۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۸ مهر

ضعف زیرساخت‌ها مانع اجرای درست بانکداری الکترونیکی

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، هوشنگ پوررنجبر دراين‌باره افزود: ما از نظر تکنولوژي و انجام خدمات الکترونيک فاصله کمي با دنيا داريم اما مشکل ما بر سر وضع قوانين و بسترهاي لازم براي اجراي اين خدمات در کشور است.

وي توضيح داد: مهمترين مشکلي که در اين زمينه با آن مواجه هستيم، ضعف قوانين و مقررات در اين زمينه است. پيش از اين تمام معاملات و خدمات بانکي به صورت فيزيکي و رو در رو انجام مي‌شد و قوانين خاص خود را مي‌طلبيد اما امروزه که بيشتر خدمات بانکي به صورت الکترونيکي انجام مي‌شود، نيازمند قوانين و مقررات جديد است که متاسفانه سيستم بانکي کشور فاقد اين قوانين است. به عنوان مثال امضا ديجيتال در قوانين کشور ما مورد قبول نيست، در حالي که در تمام دنيا استفاده از امضا ديجيتال روندي مرسوم است.

به گفته رئيس سازمان فناوري اطلاعات بانک قرض الحسنه رسالت، نبود پايه اطلاعاتي شهروندان يکي ديگر از مشکلاتي است که باعث شده تا اين نوع بانکداري در کشور ما کارايي لازم را نداشته باشد.

وي ادامه داد: نبود اطلاعات لازم افراد براي انجام فعاليت‌هاي الکترونيکي باعث ايجاد خلل در روند فعاليت‌ها مي‌شود که اگر اين امر اصلاح نشود، به طور جدي با مشکلات مواجه خواهيم شد.

بنابرگزارش روابط عمومي پژوهشکده پولي و بانکي بانک مرکزي، پوررنجبر تصريح کرد: ضعف فرهنگي و امنيتي از ديگر مشکلات اين سيستم است به نظر من بايد هرچه سريع‌تر اين امر اصلاح شود زيرا تا زماني که مردم اعتماد لازم براي استفاده از اين سيستم را نداشته باشند، نمي‌توانيم شاهد رواج آن در کشور باشيم.

يادآور مي‌شود، ششمين همايش بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت، 13 و 14 دي ماه 95 توسط پژوهشکده پولي و بانکي در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد تهران برگزار مي‌شود.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

71517