۱۴۰۳ یکشنبه ۱۵ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی شنبه 9 دی

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

 

خبر: جادوی دکمه هوشمند فلیک! 

دکمه فلیک، یک دکمه 35 دلاری است که به گوشی هوشمند متصل شده و به کاربر اجازه می‌دهد تعداد نامحدودی از کارهای اتوماتیک را چه از طریق شبکه وب و یا در دنیای حقیقی اجرایی کند. 

دکمه فلیک، یک دکمه به اندازه درب بطری است که به گوشی هوشمند یا سیستم Mac کاربر از طریق بلوتوث متصل شده و امکان انجام اقداماتی را می‌دهد که از طریق اپلیکیشن فلیک ممکن می‌شود.

 شرکت فلیک می‌گوید اگر چندین بار در روز از این دکمه استفاده کنید یک سال طول می‌کشد تا شما به تعویض این باتری نیاز داشته باشید. 

با اتصال سیستم مک یا گوشی هوشمند به سرویس‌هایی مانند "Spotify-Strava-Slack"، یا با اتصال به وسایل هوشمند منزل مانند چراغ‌ها، درها و یا با اتصال به دستورهای IFTTT شما قادر خواهید بود که دکمه فلیک را به سه دکمه تبدیل کنید.

دکمه فلیک دارای سه آپشن اجرایی است که هر کدام به طریقی که شما آن را فشار می‌دهید عملکرد متفاوتی خواهد داشت.

شما می‌توانید با یک بار فشردن آن، یا دوبار فشردن یا نگه داشتن کار متفاوتی را انجام دهید.

علاوه بر آن، دکمه با پخش صدایی بلند در سراسر اتاق می‌تواند چراغ ها را خاموش کند.

هنگامی که شما در حال تنظیم دکمه فلیک در اپلیکیشن هستید می‌توانید با انتخاب علامت مثبت در کنار هر یک از انواع کلیک، عملکرد جدیدی برای اجرا اضافه کنید.

همچنین میتوانید با کشیدن و رها کردن، عملکردها را از نو تنظیم کنید.

سرویس‌های پشتیبانی شده شامل لوازم خانگی هوشمند مانند "WeMo-Philips Hue" و چراغ های هوشمند شرکت "IKEA Tradfri" است.

همچنین می‌توانید حساب کاربری G-mail یا حساب کاربری و پروفایل سایر اپلیکیشن ها را اضافه کرده و کارهایی مانند به تعویق انداختن حساب کاری، شمردن قدم هایتان هنگام دویدن و پخش پلی لیست مورد علاقه به هنگام قدم زدن را بدون دست به گریبان شدن به موبایل انجام دهید.

..................

 

خبر: پیش‌بینی فوران آتشفشان توسط پهپاد

محققان در اندونزی امیدوارند تا بتوانند از هواپیماهای بدون سرنشین برای فوران‌های بعدی آتشفشانی استفاده کنند و جراحات و تلفات ناشی از آن را به حداقل برسانند.

محققان "Aeroterrascan" این آزمایش را انجام دادند و به نتایجی دست یافتند.

آنها از پهپادها برای ایجاد نقشه دقیق سه‌بعدی اندازه آتشفشان استفاده کردند تا بتوانند تغییرات ایجاد شده در طول زمان برای پیش‌بینی فوران را اندازه‌گیری کنند.

در آزمایش بعدی از یک هواپیمای بدون سرنشین با دی‌اکسیدکربن و سنسورهای دی‌اکسید گوگرد که در بالای آتشفشان پرواز می‌کرد استفاده کردند.

زمانی که این گازها افزایش پیدا کند، نشانه فوران است.

در ماموریت سوم با استفاده از پهپادها منطقه اطراف آتشفشان را برای کمک به افراد در معرض خطر اسکن کردند.

محققان عنوان کردند این پروازها بدون خطر نیستند و چندین پهپاد در این آزمایش‌ها گم شده‌اند و هزینه بسیاری برای جایگزینی دارند، اما استفاده از اطلاعات آنها برای ایمنی افراد بسیار مهم‌تر است.

نتایج بررسی‌ها نشان داد به همان صورت که برای کشف دنیای طبیعی از ابزاری مانند میکروسکوپ استفاده می‌کنیم، با استفاده از هواپیمای بدون سرنشین و سنسورها می‌توانیم اطلاعاتی درباره زمین بدست آوریم و درک درستی از فرایندهای طبیعی هم داشته باشیم.

.................

 

خبر: راهکار پاناسونیک برای مقابله با آلودگی هوا!

