۱۴۰۳ دوشنبه ۱۶ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی یکشنبه 7 خرداد

 ICTPRESS گزارش میدهد :

 

 

 

خبر: شتاب‌دهنده‌های زیست‌فناوری در کشور توسعه می‌یابد 

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: قصد داریم شتاب‌دهنده های زیست‌فناوری را در سطح کشور گسترده کرده و امکانات مختلف در این حوزه را در اختیار همه قرار دهیم.

مصطفی قانعی در نشست تخصصی داروهای زیست‌فناوری که توسط کارگروه پزشکی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی برگزار شد، افزود: برای توسعه زیست فناوری مشکلات فراوانی وجود دارد که برای رفع این مشکلات به تجربه نیاز داریم و باید کسانی در این راه توسعه زیست فناوری قرار گیرند که این مسیر را طی کرده و تجربه کسب کرده باشند که ستاد زیست فناوری تلاش می کند از این افراد با تجربه به عنوان راهنما استفاده کند.

وی ادامه داد: در همین راستا از افراد با تجربه در راهبری شرکت‌های فعال در حوزه زیست فناوری استفاده می کنیم و به نوعی این شرکت ها زیر نظر مربی فعالیت کرده و راهنمایی‌هایی از آنها دریافت می‌کنند که دستیابی به تجربه هر کدام سال‌ها طول می‌کشد.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری، گفت: شتاب‌دهنده ها به این افراد کمک می‌کنند و پس از آن محققین می‌تواند از صندوق زیست‌فناوری برای اجرایی کردن ایده‌های خود استفاده کنند، پس برای هر اقدامی ساختاری در نظر گرفته‌ شده است.تمام این فعالیت از سوی شتاب‌دهنده زیست‌فناوری نظارت شده و اجرایی می شود.

قانعی افزود: در حال حاضر 12 گروه در 'شتاب‌دهنده پرسیس' حمایت ‌شده و در حال فعالیت هستند همچنین یک روز را به عنوان «دمو دی» در نظر گرفته ایم که در این روز، 8 تولید کننده صنعتی این 12 ایده را بررسی کرده و هر تولید کننده‌ای محصول را گرانتر خرید آن را به صنعت می‌رساند.

وی با اشاره به جلوگیری از مرکزیت حمایت‌ها در تهران، گفت: به زودی شتاب‌دهنده ای در شیراز راه اندازی خواهد شد و در نظر داریم شتاب‌دهنده دیگری نیز در آینده در شمال کشور مستقر کنیم تا شتاب‌دهنده های زیست‌فناوری در سطح کشور گسترده شوند و امکانات در اختیار همه قرار گیرد.

وی توضیح داد: یکی از مزیت‌های کشور، حوزه زیست‌فناوری است و ایران قابلیت‌های فراوانی در این حوزه دارد در واقع حدود 15 هزار فارغ‌التحصیل رشته‌های زیستی در کشور داریم که در کشاورزی، صنعت و غیره فعالیت دارند.

قانعی با اشاره به این که زیست‌فناوری در ایران از بازار بزرگی برخوردار است،افزود : تمامی خرید این حوزه در بیمه و برای بیماران صعب‌العلاج استفاده می‌شود تا بیمار مشکل نداشته باشد و تولید داخل نیز به ثمر برسد.

به گفته وی، در مجموع مدیریت مدونی می‌شود که بازار، خریدار، تولید کننده، صندوق و حمایت با استفاده از نوآوری بخشی با یکدیگر در تعامل باشند. در عین حال که می‌توان از این بهتر هم عمل کرد، اما باید راه‌های دیگر را نیز بیاموزیم.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان فرصتی است که به هیات علمی‌های دانشگاه‌ها داده شده است تا اساتید دانشجویان را مدیریت کرده و در راه هدف علمی درست پیش بروند. ضمن این که شرکت‌های دانش بنیان پیوست حمایت‌های جداگانه‌ای نیز دارند.

قانعی ادامه داد: امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب، با نشست‌های منطقه‌ای که بر اساس تقسیم بندی 10 گانه وزارت بهداشت در کشور در حال برگزاری است قدم‌های مناسبی در حوزه زیست فناوری برداشته شود.

