۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی سه شنبه 5 دی

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: تولید برق رایگان از انرژی جنبشی ورزشکاران!

هنگام برگزاری یک مسابقه ورزشی سالنی، با هر قدمی که ورزشکاران بر روی زمین می‌گذارند مقدار زیادی انرژی جنبشی به زمین منتقل می‌شود که مقداری از آن به هدر می‌رود.

بر این اساس پژوهشگران کشور کفپوش‌های الکتریکی را برای بهره‌برداری از این انرژی برای تولید انرژی پاک تولید کردند.

کفپوش الکترونیکی نوعی مولد انرژی الکتریسته با مهار انرژی جنبشی و تبدیل آن به انرژی الکتریکی است؛ به این صورت که با اعمال کوچکترین فشار بر روی این کفپوش‌ها،‌ الکتریسته رایگان تولید خواهد شد.

با این روش می‌توان به صورت ارزان و با استفاده از فعالیت‌های روزانه انسان الکتریسته رایگان تولید کرد.

این کفپوش امکان جداسازی خطوط زمین‌های ورزشی با نصب LED بر روی کفپوش‌ها را فراهم می‌آورد، ضمن آنکه قابل استفاده در ورزشگاه‌های معلولین از طریق تولید صدا است.

علاوه بر آن با نصب این کفپوش‌ها در محل‌های پرتردد امکان تامین برق روشنایی مسیرها را فراهم خواهد کرد.

مزایای اصلی این کفپوش‌ها تولید الکتریسته پاک و ارزان و بدون آلایندگی زیست محیطی است و طراحی آن به گونه‌ای است که این سیستم را می‌توان به اندازه‌های دلخواه تولید کرد.

کفپوش‌های تولید شده دارای وزن بسیار کم است و صرفه‌جویی در هزینه برق ورزشگاه‌ها، استفاده از فعالیت‌های انسانی به عنوان منبعی تجدیدپذیر و جلوگیری از آلودگی هوا را به دنبال دارد.

عدم استفاده از سوخت‌های فسیلی و استفاده از انرژی جنبشی ورزشکاران برای تامین برق ورزشگاه‌ها از دیگر مزایای این محصول است.

این طرح از سوی ثمین مصحفی و محمد مصحفی در فستیوال نوآوری‌های صنعت تجهیزات ورزشی و توانبخشی ارائه شد.

..................

 

خبر: حسگری که رنگ‌ها را شناسایی می‌کند!

حسگر "نیکس مینی" را روی هر سطح و وسیله‌ای بگذارید، توسط گوشی هوشمند خود از رنگ دقیق آن سطح با خبر می‌شوید.

برای طراحی داخلی خانه و بسیاری موارد دیگر، پیدا کردن رنگ مناسب بسیار مهم است.

سنسور رنگی "نیکس مینی"(Nix Mini) اجازه می‌دهد تا هر رنگی را در دنیای واقعی به درستی تشخیص دهید و حتی رنگ تطبیقی را نیز پیدا کنید.

این سنسور جیبی تقریبا در هر سطحی نظیر دیوارهای رنگی، پلاستیک، چرم، پارچه، رنگ‌ها و غیره کار می‌کند.

دقت این حسگر قابل توجه است و شما می‌توانید نتیجه را فورا بر روی گوشی خود ببینید.

اپلیکیشن همراه این حسگر اجازه می‌دهد هر رنگی را که اسکن می‌کنید، ذخیره کنید و پالت‌های رنگی مختلف را برای پروژه‌های مختلف ایجاد کنید.

این اپلیکیشن با دیتابیسی شامل 28 هزار رنگ، به شما کمک می‌کند تا  کد رنگ مورد نظر را پیدا کنید.

قیمت اصلی این محصول 99 دلار بود که بعد به 69 دلار و اکنون با تخفیف مجدد به 64.99 دلار کاهش یافته است.

..................

 

خبر: کوله پشتی که هنگام خیس شدن به کاربر هشدار می دهد!

به تازگی کوله پشتی مخصوص دوربین توسط شرکت Inrigo ارائه شده که از نوعی ماده ضد آب دو رو تهیه شده است.

این گجت به موبایل متصل می شود و هنگام خیس شدن به کاربر پیام هشدار می فرستد.

اگر رطوبت وارد این کوله پشتی شود، در آن درست بسته نشود یا دوربین خیس داخل آن قرار گیرد، گجت به موبایل کاربر خود پیام هشدار می فرستد.

