۱۴۰۳ یکشنبه ۱۵ مهر

گوگل برنده جایزه محبوب‌ترین دستیار صوتی شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از انگجت، گوگل در نمایشگاه CES 2018 حضور پررنگی داشت.

اپلیکیشن "دستیارصوتی گوگل" در حال گرفتن جایگاه اپلیکیشن "الکسا" شرکت آمازون است که قطعا بزرگترین رقیب دستیار صوتی گوگل محسوب می‌شود.

دستیار گوگل با دستگاه‌های بهتری سازگار است و قابلیت‌های گسترده تری دارد و همچنین این شرکت در غرفه خود در CES با دونات از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کرد.

گوگل با آوردن اپلیکیشن دستیار صوتی خود به نمایشگرهای هوشمند، مشخصا دستیار تصویری "اکو شو" ( Echo Show) شرکت آمازون را نیز هدف گرفته است.

دستیار گوگل با محصولات بهتری همچون نمایشگر هوشمند 8 و 10 اینچی "لنوو" که کیفیت بهتر و قابلیت‌های بیشتری را درمقایسه با اولین نمایشگرهوشمند آمازون دارد، سازگار است.

اضافه شدن نمایشگر به دستیار گوگل جایی است که تفاوت قابلیت‌های الکسا و دستیار گوگل معلوم می‌شود چرا که دستیار گوگل امکاناتی همچون "جی‌میل"، "تقویم" و "نقشه‌های گوگل" را در اختیار کاربر می گذارد که الکسا آنها را ندارد.

ورود دستیار صوتی گوگل به خودروها کمی پیچیده تر است چون باید به نرم افزار"اندروید اتو" (Android Auto) متصل شود.

البته پیش از این، این افزار قابلیت تشخیص صدا را داشته است.

این دستیار صدا این قابلیت را به راننده می‌دهد تا هنگامیکه روی صندلی خودرو خود نشسته است بتواند خانه هوشمند خود را نیز کنترل کند.

همچنین دسترسی به "یوتیوب" و برنامه‌های دیگر نیز امکان‌پذیر است.

در نهایت، با استفاده از نرم‌افزار"اندروید اتو" نمایشگری وجود دارد تا برای درخواست‌های کلامی کاربر، پاسخ‌های بصری اضافه و ایجاد کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

61929