در این جلسه فریدون مهبودی رییس کارگروه پزشکی ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی نیز به ارائه توضیحاتی درباره صندوق زیست فناوری که صندوقی برای حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه زیست‌فناوری با هدف حمایت از بنگاه‌های خصوصی است، پرداخت.

همچنین نحوه فعالیت شتاب‌دهنده «پرسیس» نخستین شتاب‌دهنده در حوزه زیست فناوری پزشکی (دارو و تجهیزات) و طب بازساختی (سلول‌های بنیادی) به طور جامع توضیح داده شد.

در پایان نیز شرکت کنندگان در این جلسه به پرسش و پاسخ و بررسی موضوعات مختلف در این حوزه پرداختند. در آخر نیز این گروه بازدیدی از شتاب‌دهنده زیست فناوری داشتند.

..................

 

خبر: پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران از 90 طرح فناورانه

در آخرین جلسه کمیته تخصصی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران حمایت از 90 طرح پژوهشی به تصویب رسید.

حمایت از طرح‌های پژوهشی بنیادی و  کاربردی پژوهشگران یکی از فعالیت‌های صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران است که هر ساله با هدف کمک به پیشبرد مرزهای دانش و حل مسائل اساسی کشور بر اساس اولویت‌های علمی کشور در شاخه‌های مختلف علوم در چارچوب عرصه‌های اولویت‌داری اعلام می‌شود؛ در واقع در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور پروژه‌های تحقیقاتی مورد حمایت قرار می‌گیرند که بر اساس نیازها و مزیت‌های کشور توصیف شده باشند.

در این راستا در آخرین جلسه کمیته تخصصی صندوق، حمایت از 79 طرح پژوهشی که از کارگروه مختلف صندوق به این کمیته آمده بود، بررسی و مصوب شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، همچنین در این جلسه 11 طرح تفاهم‌نامه‌ای نیز به تصویب رسید که این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف علمی همچون کشاورزی، علوم انسانی، علوم زیستی، پزشکی و مهندسی هستند.

..................

 

خبر: ساخت کلاه ایمنی با الهام از پوسته حلزون

محققان ام آی تی با الهام از پوسته مارپیچ حلزون نوعی کلاه ایمنی و زره مقاوم ساختند.

 پوسته حلزون دارای ساختار منحصربه فردی است که استحکام آن را تا 10 برابر پوشش داخلی صدف که ماده‌ای مقاوم از جنس کلسیم است، افزایش می‌دهد. این استحکام حاصل یک ساختار سه‌لایه ویژه است که درون پوسته حلزون وجود دارد.

محققان ام آی تی توانستند رفتار این ماده را به دقت شبیه‌سازی کنند و با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی، کارکرد آن را تحت شرایط واقعی بازسازی کنند.

کلاه ایمنی و سایر تجهیزات ضربه‌گیر نیازمند دو ویژگی استحکام و سختی هستند. منظور از سختی قابلیت مقاومت در برابر آسیب‌ها است و فولاد یک نمونه بسیار خوب برای ماده سخت محسوب می‌شود. اما منظور از استحکام، قابلیت پخش کردن انرژی است و لاستیک نمونه خوبی برای ماده دارای استحکام محسوب می‌شود. در تمام اجزای ماده کامپوزیتی جدیدی که محققان ام آی تی تولید کرده‌اند، این دو ویژگی به طور یکسان وجود دارد.

استفاده از چاپ سه‌بعدی امکان تولید کلاه ایمنی و سایر تجهیزات محافظ را به طور موردی و سفارشی برای کاربر، در اختیار می‌گذارد.

..................

 

خبر: شیوه‌ای ساده برای تشخیص جعلی‌ بودن اسناد کاغذی

 دانشمندان ایرانی موفق به ارائه شیوه‌ای ساده و قابل اجرا برای تشخیص جعلی بودن اسناد کاغذی شدند.

