۱۴۰۳ یکشنبه ۱۵ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی دوشنبه 3 اردیبهشت

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: برنامه هوش مصنوعی هوآوی با هدف درک احساسات انسانی 

شرکت چینی هواوی قصد دارد با استفاده از یک دستیار هوش مصنوعی، درک احساسات و عواطف را برای تلفن های همراه تولیدی خود ممکن کند و واکنش های احساسی را نیز توسط این گوشی امکان پذیر سازد.

هواوی می گوید در آینده با استفاده از فناوری هوش مصنوعی گوشی هایی تولید می کند که برای ارائه مشورت و پاسخ به کاربران خود شرایط احساسی و عاطفی او را هم در نظر می گیرند و حتی می توانند کاربران را دلداری دهند.

هوش مصنوعی مورد استفاده هوآوی با بررسی دقیق تن و حالت صدا، شرایط چهره فرد و دیگر علائم احساسی قابل برآورد، در مورد واکنش مناسب تصمیم می گیرد.

.................

 

خبر: گسترش داروهای هوشمند با استفاده از فناوری نانو 

دانشمندان دانشگاه لینکلن با استفاده از فناوری نانو، روش جدیدی برای هوشمند ساختن داروها ابداع کرده‌اند تا میزان تاثیر آنها را در رسیدن به هدف مورد نظر افزایش دهند.

این نانوذرات می‌توانند داروهایی که با روش‌های دیگر، قابل حل شدن نیستند یا در جریان خون کاهش می‌یابند، جذب کنند و به خاطر اندازه کوچکشان، بر موانع زیستی مانند غشاها، پوست و روده کوچک که معمولا از رسیدن دارو به مقصد جلوگیری می‌کند، غالب شوند.

با این روش جدید، داروشناسان می‌توانند پروتئین‌ها را با استفاده از یک لایه، در جهت خاصی روی نانوذرات طلا قرار دهند؛ بنابراین، یکپارچگی پروتئین حفظ می‌شود، تاثیر دارو افزایش می‌یابد و امکان گسترش نانودارو فراهم می‌شود.

این روش، احتمالا برای حسگرهای زیستی و کیت‌های شناختی که از طلا استفاده می‌کنند، کاربرد خواهد داشت و برای شرکت‌های داروسازی جالب خواهد بود.

.................

 

خبر: معرفی فناوری جدید تشخیص چهره از پشت موانع

ارتش آمریکا در حال حاضر روی توسعه فناوری دوربین‌های حرارتی مبتنی بر هوش مصنوعی به منظور شناسایی چهره از پشت موانع و یا در تاریکی مطلق کار می‌کند.

این فناوری بوسیله یادگیری ماشینی و گرمای حاصل از صورت انسان می‌تواند حضور افراد را در جاهایی که دیده نمی‌شود، تشخیص بدهد.

این فناوری به منظور تسهیل شناسایی دشمنان حاضر در میدان جنگ و کمک به سربازان طراحی و توسعه داده شده است و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک به فهرست تجهیزات ارتش آمریکا اضافه شود.

..................

 

خبر: جایزه ۱۰ میلیون دلاری دارپا برای پرتاب موشک در کوتاه مدت

سازمان دارپا مسابقه ای به نام "چالش پرتاب" راه اندازی کرده تا شرکت ها را تشویق کند جدول زمانبندی پرتاب موشک را بر اساس بازه ای چند روزه تعیین کنند.

گروه های شرکت کننده در مسابقه باید سیستمی بسازند که بتواند دو موشک در دو سایت مختلف و به فاصله چند روز از یکدیگر پرتاب کند.

این گروه ها فقط از مکان پرتاب موشک اول آن هم چند هفته قبل از عملیات خبر دارند و از بار موشک نیز چند روز قبل از پرتاب مطلع می شوند.

این چالش در ۲۰۱۹ اتفاق می افتد و جایزه اصلی آن ۱۰ میلیون دلار برای مقام اول و به ترتیب ۹و۸ میلیون دلار برای مقام دوم و سوم است.

داوران این مسابقه، برنده را براساس میزان دقت پرتاب، ماهیت بار و حجم موشک انتخاب می کنند.

..................

 

خبر: دستگاه رمزگشای آیفون ساخته شد

شرکت Grayshift در آتلانتا دستگاه قابل حملی به نام Gray Key ساخته که می تواند در چند دقیقه کلمه رمز(Passcode) آیفون را کشف کند.

Grayshift هم اکنون مشغول بازاریابی این محصول برای کارآگاهان خصوصی است؛ دستگاه مذکور با دو طرح بازاریابی می شود: نسخه آنلاین با قابلیت ۳۰۰ بار استفاده که ۱۵هزار دلار هزینه دارد و نسخه آفلاین  بدون محدودیت استفاده که ۳۰ هزار دلار قیمت دارد.

این دستگاه از روش آزمون و خطا برای رمزگشایی اطلاعات استفاده می کند؛ Gray Key یک جعبه خاکستری کوچک است که دو کابل از آن خارج می شود.

همزمان می توان دو آیفون را به مدت ۲ دقیقه به دستگاه وصل کرد؛ کمی بعد نمایشگر موبایل به رنگ سیاه درمی آید و رمز و اطلاعات دیگر روی آن نمایش داده می شود.

رمزگشایی آیفون طی سه روز یا بیشتر انجام می شود؛ پس از آن تمام محتویات موبایل در دستگاه Gray Key دانلود می شود و به طور آنلاین قابل دسترسی است بر این اساس کارشناسان به کاربران اپل هشدار داده اند تا رمزهای خود را عوض کنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

75968