۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی شنبه 25 آذر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

خبر: مرورگر اینترنتی Brave برای حذف کامل ردپای اینترنتی شما

مرورگر اینترنتی Brave به گونه‌ای ساخته شده است که هیچ‌گونه ردپای دیجیتالی از کاربران را حفظ نکرده و همه اطلاعات را حذف می‌کند.

هرچند نرم‌افزارهای مرورگر وب مشهور در سطح جهانی انگشت‌شمارند، اما واقعیت این است که مرورگرهای فراوانی وجود دارند که در عین داشتن قابلیت‌های بسیار، شاید چندان شناخته شده نیستند.

مرورگر اینترنتی Brave روش جدیدی برای گشت‌وگذار اینترنتی محسوب می‌شود که از حریم شخصی شما در فضای آنلاین به صورت متفاوت پشتیبانی می‌کند. این مرورگر اینترنتی یک گزینه ویژه برای استفاده از موتور جست‌وجوی DuckDuckGo بوده که به صورت پیش‌فرض روی صفحات آن تعبیه شده است.

جست‌وجوی اینترنتی شخصی -که گزینه ویژه کروم گوگل نیز محسوب می‌شود- حالت ویژه‌ای از مرورگرهای اینترنتی است که ردپا و تاریخچه فعالیت‌های اینترنتی شما (از آنچه که در یک رایانه شخصی انجام دادید) را ذخیره نمی‌کند و با فعال شدن آن می‌توانید بدون هرگونه ردی به فعالیت‌های اینترنتی خود بپردازید.

با این وجود، شرکت نرم‌افزاری Brave Software توسعه‌دهنده این مرورگر اینترنتی جدید توضیح داد که موتور جست‌وجوی تازه‌وارد DuckDuckGo بر اساس ساختار متفاوت خود، این امکان را فراهم می‌سازد تا جزئیات شخصی مربوط به رفتارهای اینترنتی شما در اختیار سایت‌های اینترنتی قرار نگیرد.

«گابریل وِینبرگ» مدیر توسعه این موتور جست‌وجوی اینترنتی با انتشار بیانیه‌ای گفت: «بسیاری از مردم بر این باورند که جست‌وجوهای آنها در حالت شخصی مرورگر اینترنتی ذخیره نشده و ردپایی برجا نمی‌ماند. متأسفانه این باور اشتباه است و باید بدانید DuckDuckGo هیچ اطلاعاتی از شما را ذخیره نمی‌کند.»

شایان ذکر است که نسخه جدید مرورگر اینترنتی Brave مخصوص رایانه‌های شخصی، گزینه ویژه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد تا DuckDuckGo را موتور جست‌وجوی پیش‌فرض خود قرار داده و با هر صفحه جدیدی که باز می‌کنید صفحه نخست این جست‌وجوگر را در اختیار بگیرید.

..................

 

خبر: درمان بی خوابی با عینک شیشه کهربایی

محققان مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا راهکاری را یافتند که بر اساس آن با استفاده از عینک‌هایی با شیشه کهربایی رنگ می‌توان مانع رسیدن نورآبی به چشم کاربران شده و بی‌خوابی ناشی از کار با تجهیزات الکترونیکی را درمان کرد.

گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و سایر تجهیزات الکترونیکی دارای نمایشگر، برای نوردهی از LED استفاده می‌کنند که طول موج آن در قسمت آبی طیف نور مرئی قرار دارد. نورآبی در شب موجب کاهش ملاتونین و افزایش هوشیاری می‌شود.

با اطلاع از این موضوع محققان فرضیه‌ای را ارایه کردند برای بررسی صحت این فرضیه محققان 14 داوطلب مبتلا به عارضه بی‌خوابی را مورد مطالعه قرار دادند. از این کاربران خواسته شد به مدت 7 شب به مدت دو ساعت از عینک‌هایی استفاده کنند که دارای شیشه کهربایی رنگ بودند. دو هفته بعد همین آزمایش با استفاده از عینک‌های دارای شیشه بدون رنگ تکرار شد.

در این تحقیقات معلوم شد مدت خواب داوطلبان با استفاده از شیشه‌های کهربایی حدود 30 دقیقه افزایش می‌یابد. همچنین بر اساس اظهارات داوطلبان کیفیت خواب آن‌ها نیز افزایش یافته و به طور کلی آثار نامطلوب بی‌خوابی کاهش داشته است.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Journal of Psychiatric Research منتشر شده است.

..................

 

خبر: مایکروسافت حق امتیاز موبایل تاشو را ثبت کرد

یک شرکت تولید کننده رایانه حق امتیاز اختراع موبایلی تاشو با دونمایشگر تمام صفحه را ثبت کرده است.

طی ماه های اخیر گزارش های مختلف نشان می دهد مایکروسافت مشغول ساخت یک موبایل جدید است. این موبایل Surface Phone  نام گرفته است.  