شاید در نگاه اول یک تکه کاغذ مانند کاغذهای دیگر به نظر بیاید با این حال، با بررسی بیشتر مشخص می‌شود کاغذ از مجموعه‌ای از ذرات چوب ریز و درهم تنیده تشکیل شده و دکتر سیامک شاهان‌دشتی، دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف و احسانی تورینی، دانش‌آموخته دانشگاه فردوسی مشهد، نشان داده‌اند می‌توان از هر یک از این خوشه‌ها به عنوان بافت‌های ویژه اثر انگشت منحصربه فرد جهت تشخیص ارزان جعل‌ بودن اقلام کاغذی شخصی مانند اسکناس‌ها، پاسپورت یا مدارک قانونی استفاده کرد.

به گفته این محققان و همکارانشان در دانشگاه نیوکاسل انگلستان، کاربران می‌توانند کاغذ را در مقابل یک منبع نوری منظم قرار دهند(تا نور به طور نسبی از پشت به کاغذ بتابد)، آن‌ها سپس می‌توانند از یک دوربین دیجیتالی معمولی برای گرفتن عکس نزدیکی از یکی از بخش‌های کاغذ استفاده کنند.

یک کدQR  روی کاغذ حک شده و کاربران می‌توانند با گوشی هوشمندشان آن را بخوانند. این کد حاوی اطلاعاتی در مورد الگوی غیرقابل تکثیر ذرات چوب است.

با استفاده از یک برنامه‌ رایانه‌ای، افراد می‌توانند بررسی کنند که آیا الگوی گرفته‌شده با دوربین‌شان با الگوی توصیف‌ شده در کد مطابقت دارد یا خیر.

به گفته محققان، گرچه کدQR  به همراه مابقی محتویات کاغذ به سادگی قابل کپی است، الگوهای ذرات چوب نسخه کپی‌ شده با الگوهای ذرات چوب کاغذ اصلی مطابقت نخواهد داشت.

این شیوه بارها توسط تورینی و شاهان‌دشتی آزمایش شده و صحت دقت آن 100 درصد گزارش شده است.

این روش حتی زمانی که کاغذ مچاله‌شده یا خیس یا ناخواناست، نیز قابل استناد است.

..................

 

خبر: انتشار مقاله استاد دانشگاه شریف در نشریه علمی نیچر

مقاله دکتر سینا خراسانی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف در مورد خازن های کوانتوم در نشریه علمی نیچر منتشر شد.

مقاله دکتر خراسانی دانشیار دانشکده مهندسی برق این دانشگاه به نام Nonlinear graphene  quantum capacitors for electro-optics (خازن های کوانتوم گرافین غیرخطی برای الکترواپتیک ها) در نشریه مواد دوبعدی و کاربردها /2D Materials and Applications یکی از نشریه های وابسته به مجله نیچر/ Nature منتشر شده است.

این مطلب که در تاریخ 18 مه 2017 (28 اردیبهشت) در این نشریه چاپ شده و در پایگاه اطلاع رسانی نشریه نیچر نیز در دسترس است، به همراهی آکشای کوتانداویدا Akshay Koottandavida یک محقق فیزیک کوانتوم در مرکز علوم پایه بمبئی نوشته شده است.

سینا خراسانی غیر از اشتغال به تدریس و تحقیق دستی هم در تالیف دارد و کتاب های مکانیک کوانتومی کاربردی و مقدمه ای بر اپتیک بلورهای فوتونی از اوست.

نشریه نیچر که از سال 1869 میلادی تاکنون منتشر می‌ شود یک نشریه هفتگی جامع انگلیسی است که در میان پرارزش‌ترین مجله‌ های علمی جهان قرار دارد. این نشریه پراستنادترین مجله علمی به شمار می آید.

ضریب تأثیرگذاری مجله در سال 2013 با نمره 42٫351 در رده اول نشریات علمی جامع قرار گرفت.

..................

 

خبر: فیلمبرداری 3 بعدی زنده با دوربین دو لنزه

 یک شرکت چینی موفق به ساخت دوربین فیلمبرداری سه‌بعدی شده که به هدست واقعیت مجازی نیز متصل می‌شود.

این دوربین که "سید"(SID) نام دارد بوسیله شرکت چینی "وی‌ویو"(WeeView) تولید شده و می‌تواند به برنامه‌ها و هدست‌های واقعیت مجازی متصل شده و همچنین می‌تواند برای افزودن افکت‌های تصویری واقعیت افزوده به ویدیوها به کار گرفته شود.

