۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

نخستین اتوبان برقی جهان در سوئد ساخته میشود

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از انگجت، سوختهای فسیلی برای کره زمین مضر هستند و یکی از فعالیتهای روزانه که در تمام دنیا دیده میشود و بیشترین میزان انتشار کربن را به همراه دارد عبور و مرور وسایل نقلیه در خیابانهاست.

حالا دو شرکت معظم زیمنس و اسکانیا با همکاری یکدیگر قرار است اولین اتوبان برقی جهان را بسازند. این اتوبان که شاید شباهتهایی هم به خط آهن برقی دارد در طول مسیر خود دارای رشته سیمهایی است که با ارتقاع از سطح زمین قرار گرفته‌اند و کامیونی که از آنجا عبور میکند با اتصال به این سیمها میتواند الکتریسیته مورد نیازش را تأمین کند.

با استفاده از این سیستم زمانی که خودرو در حال عبور از این اتوبان است میتواند موتور بنزینی را خاموش کرده و با انرژی پاکتر که عاری از هرگونه آلودگیست به راه خود ادامه دهد.

«کلاوس اریکسون» یکی از مقامات اسکانیا گفته که این پروژه یکی از بزرگترین تلاشهای بشر برای رهایی از حمل و نقل خودروهاییست که از سوختهای فسیلی استفاده میکنند.

طبق صحبتهایی شده که تکمیل پروژه ساخت این اتوبان و آماده‌سازی آن برای عبور خودروهای برقی حدود ۲ سال بطول می‌انجامد و پس از آن معلوم میشود که آیا میتوان این سیستم را در کل کشور پیاده کرد یا نه.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

53848