۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر

سرمایه‌گذاری 18میلیارد دلاری غول‌های فناوری در حوزه انرژی پاک

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از تک کرانچ، هدف از تأسیس این شرکت فراهم کردن امکان دسترسی همه افراد به انرژی مطمئن و مقرون به‌صرفه؛ غذا؛ وسایل؛ حمل و نقل و خدمات به‌شکلی است که از آزاد شدن گازهای گلخانه‌ای جلوگیری کند.
قبل از این؛ فناوری پاک در «سیلیکون ولی» از توجه بسیار زیادی برخوردار بود. سال 2008 میلادی و پیش از دوره رکود؛ کل مبلغ سرمایه‌گذاری شده در این حوزه حدود 6.1 میلیارد دلار بود اما به یک‌باره و با ظهور استارت‌آپ‌هایی که مبلغ بسیار زیادی از این سرمایه و همچنین مبالغ زیادی وام دولتی؛ کمک های مالی؛ یارانه یا اعتبارات مالیاتی را به خود اختصاص داده بودند؛ فناوری پاک به کلمه‌ای نامناسب تبدیل شد.

با توجه به این‌که جمعیت دنیا به‌طور پیوسته در حال رشد است؛ نیاز فزاینده به‌ انرژی؛ ضرورت وجود فناوری را به‌وجود آورده تا به مردم کمک کند با استفاده از منابع کمتر به نتایج بیشتری دست پیدا می‌کند.

ائتلاف BEV  اقدام رسمی سرمایه گذاری توسط گروهی است که در کنفرانس تغییرات آب و هوایی در پاریس در سال 2015 تشکیل شد.

این ائتلاف که از بزرگان دنیای فناوری و شرکت‌های مالی تشکیل شده؛ متعهد شده تا در استارت‌أپ‌ها و فعالیت‌های تحقیقاتی در حوزه فناوری پاک سرمایه‌گذاری کند و مجموع این سرمایه را تا سال 2020 به 30 میلیارد دلار برساند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

88845