ابعاد این دوربین که ضد آب هم نیست،  8 در 4 در 2 سانتی‌متر است و 60 گرم وزن دارد.

لنزهای این دوربین از نوع واید هستند که می‌توانند با دید 360 درجه فیلمبرداری کند.

این دو لنز با استفاده از سنسورهای 0.3 اینچی با هم هماهنگ هستند و می‌توانند با کیفیت 32 مگاپیکسل تصویربرداری و با کیفیت 4K با سرعت 300 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنند.

فیلم‌های این دوربین قابل نمایش در یوتیوب و فیسبوک نیز هستند. در پشت این دوربین صفحه نمایش تعبیه نشده و کاربران با استفاده از اپلیکیشن مدیریت دوربین در گوشی‌های هوشمند خود می‌توانند، بر روند فیلمبرداری نظارت کنند.

در رابطه با باتری این دوربین اطلاعاتی منتشر نشده اما با یک بار شارژ حدود چهار ساعت کار می‌کند و از کارت حافظه 126 گیگابایتی نیز پشتیبانی می‌کند.

با توجه به اینکه لرزش دوربین یکی از مهمترین چالش‌ها در زمان فیلمبرداری سه‌بعدی محسوب می‌شود، یک قاب خارجی نیز برای آن طراحی شده تا از لرزش‌های غیرارادی جلوگیری کند.

در فروش ویژه قیمت این دوربین 179 دلار است که پس از پایان مهلت فروش ویژه قیمت آن 199 دلار خواهد بود.

قیمت این دروبین همراه با قاب نگه‌دارنده حدود 269 دلار خواهد بود که پس از فروش ویژه به 299 دلار خواهد رسید.

تحویل این محصول طبق برنامه از ماه اوت آغاز خواهد شد.

..................

 

خبر: بی‌ام‌و سری ۸ معرفی شد

شرکت بی‌ام‌و از خودروی سوپراسپرت و آینده‌نگر سری ۸ خود رونمایی کرد تا پایاتی بر تمام شایع‌ها و گمانه‌زنی‌ها درباره نسل جدید خودروهای اسپرت این شرکت باشد.

هفته گذشته که یک تصویر پیش‌نمایش از بی‌ام‌و سری ۸ منتشر شد، فاکتورهای طراحی آن بسیار نزدیک به خودروی مفهومی Gran Lusso Coupe بود، اما حالا برخلاف آن چیزی که انتظار می‌رفت، با انتشار تصاویر رسمی از سری 8 نسل جدید می‌توان شاهد یک طراحی کاملا متفاوت بود که بخش‌های مهم آن شامل چراغ‌های پیشانی لیزری، جلوپنجره بزرگ کرومی، شکاف‌های فیبرکربنی هوا در قسمت جلو، چرخ‌های آلیاژی سبک وزن ۲۱ اینچی، سقف اسپرت زاویه‌دار، دیفوزر عقب فیبرکربنی و در نهایت سیستم اگزوز دوگانه با خروجی‌های ذوزنقه‌ای شکل می‌شود.

 علاوه بر ظاهر، پیش‌بینی می‌شود که شرکت خودروسازی BMW از سه پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربوشارژر، پیشرانه 4.4 لیتری هشت سیلندر توربوشارژر و در نهایت از یک پیشرانه دوازده سیلندر 6.6 لیتری توربوشارژر در زیر کاپوت این خودروی سوپر اسپرت استفاده کند که فعلا اعداد و ارقام دقیقی از عملکرد آنان ارائه نشده است و تنها زمانی اعلام می‌شود که طرح مفهومی سری 8 به مرحله نهایی خود نزدیک شود و از پیشرانه‌های قطعی روی آن استفاده شود.

..................

 

خبر: سیارکی که می‌تواند اقتصاد دنیا را نابود کند

یک سیارک در فضا وجود دارد که اگر به زمین نزدیک شود یا بتوان در زمین فرود بیاید؛ کل اقتصاد دنیا را نابود می‌کند و باعث ورشکستگی هزارن شرکت و کشور می‌شود.

گفته می‌شود ناسا سیارکی موسوم به 16 Psyche را به دقت زیر نظر دارد. اما چرا این سنگ فضایی تا این حد برای ناسا مهم است؟

در پاسخ باید گفت این سیارک کاملا از آهن و نیکل تشکیل شده است و از این نظر می‌توان آن را معدنی عظیم از ارزشمندترین فلزات مورد نیاز روی زمین توصیف کرد.