کوله پشتی Inrigo مجهز به حسگر بلوتوثی رطوبت سنج است که با اپلیکیشنی به موبایل کاربر متصل می شود.

این اپلیکیشن نه تنها هنگام خیس شدن دستگاه ها به کاربر هشدار می دهد، بلکه به او اجازه می دهد حدی برای رطوبت تعیین کند و در صورت رسیدن رطوبت به این سطح، برای کاربر پیام هشدار ارسال می شود.

 جالب آنکه اگر فاصله کاربر تا کوله پشتی زیاد شود، نیز به او هشدار داده می شود.

کوله پشتی از TPU(پلی اورتان ترموپلاستیک) دو رو تهیه شده و ضد آب است؛ به عبارت دیگر می توان آن را به مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک متری آب نگه داشت.

داخل آن نیز محفظه هایی برای نگهداری DSLR ها و ۵ لنز وجود دارد.

..................

 

خبر: ترمیم شکستگی‌های بزرگ با ایمپلنت سرامیکی چاپ 3 بعدی

محققان دانشگاه سیدنی با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی و بدون استفاده از هرگونه قطعات فلزی موفق شدند تا شکستگی‌های بزرگ پا را با استفاده از ایمپلنت‌های سرامیکی چاپ سه‌بعدی قابل تبدیل به استخوان درمان کنند.

نتایج آزمایش استقامت ایمپلنت سرامیکی جدید نشان می‌دهد که ساختار سرامیکی ایمپلنت مشابه استخوان طبیعی است و مهمترین قابلیت آن توانایی تبدیل به بافت استخوان پس از پایان دوره درمان است.

محققان به منظور آزمایش مقاومت عملکرد ایمپلنت جدید شکستگی‌های بزرگ در اندام‌های حرکتی هشت گوسفند را از طریق جراحی شکستگی استخوان و با استفاده از ایمپلنت‌های سرامیکی چاپ شده با چاپگر سه‌بعدی درمان کردند.

محققان پس از ثابت نگه داشتن محل شکستگی با قالب گچی دریافتند که بعد از چهار هفته شکستگی تا ۲۵ درصد کاملا درمان شده و بعد از سه ماه روند بهبودی کامل استخوان به ۸۵ درصد رسیده است.

نتایج بررسی اشعه ایکس از فرآیند ترمیم استخوان‌های شکسته نشان داد که سرامیک مورد استفاده در ایمپلنت جدید پس از گذشت فرایند درمان به استخوان تبدیل می‌شود.

..................

 

خبر: گوشی قدرتمندی که رقیب جدید آیفون است

شرکت های سازنده تلفن همراه، همواره برای تولید محصولاتی که بتواند گوشی های مشهوری مانند آیفون را از میدان به در کند، تلاش می کند و یک گوشی جدید به همین منظور تولید شده است.

 "Honor View ۱۰" گوشی هوشمند جدیدی است که نصب تراشه NPU بر روی آن ارائه برخی خدمات هوش مصنوعی را ممکن خواهد کرد.

این گوشی دارای قاب فلزی یکپارچه بوده و دارای نمایشگر ۵.۹۹ اینچی از نوع LCD FHD+ و با دقت ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل است. نسبت تصویری این گوشی هم ۱۸ به ۹ است.

حسگر اثر انگشت در جلوی نمایشگر گوشی یادشده پیش بینی شده و پورت "USB-type C" و جک هدفون ۳.۵ میلیمتری نیز در آن وجود دارد.

در این گوشی از سیستم عامل Android Oreo استفاده شده و پردازنده آن از نوع Kirin ۹۷۰ است؛ پردازنده هوش مصنوعی NPU باعث می شود عملکرد بخش هایی از گوشی مانند دوربین، قفل گوشی و غیره بهتر شود.

در این گوشی دسترسی به انیمیشن های سه بعدی موسوم به Animojis نیز در نظر گرفته شده است.

گوشی مذکور دارای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه برای ذخیره سازی اطلاعات نیز هست.

دوربین های دوگانه پشتی این گوشی به ترتیب از کیفیت ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسل برخوردارند و از فناوری تثبیت تصویر هم در گوشی یادشده استفاده شده است.

این گوشی در سال ۲۰۱۸ به بازار می آید.

نظرات : 0

ثبت نظر

71806