۱۴۰۳ یکشنبه ۱۵ مهر

وزارت ارتباطات حمایت از کالای ایرانی را در سال 1397 آغاز کرد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در پی تحقق شعار سال، کمیته‌ای در این وزارت خانه برای حمایت از تولید داخلی تشکیل شده است.
 آذری جهرمی با بیان این که مردم از کیفیت کالا‌های داخلی گله‌مند هستند افزود: در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، موفق هستیم و جوان‌های ما کالا‌های باکیفیت خوب را تولید می کنند که قابلیت رقابت جهانی دارد.
وی گفت: کمیته این وزارت خانه متشکل از دستیاران جوان است که محصولات ایرانی را از لحاظ کیفیت ارزیابی و به وزارت خانه معرفی می‌کنند.
آذری جهرمی با بیان این که تولیدات با کیفیت به صورت هفتگی معرفی می‌شوند، افزود: معرفی برترین‌ها سبب آشنایی رسانه و مردم با تولیدات با کیفیت داخلی شده و در پایان برترین‌ها جوایزی دریافت می‌کنند.
وی مهمترین هدف از اجرای این طرح را برداشتن موانع فعالیت عرصه فناوری اطلاعات و توسعه فضای مجازی از جمله موانع ثبت شرکت و نهاد، بیمه و مالیات، تسهیلات و صادرات بیان کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما همچنین گفت: به عنوان وظیفه اجرایی در پی شعار سال، لایحه‌ای از قبل در این وزارت خانه آماده و به صورت مصوبه ۷ بندی برای کمیسیون اجتماعی دولت ارسال شده است که با توجه به چهارچوب آن، از طرف دولت به عنوان دستورالعمل اجرایی قابل پیگیری است.
آذری جهرمی ابراز امیدواری کرد: تا اول اردیبهشت لایحه به تصویب دولت برسد و بتوان از کسب و کار‌های نوپا و فعالان عرصه مجازی حمایت کرد.
وی با بیان این که در ایران پتانسیل و بازار ۸۰ میلیونی خوبی داریم که برای تولیدکنندگان فضای مجازی جذاب است افزود: به دنبال گرفتن سهم مناسب ایران از فضای مجازی در دنیا پیش می‌رویم.

نظرات : 0

ثبت نظر

61526