۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی شنبه 9 تیر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

خبر: کنترل قند بیماران دیابتی با رادار و هوش مصنوعی 

گروهی از محققان دانشگاه واترلو در کانادا قصد دارند با استفاده از رادار و هوش مصنوعی مبتلایان به دیابت را از تحمل درد روزانه سوزن زدن به نوک انگشت برای بررسی میزان قند خون رهایی بخشند.

این گروه سیستمی را برای رادار سولی طراحی کرده است که محاسبه میزان قند خون را به طور بی سیم ممکن می کند. سیستم راداری مذکور با ارسال امواج رادیویی دارای فرکانس بالا به سمت خون و با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی قادر به تحلیل و محاسبه میزان قند خون بود.

در جریان استفاده آزمایشی از این سیستم با حضور تعدادی داوطلب انسانی مشخص شد که دقت آن در حال حاضر ۸۵ درصد است و انتظار می رود این رقم در آینده باز هم افزایش یابد.

..................

 

خبر: فیسبوک صدای افراد را نامحسوس ضبط میکند  

آخرین اختراع فیسبوک که اخیرا در روزنامه Metro UK منتشر شده است، نشان می‌دهد طرح جدید فیسبوک به صورتی است که میکروفن گوشی کاربران توسط سیگنال‌های غیرقابل شنیدن تلویزیون، مورد هدف قرار می‌گیرد. در این طرح فیس‌بوک به صورت مخفیانه واکنش افراد را نسبت به محتوای تبلیغات تلویزیون ضبط می‌کند.

در این سیستم، فیس‌بوک سیگنال‌های پنهان خود را به شرکت‌ها می‌دهد تا در آگهی‌های تلویزیونی خود قرار دهند.

سپس فیس‌بوک صداهای ضبط شده کاربران را تجزیه و تحلیل می‌کند و به شرکت‌ها اطلاع می‌دهد که آیا تبلیغات تلویزیونی آنها باعث جلب توجه افراد شده است یا خیر.

همچنین فیس بوک اعلام کرد که می‌تواند متوجه شود که چه تعداد افراد در حال تماشای آنلاین تبلیغات هستند.

این در حالیست که آلن لو، مدیر ارشد فیسبوک طی بیانیه‌ای اظهار کرد که این فناوری در هیچ یک از محصولات ما گنجانده نشده است و هرگز هم این اتفاق رخ نخواهد داد.

..................

 

خبر: تراشه مخصوص ایرباد با قابلیت طولانی کردن عمر باتری 

شرکت کوالکام تراشه هایی برای تولید ایربادهایی میان رده ساخته که کیفیت صوت و قابلیت برقراری اتصال را بهبود می دهد. این تراشه به طولانی شدن عمر باتری دستگاه منجر می شود.

تراشه QCC3026 قابلیت برقراری اتصال میان هر ایرباد و کیفیت صوت را ارتقا داده است.

همچنین این تراشه به توزیع متوازن برق در دو ایرباد کمک می کند؛ همین امر به کاهش مصرف برق و طولانی شدن عمر باتری منجر می شود.

این شرکت تصمیم دارد طرح تراشه را برای تولید کنندگان دستگاه ها در نیمه دوم ۲۰۱۸ فراهم کند تا آنها بتوانند ایربادهای خود را بسازند.

..................

 

خبر: ابداع حسگری که استرس را کاهش می‌دهد!

شرکت انگلیسی تینی‌لوجیکز که سازنده فناوری‌های پزشکی است، ادعا می‌کند پلتفرم ساخت این شرکت موسوم به " FOCI" می‌تواند استرس را کاهش دهد.

این ابزار، یک حسگر پوشیدنی بی‌سیم مجهز به یادگیری ماشینی است که ابعاد یک هندزفری را دارد و دور مچ دست بسته می‌شود. FOCI، الگوهای تنفسی کاربر را از روی حرکات دیافراگم او ردیابی می‌کند.

هنگامی که FOCI تشخیص دهد که کاربر، به تمرکز دوباره نیاز دارد، لرزش خفیفی به بدن او وارد می‌کند و اپلیکیشنی که روی تلفن همراه نصب شده، میزان تمرکز را با رنگ‌های گوناگونی نشان می‌دهد.

هنگام استفاده از این ابزار، تلفن همراه باید روشن باشد و ممکن است بررسی تلفن همراه، تمرکز کاربر را از بین ببرد.

این اپلیکیشن، برای مشخص کردن تمرکز و یا احساس خونسردی، از رنگ زرد و برای عدم تمرکز از رنگ خاکستری استفاده می‌کند.

..................

 

خبر: رونمایی از نسخه جدید نقشه‌های اپل

اپل اعلام کرده است که در اواخر تابستان سال جاری، از نسخه جدید اپلیکیشن "نقشه" خود رونمایی خواهد کرد.

همه داده‌های این نقشه، مانند محل جاده‌ها، مکان‌های تجاری و علائم راهنمایی و رانندگی، توسط اپل ارائه خواهند شد و این به معنای عدم وابستگی به شرکت‌های "TomTom" و "OpenStreetMap" است که پیش از این، بیشتر داده‌های این اپلیکیشن را ارائه می‌کردند.

این داده‌ها، مکان‌هایی مانند زمین‌های چمن، استخرها، پارکینگ‌ها و پیاده‌روها را مشخص می‌کنند. طرح کلی این اپلیکیشن مانند نسخه قبل است اما نقشه‌ها، جزئیات بیشتر و کارآمدتری را نشان می‌دهند.

نظرات : 0

ثبت نظر

52576