تخمین زده می‌شود این سیارک حاوی مقادیر عظیمی آهن به ارزش غیرقابل تصور ۱۰ هزار کوادرلیون دلار باشد. از این رو برآورد شده که اگر به فرض بتوان این سیارک را به زمین منتقل کرد، اقتصاد جهانی که بالغ بر ۷۸ تریلیون دلار ارزش دارد، عملا سقوط می‌کند و نابود می‌شود.

از زمانی که کشف این سیارک و ذخایر عظیم آن در دنیا خبرساز شده است، بسیاری نگران آن هستند که با انتقال  16 Psyche به زمین، تمامی معادلات اقتصادی این سیاره به هم بریزد اما خبر خوشحال کننده این است که با توجه به پایداری اقتصادی حاکم بر زمین، ناسا برنامه‌ای برای انتقال آن به زمین نداشته و تنها به بررسی آن خواهد پرداخت.

لیندی الکینز از دانشمندان ارشد ناسا و رئیس دانشکده زمین و اکتشافات فضایی دانشگاه آریزونا می گوید: «16 Psyche یک جرم فضایی غول‌پیکر است و تلاش برای انتقال آن به زمین کاری خارج از منطق و عقلانیت است.»

..................

 

خبر: ساخت ربات ارزان با الهام از لاک‌پشت

محققان دانشگاه آریزونا ربات هوشمندی ساخته‌اند که قابلیت آموزش به خود را دارد. این ربات هوشمند که C-Turtle نام دارد با الهام از لاک پشت ساخته شده است و قادر است در محیط های شبیه به بیابان مسیر خود را بیابد و نحوه عبور از شنزارها و سنگلاخ‌ها را یاد بگیرد.

 

این ربات با استفاده از مقوا و تجهیزات ارزان قیمت ساخته شده و در مجموع بهای تمام شده آن به 70 دلار می‌رسد. همچنین با استفاده از یک الگوریتم خاص، نرم‌افزاری برای هدایت آن طراحی شده است که قابلیت یادگیری دارد. محققان برای بررسی عملکرد C-Turtle آن را درون پارک Papago واقع در آریزونا رها کردند تا نحوه حرکت در محیط را یاد بگیرد.

محققان پیش از این روبات‌هایی را تولید کرده‌اند که قادرند با مشاهده فیلم، آشپزی یاد بگیرند و با مشاهده عملکرد انسان، اشیا را جابه‌جا کنند. حتی محققان انگلیسی رباتی را ساخته‌اند که قادر است ربات‌های دیگری را بسازد و به‌منظور بهبود قابلیت‌های هر نسل، ویژگی‌های طبیعی نسل‌های قبلی را انتخاب و در نسل جدید به کار گیرد.

ایده اصلی ساخت C-Turtle تولید رباتی است که توانایی حرکت در محیط‌های پویا را داشته باشد. محققان امیدوارند روزی بتوانند از این روبات‌ها برای بررسی و پاکسازی میدان‌های مین استفاده کنند و پس از تجهیز آن‌ها به لیزر و سایر تجهیزات لازم، از آن‌ها برای اکتشاف سطح مریخ بهره ببرند.

جزئیات کامل این تحقیقات در تابستان سال جاری در ام آی تی و استنفورد ارائه خواهد شد.

..................

 

خبر: ارتش آمریکا ساخت فضاپیمای بعدی خود را به بوئینگ سپرد

 ارتش آمریکا قصد دارد ساخت فضاپیمای بعدی خود را که "فانتوم اکسپرس" نام دارد، به شرکت بوئینگ بسپارد.

این فضاپیما که در پروژه "فضاپیمای آزمایشی"(Experimental Spaceplane) که اختصارا XS-1 خواند می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد توسط "بوئینگ" (Boeing) به سفارش "آژانس تحقیقات دفاعی پیشرفته ارتش آمریکا"(دارپا) ساخته خواهد شد.

دارپا قصد دارد در این پروژه فضاپیماهای قابل استفاده مجددی بسازد که بتوانند در یک دوره 10 روزه، 10 بار به فضا پرتاب شوند و محموله‌هایی به وزن 1360 کیلوگرم را به مدار ببرند.

