۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

جهان «های‌تک» در هفت روز

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در دنیای فناوری اتفاقات زیادی در طول هفته می‌افتد. دنیایی که مملو از خبرهای گوناگون است؛ خبرهایی که تعدد آنها باعث میشود تا هیچ کسی نتواند همه آنها را دنبال کند.

آنچه که در زیر مشاهده میکنید برخی از خبرهای مهم هفته در حوزه فناوری است:

 

شبکه اجتماعی

آیا تصور میکنید که جامعه جهانی اینترنت از عکسهای مختلف غذا؛ حیوانات خانگی یا غروب خورشید پر شده و دیگر جایی برای افزایش ندارد؟ خوب؛ اشتباه فکر میکنید. اینستاگرام در هفته‌ای که پشت سرگذاشتیم به یک موفقیت عظیم دست پیدا کرد: عبور از مرز ۵۰۰ میلیون کاربر فعال. از این تعداد حداقل ۳۰۰ میلیون نفر روزی یک بار از این سرویس استفاده میکنند.

 

اینترنت پرسرعت

گوگل فایبر (Google Fiber)؛ تأمین کننده تلویزیون؛ تلفن و اینترنت غول جستجوگر دنیا؛ بمنظور تقویت و بکارگیری اینترنت پرسرعت؛ شرکت IPS «وب‌پس» (Webpass) را خرید. «چارلز بار» پایه‌گذار این ISP میگوید: با ادغام و تقویت قدرت و نیروی این دو شرکت؛ قادر خواهیم بود تا به پیاده‌سازی و بکارگیری ارتباطات اینترنت فوق سریع برای تمام مشتریانمان در آمریکا شتاب بیشتری بدهیم. «وب‌پس» همچنان تمام تمرکز خود را روی پیاده‌سازی سریع ارتباطات اینترنت پرسرعت برای ساختمانهای مسکونی و تجاری با استفاده از وایرلس نقطه-به-نقطه معطوف میکند.

 

بازی تاج و تخت

بدون شک یکی از محبوبترین سریالهای دنیا؛ سریال «بازی تاج و تخت» یا همان Game Of Thrones است. کاراکترهای این سریال مانند فایلهایی که با آنها سروکار داریم هر هفته ریزش میکنند؛ اما این سریال درام فاتنزی شبکه HBO هر هفته مخاطبان بیشتری را جذب خود میکند. طبق آمار جدید منتشره از سوی USA Today میانگین تعداد بینندگان این سریال بر روی پلتفرم این شبکه در هفته 23.3 میلیون نفر بوده است. این رقم حاکی از یک افزایش ۱۵ درصدی نسبت به سال 2015 است که آنهم مدیون راه‌اندازی دو سرویس جدید شبکه HBO یعنی HBO Now و HBO Go use بوده است.

 

خودروی برقی

دانشجویان سوئیسی موفق به ثبت یک رکورد جدید در زمینه خودروی برقی شدند. تیم دانشجویان Formula از آکادمی باشگاه مسابقات اتومبیل‌رانی سوئیس (AMZ) با خودروی Grimsel‌ موفق شدند صفر تا صد کیلیومتر را در مدت زمان 1.513 ثانیه طی کنند. این رکورد فوق‌العاده و بی‌نظیر تنها در کمتر از 30 متر به ثبت رسید.

 

شبکه اجتماعی

یوتیوب بعد از مدتها طرفدارانش را خوشحال کرد. سیستم پخش زنده ویدئویی روی اپهای موبایل در اختیار تمام کاربران قرار میگیرد. پلتفرم ویدئویی گوگل در خبر خود تمام فرمتهای ویدئویی مختلفی را که قابل اجرا هستند تشریح کرده که از جمله آنها ویدئوهای 360 درجه و واقعیت مجازی هستند. یوتیوب با این آپدیت با رقبای جدی خود مانند پریسکوپ از توییتر و فیسبوک لایو دست و پنجه نرم میکند. البته آنها از همین ابتدا جنگ را آغاز کردند. یوتیوب اعلام کرده که بدلیل برخوردار بودن از زیرساختهای مناسبتر عملکرد بهتری نسبت به رقبایش خواهد داشت.

 

چاپ سه‌بعدی

«داستین» و «سیرا یودر»؛ پدر و مادری که منتظر تولد فرزندشان هستند با یک خبر ناگوار مواجه شدند. پسربچه آنها دچار یک بیماری نادر مغزی بنام encephalocele شده است. دلیل این بیماری وجود یک سوراخ در جمجمه سر است که باعث میشود مغز خارج از محل خود رشد کند. اما خوشبختانه یک تیم دونفره جراحی با تخصص خود و بکمک فناوری؛ پایان خوشی را برای این داستان غم‌انگیز رقم زدند. این دو جراح با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی مراحل درمان را بخوبی و با موفقیت پشت سر گذاشتند.

 

ورزش و مطالعه

آیا شما هم از دسته کسانی هستید که بسرعت با انجام تمرینات مختلف در حال آماده‌سازی خود برای شرکت در امتحان است؟ آیا ورزش به تقویت حافظه کمک میکند؟ اگر این مسئله صحیح باشد آیا ورزش کردن قبل از مطالعه تأثیر بهتری خواهد داشت یا بلافاصله بعد از آن یا اینکه بهتر است بعد از گذشت یک زمان مشخص این کار انجام شود. یک تحقیق جدید در این رابطه نشان میدهد که انجام حرکات ورزشی بعد از طی زمان مشخص به عملکرد بهتر مغز و حافظه کمک میکند.

 

گجت

بیشتر صاحبان گوشیهای آیفون 6 یا 6S با فضای ذخیره‌سازی 16GB از کم بودن این فضا گله‌مند هستند چون با حجم اطلاعاتی که این روزها وجود دارد این فضا خیلی سریع پر میشود. برای این کاربران بهترین راه‌حل یک SanDisk بسیار شیک و زیباست. شرکت معروف SanDisk بتازگی یک قاب جدید بنام iXpand Memory را معرفی کرده که به گوشی آیفون یک فضای 128 گیگابایتی اضافه بر گوشی هدیه میدهد و به این ترتیت نگزانی کاربران از کمبود فضا برای ذخیره عکسها و ویدئوهایشان را برطرف میکند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

74060