۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

چرنوبیل بزرگترین پارک خورشیدی جهان میشود

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از انگجت، آنطور که گاردین گزارش داده دولت اوکراین به دنبال جذب سرمایه لازم برای تبدیل و تغییر زمینهای غیرقابل استفاده و همچنین خطرناک از نظر رادیواکتیو به یک نیروگاه برق است که میتواند 1400 مگاوات برق تولید کند.

در این طرح آمده که یک هزار مگاوات از این برق میتواند در پارک خورشیدی عظیم این منطقه تولید شود. به این ترتیب اوکراین صاحب بزرگترین پارک خورشیدی روی کره زمین میشود.

در مقایسه با آن؛ پارک خورشیدی Longyangxia Dam تنها 23 کیلومتر مربع را پوشش میدهد و قادر به تولید 850 مگاوات انرژی برق است.

در همین حال؛ کارخانه برق Ivanpah Solar که از انرژی حرارتی خورشیدی بجای سلولهای فوتوولتائیک استفاده میکند ۱۴ کیلومتر مربع وسعت دارد و 392 مگاوات برق تولید میکند.

اما مزایای اجرای این طرح به این شرح است: حدود 1000 کیلومتر مربع از این منطقه بسیار ارزان و بلااستفاده است.

همچنین از تحقیقات بعمل آمده مشخص شده که با استفاده از زیرساخت شبکه‌های تولید برق که از نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل باقیمانده میتوان به بهترین شکل انرژی خورشید را جذب کرد.

علاوه بر آن؛ در این طرح گفته نشده که پنلهای خورشیدی چگونه ساخته میشوند و اینکه چگونه در این منطقه نگهداری میشوند هم همچنان نامشخص است.

اما نکته مثبت اینکه فعلا یک بانک حاضر شده سرمایه لازم برای اجرای این پروژه را تأمین کند. سخنگوی این بانک در گفتگو با گاردین خاطرنشان کرده که بانک وی بشدت علاقمند است تا با شرکت در پروژه‌های اینچنینی به سلامت و حفظ محیط زیست کمک کند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

88794