طبق اعلام مقامات دارپا این فضاپیما می‌تواند در هر بار پرتاب، 5 میلیون دلار در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند.

در بیانیه دارپا آمده است: فضاپیماهای پروژه XS-1 ترکیبی از هواپیما و پرتابه‌های فضایی خواهد بود که برای  کاهش هزینه‌های پرتاب و همچنین افزایش سرعت عملیات‌های فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 قرار است این فضاپیما در فاز دوم پروژه XS-1 تا سال 2019 ساخته شده و مورد تست قرار بگیرد و یک موتور زمینی نیز برای بررسی امکان 10 بار استفاده از این فضاپیما در 100 روز، در آن تعبیه خواهد شد.

پرتاب آن به فضا در سال 2020 و همزمان با آغاز فاز سوم این پروژه انجام خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود بین 12 تا 15 ماموریت با استفاده از آن انجام شود.

سرعت این فضاپیما حدود 6170 کیلومتر بر ساعت خواهد بود و با انجام چند ماموریت و شناخت قابلیت‌ها و نقاط ضعف و قوت آن، امکان افزایش سرعت آن تا دو برابر نیز وجود دارد.

مدل موتور این فضاپیما "Aerojet Rocketdyne AR-22"خواهد بود که با سوخت هیدروژن و اکسیژن مایع کار می‌کند و نمونه‌های مشابه آن در شاتل‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

دارپا اعلام کرده که این فضاپیما و ماهواره‌های آن صرفا برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

..................

 

خبر: نسخه هولوگرافیک کورتانا تولید یک کاربر عادی

زمانی که مایکروسافت در سال 2014 دستیار دیجیتال هوشمند خود را معرفی کرد، با الهام از سری باز‌ی‌های علمی تخیلی هیلو (Halo Franchise)، نام دستیار خود را کورتانا( نام یکی از شخصیت‌های اصلی بازی) گذاشت.

یکی از طرفداران خوش ذوق نیز پا را از این فراتر گذاشت و نسخه هولوگرافیک دستیار هوشمند مایکروسافت را برای خود در خانه درست کرد.

Jarem Archer  در شبکه یوتیوب فیلمی منتشر کرد که در آن از دستیار هوشمند کورتانا سوال می‌کند که آیا آن روز به چتر احتیاج دارد یا خیر.

شخصیتی شبیه به هوش مصنوعی سریال هیلو در فضای هرمی شکلی ظاهر می‌شود و جواب می‌دهد:"بعید به نظر می‌رسد امروز چتر نیاز باشد. پیش‌بینی هوا نشان می‌دهد که امروز بیشترین دما 87 و کمترین درجه هوا 68 خواهد بود" و بعد از تمام شدن سخنانش برمی‌گردد و ناپدید می‌شود.

آرچز در وبلاگش درباره این اختراعش می‌گوید که دوست داشته ببیند یک دستیار هوشمند دیجیتال به ظاهر یک هولوگرام واقعی چگونه خواهد بود.

وی با استفاده از نسخه ویندوز 10 کورتانا، شخصیت وی را که در شمایل یک زن پدیدار می‌شود را با برنامه Unity 3D شبیه سازی کرده است و با استفاده از دستگاه کینکت حرکات آن را از قبل ضبط کرده است.

حرکات این نسخه هولوگرافیک کورتانا از روی حرکات همسر آرچز کپی برداری شده مانند به عقب برگشتن و از اتاق خارج شدن.

این دستگاه همچنین با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره، صورت شخص را تشخیص داده و دنبال می‌کند. کل کیس دستگاه نیز توسط خود آرچز طراحی شده و از طریق دستگاه چاپگر سه بعدی، چاپ شده است و بعدا میکروفون و بلندگو به روی بدنه اصلی دستگاه نصب شده است.

آرچز اعلام کرده است که از این نسخه هولوگرافیک کورتانا علاوه بر جواب دادن به سوال‌ها، عملکردهای دیگری مانند کنترل موسیقی در حال پخش در خانه نیز دارد که قرار است در ویدیوهای بعدی نشان داده شود.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

53931