درهمین راستا سازمان جهانی مالکیت هوشمند حق امتیاز اختراع جدیدی برای مایکروسافت ثبت کرد.  این حق امتیاز حاوی طرح ها و جزییات موبایل احتمالی است. موبایل مذکور تاشو است و دو نمایشگر تمام صفحه دارد که به سادگی خم و راست می شود. هنگامیکه دستگاه صاف است، هیچ لبه ای در قسمت لولا وجود ندارد. دستگاه را می توان از قسمت لولا  به جلو یا عقب نیز خم کرد.

..................

 

خبر: شیشه هوشمند خودرو ساخته شد

محققان دانشگاه "دلاور" با استفاده از متیل سالیسیلات یک شیشه هوشمند ساخته‌اند که قابلیت بازتاب کامل نور خورشید و جلوگیری از گرم شدن شیشه را دارد.

تصور کنید شیشه جلو اتومبیل شما بتواند مثلا هنگامی که خودرو زیر آفتاب داغ پارک شده است، از حالت شفاف به بازتابنده تغییر وضعیت بدهد. یا پنل‌هایی روی سقف وجود داشته باشد که گرمای خورشید را در تابستان منعکس کند، اما در زمستان اجازه دهد که وارد خودرو شود.

این چیزها ممکن است به لطف یک "شیشه هوشمند" با مایع فعال که در دانشگاه "دلاور"(Delaware) توسعه یافته است، به زودی امکان پذیر باشد.

این شیشه از یک ورق پلاستیکی چاپ شده با پرینتر 3بعدی که در بالای آن یک ورق معمولی شیشه شفاف قرار گرفته، ساخته شده است. یک فاصله بسیار اندک بین این دو وجود دارد که با هوا پر شده است.

هنگامی که در این شکاف چیزی جز هوا نیست، الگوی موجود روی پلاستیک باعث می‌شود تا نور بازتاب کند.

با این حال، هنگامی که یک مایع ارزان قیمت به نام متیل سالیسیلات را برای پر کردن شکاف موجود بین ورق پلاستیکی و شیشه شفاف استفاده کنیم، پلاستیک شفاف می‌شود. این به این دلیل است که مایع با شاخص شکست نور پلاستیک منطبق است و اساسا بازتاب آن را غیرفعال می‌کند.

محققان معتقدند شیشه‌ای که آنها به راحتی ساخته‌اند، تقریبا یک دهم شیشه‌هایی که به صورت الکترونیکی رنگی و شفاف می‌شوند، هزینه دارند.

علاوه بر این، دودی کردن شیشه ممکن است از ورود اشعه خورشید جلوگیری کند، اما نور خورشید را منعکس نمی‌کند. این ویژگی باعث داغ شدن شیشه خوردوها می‌شود.

سازندگان این شیشه می‌گویند در حال حاضر هیچ شیشه‌ای وجود ندارد که بتواند مانند شیشه‌ای که ما ساختیم، نور را به طور کامل بازتاب دهد. همه شیشه‌های موجود در بازتاب نهایتا مقداری از نور خورشید را جذب کرده و موجب گرم شدن شیشه و خودرو می‌شوند.

شیشه هوشمند در شکل فعلی می‌تواند بدون کاهش کیفیت، تا هزاران بار میان حالت شفاف و بازتاب دهنده تغییر حالت دهد.

"کیت گوسن" و "دنیل ولف"، سازندگان شیشه هوشمند هستند که در حال حاضر در حال ساخت یک درب هستند که می‌تواند به دلخواه فرد و برای حفظ حریم شخصی، شفاف و تیره شود.

اخیرا یک مقاله در مورد تحقیقات این دو نفر در مجله Optics Express منتشر شده است.

..................

 

خبر: دکمه هشدار به سکوت کاربران به فیس بوک هم اضافه شد

فیس بوک قابلیت تازه‌ای را به این شبکه اجتماعی اضافه کرده که به کاربران برای مشاهده محتوای فید خبری انعطاف و امکانات بیشتری می‌بخشد.

تغییرات یادشده مشتمل بر اضافه شدن دکمه ای به نام اسنوز است که با استفاده از آن می توان محتوای ارسالی از سوی یک فرد یا افراد خاص، صفحات و گروه ها را برای مدت سی روز مشاهده نکرد.

تا پیش از این عدم مشاهده محتوای ارسالی یک فرد یا گروه مستلزم دنبال نکردن وی یا خارج کردن وی از جمع دوستان بود. اما از این به بعد می توان فردی را دنبال کرد، ولی محتوای ارسالی او را مشاهده نکرد.

به عنوان مثال، اگر از مشاهده دیدگاه های سیاسی یک فرد یا عکس های خاص ارسالی در یک گروه خسته شده اید و نمی خواهید آنها را مشاهده کنید، تنها کافیست از این دکمه استفاده کنید.

قابلیت یادشده فعلا به طور آزمایشی برای برخی کاربران فعال شده و قرار است در آینده برای تعداد بیشتری از آنها در دسترس قرار بگیرد. فیس بوک در سال های اخیر به منظور حفظ کاربران خود و رقابت با شبکه های اجتماعی رقیب تلاش های زیادی را به عمل آورده و قابلیت های جدیدی را فعال کرده است.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

18351