرد قرار گرفته است.

 

اپلیکیشن موبایل

هنوز ۲ سال تا جام جهانی بعدی باقیست اما برای طرفداران فوتبال رویداد مهم بعدی یورو 2016 است. این مسابقات از روز جمعه 21 خرداد در فرانسه شروع شد. اگر به فوتبال علاقه دارید و دوست دارید لحظه به لحظه از اتفاقات آن باخبر باشید حتما اپهایی را که مخصوص این بازیها طراحی شده دانلود و نصب کنید.

 

اسپیکر

سالهاست که اسپیکرها در اطراف ما زندگی میکنند ولی هیچ تغییری در آنها دیده نشده و بنظر میرسد هنوز فضای زیادی برای نوآوری و خلاقیت در این حوزه دیده میشود. کمپانیهای زیادی در حال ارائه ایده‌های خود برای کنترل صدا هستند. روز چهارشنبه هفته گذشته یک خبر خیلی جالب و هیجان‌انگیز منتشر شد: شرکت Turtle Beach اسپیکرهای HyperSound Glass را معرفی کرد: یک صفحه شفاف تمام شیشه‌ای که صدا منتشر میکند.

 

شبکه اجتماعی فیسبوک

مارک زاکربرگ برای تبلیغ سیستم پخش زنده فیسبوک یک جلسه پرسش و پاسخ برگزار میکند. در یک ویدئوی کوتاه که روز چهارشنبه در اکانت شخصی‌اش منتشر شد وی گفته که پخش زنده چت یک شیوه جالب و در نوع خود عالیست.

 

خودروی برقی

کمپانی تسلا تمام فعالیتهای صاحبان خودروهای این کمپانی را ثبت میکند. هیچ راننده‌ای نمیتواند بصورت دروغین ادعا کند که خودروی وی دچار مشکل شده چون اطلاعات چیز دیگری را نشان میدهد. حتی در مدلهای جدیدتر این کمپانی یک جعبه سیاه در خودرو تعبیه شده که تمام وقایع را ثبت میکند. هیچ کمپانی دیگری در دنیا وجود ندارد که اطلاعات را با این شدت و جدیت ثبت کند و بطور مداوم از طریق یک ارتباط وایرلس آن را برای کمپانی ارسال کند.

 

گجت

صفحه‌ها و اسمارت‌فونهای تاشو معمولا توسط بزرگان فناوری مانند سامسونگ و ال‌جی عرضه میشوند. اما باید یک نام دیگر را هم به لیست اضافه کرد: لنوو. این کمپانی بتازگی نمونه اولیه تبلت تاشوی خود را به نمایش گذاشت. البته این نمونه‌ها که در جریان هفته فناوری لنوو در سانفرانسیسکو معرفی شدند هنوز تکمیل نشده‌اند و محصول نهایی نیستند. حتی برای آنها نامی انتخاب نشده است.

 

انرژی تجدیدپذیر 

انگلستان در زمینه تولید انرژیهای تجدیدپذیر به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد. آنها برای اولین بار در ماه مه موفق شدند انرژی خورشیدی بیشتری نسبت به انرژی فسیلی تولید کنند و این تفاوت چندان هم کم نبود. حدود 1336 گیگاوات ساعت الکتریسیته از خورشید بدست آمد در حالیکه این میزان برای سوختهای فسیلی تنها 893 گیگاوات ساعت بود.

نظرات : 0

ثبت نظر

56244