پاناسونیک با همکاری شرکت‌های چینی به منظور تامین سلامت شهروندان و افزایش کیفیت هوای اماکن مختلف، به ارتقاء و توسعه دستگاه‌های تصفیه هوای خانگی اقدام کرده است.

وقتی سخن از محصولات تهویه و تصفیه کننده هوا به میان می آید، شرکت پاناسونیک یکی از پیشگامانی است که در عرصه تولید و طراحی دستگاه‌های تهویه هوا حرف اول را میزند.

پاناسونیک با انتشار پستی اعلام کرد قابلیت و فناوری جدیدی را به دستگاه تصفیه هوای خانگی خود افزوده است که قادر است علاوه بر اکسیژن سازی و تصفیه هوای آلوده موجود در محل زندگی، به کاربران این امکان را بدهد تا از درجه هوای خانه، میزان رطوبت و خشکی هوا، میزان ذرات گرد و غبار در هوا، درصد وجود آلاینده های مختلف در هوا و سایر اطلاعات لازم دیگر اطلاع یابند.

قابلیت جدید دیگر آن است که این دستگاه تصفیه هوای خانگی از انرژی موجود در گردشی که در فضای خانه  در حرکت است، استفاده کرده و آن را تبدیل به هوای تازه و پاک میکند و بدین گونه احساس کسالت، گرفتگی هوا و بو گرفتن هوای فضای خانه را از بین خواهد برد.

پاناسونیک نام این قابلیت جدید را " سیستم هوای تازه " نامیده است و از آن به عنوان یک پیشرفت بزرگ در عرصه دستگاه‌ها و گجت های الکترونیکی خانگی یاد کرده است.

کاربران قادر خواهند بود تمامی این اطلاعات را برروی تبلت یا گوشی هوشمند خود مشاهده، پیگیری و کنترل کنند.

..................

 

خبر: ساخت ایستگاه اتوبوس با چاپگر سه بعدی!

این روزها از چاپگرهای سه بعدی برای تولید تقریبا هر چیزی استفاده می شود و دنیای معماری و طراحی شاهد تولید نخستین ایستگاه اتوبوس کامل به کمک این چاپگرها است.

شرکت چینی "وین سان" با استفاده از چاپگر سه بعدی بیگ دلتای خود، نخستین ایستگاه اتوبوس کامل را طراحی کرده است که برای پشت سرگذاردن زمان انتظار تا رسیدن اتوبوس کافی است.

ساخت این ایستگاه اتوبوس با استفاده از مواد بازیافتی و برخی زباله ها در کارخانه این شرکت در شانگهای صورت گرفته است.

قرار است این ایستگاه های اتوبوس در نقاط مختلف این کشور نصب شده و مورد استفاده قرار بگیرند.

این ایستگاه های اتوبوس طراحی های مختلفی دارند و در آنها دو تا چهار صندلی بزرگ برای نشستن افراد وجود دارد.

همچنین دو طرف این ایستگاه ها به صورت روباز طراحی شده است تا مسافران به راحتی بتوانند اطراف خود را مشاهده کنند.

..................

 

خبر: اپلیکیشن نجات ساخته شد!

به تازگی اپلیکیشنی در دانشگاه آلیکانته (Universidad de Alicante) اسپانیا ساخته شده که با کمک وای فای به تیم های نجات کمک می کند افراد گمشده را بیابند.

هنگامیکه فرد اپلیکیشن را در موبایل خود فعال کند، در بازه های زمانی مشخص سیگنال های وای فایی منتشر می کند که از فاصله چند کیلومتری قابل ردیابی هستند.

این سیگنال ها حاوی اطلاعاتی مانند مکان کاربر است.

همراه آن پیامکی مانند «من مجروح شده ام» یا «من گمشده ام» نیز ارسال می شود.

گروه نجات برای دریافت این سیگنال نیازمند یک آنتن کوچک مجهز به دستگاه دریافت کننده ای است که به موبایل متصل می شود.

پروفسور خوزه آنجل برنا رهبر این پروژه می گوید هیچ سیستمی در جهان وجود ندارد که با استفاده از سیگنال های وای فای مکان یک تلفن هوشمند را بیابد.

البته دستگاه هایی وجود دارند که سیگنال های موبایل را ردیابی و مکان آن را می یابند اما ۸۰ هزار یورو قیمت دارند و نیازمند بکارگیری بالگرد هستند.

گروه نجات تخصصی کوهستانی Guardia Civil و گروه نجات نیروی دریایی ارتش این فناوری را در دریا و خشکی آزمایش کرده اند.

نظرات : 0

ثبت نظر

17507