۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی دوشنبه 11 تیر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

 

خبر: ساخت کشتی بدون ناخدا در نروژ!

اولین نمونه کشتی مسافربری بدون ناخدا که توسط محققان دانشگاه علوم و فناوری نروژ ساخته شد، هم اکنون در مرحله آزمایش، مردم و دوچرخه های آنها را در مسیرهای آبی Trondheim جابجا می کند.

این کشتی مسافربری کوچک که "آتوفری" نامیده می شود در واقع یک قایق برقی کوچک و کاملا خودمختار است که به جلو حرکت می کند.

این قایق دارای حسگرهای زیادی است که از برخورد آن با قایق های دیگر پیشگیری می کند.

این کشتی به چهار حسگر مختلف یک دوربین مادون قرمز، یک دوربین نوری، یک حسگر تشخیص و اندازه گیری نور و یک اندازه گیری لیزر نوری مجهز شده است.

 

.................

 

خبر: ارسال پیامک تحت وب ممکن شد 

گوگل از این هفته به کاربران گوشی های اندرویدی امکان داد تا با استفاده از مرورگر اینترنتی خود برای دیگران پیامک ارسال کنند.

برای استفاده از این خدمات ابتدا باید برنامه Android Messages را بر روی گوشی اندرویدی خود بارگذاری کنید.

پس از این کار باید برنامه یادشده را نصب کرده و سپس از طریق رایانه شخصی به آدرس messages.android.com مراجعه کنید. در صورت انجام درست مراحل قبلی یک کد کیو آر را بر روی نمایشگر مشاهده می کنید.

حال برنامه Android Messages را بر روی گوشی خود باز کنید و بر روی منوی آن در گوشه سمت راست ضربه بزنید. گزینه Messages for Web را انتخاب کرده و بر روی  QR Code Scan  ضربه بزنید. سپس دوربین گوشی را در برابر کد کیو آر نمایشگر رایانه قرار دهید و منتظر شناسایی آن باشید. حالا می توانید از طریق مرورگر وب پیامک و حتی تصاویر، شکلک و غیره ارسال کنید.

 

.................

 

خبر: کنترل دوربین گوشی با قلم هوشمند سامسونگ 

این قلم تا بدان حد پیشرفت کرده است که می توان از آن برای کنترل دوربین و امکانات چندرسانه ای گالکسی نوت ۹ استفاده کرد.

همچنین این قلم برای مدیریت تایمر گوشی، برنامه پخش موسیقی و برخی اجزای دیگر تلفن همراه قابل استفاده است و علت این مساله سازگار شدن آن با بلوتوث است.

برخی منابع نزدیک به سامسونگ می گویند ممکن است در آینده بتوان از اس – پن به عنوان هدست بلوتوث استفاده کرد.

 

..................

 

خبر: قابلیت پاسخ هوشمند در کی‌بورد گوگل! 

کاربران از این پس قادر خواهند بود با دریافت نسخه به‌روزرسانی شده اپلیکیشن کی‌بورد گوگل از قابلیت پاسخ هوشمند آن بهره‌مند شوند.

اپلیکیشن جی‌بورد(Gboard) در جدیدترین نسخه به‌روزرسانی خود به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا در پیام‌رسان‌های متعددی همچون فیس‌بوک مسنجر، فیس‌بوک مسنجر لایت، واتس اپ، وی چت، گوگل الو، گوگل هنگ اوت و اندروید مسیجز بتوانند از امکان پاسخ‌دهی هوشمند (smart reply) آن استفاده کنند.

این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا در صورت مشغله داشتن و یا کمبود وقت کافی برای واکنش دادن به پیام دوستان و مخاطبان، از این قابلیت  سریع و هوشمند بهره‌مند شوند.

این بدان معناست که گوگل به نوتیفیکیشن و اعلان‌های گوشی کاربران دسترسی خواهد داشت و با نمایش یک باکس کوچک از کاربر می‌خواهد از میان پاسخ‌های از پیش تعیین شده و مناسب، به‌صورت سریع و هوشمندانه‌ای به پیام آن‌ها واکنش نشان دهد.

 

..................

 

خبر: همکاری دوبی و مایکروسافت برای بهینه‌سازی مصرف انرژی

سازمان مدیریت آب و برق دوبی (DEWA) به تازگی از همکاری‌های گسترده خود با شرکت آمریکایی مایکروسافت خبر داده است تا بتواند با راهکارهای پیاده‌سازی کوآنتومی در مدیریت چالش‌های شهری در مصرف انرژی کوشا باشد و زیرساخت‌های آن را بهینه‌سازی کند.

مایکروسافت در این برنامه قصد دارد به توسعه و طراحی پایدارترین و مقیاس پذیرترین رایانه کوانتومی بپردازد.

این شرکت سرویس‌های کوآنتومی خود را بر پایه آژور (پلت فرم رایانش ابری بر پایه هوش مصنوعی که توسط مایکروسافت توسعه داده شده است) عرضه می‌کند تا با بهره‌گیری از الگوریتم‌های کوانتومی بتوانند برنامه‌نویسی کرده و موارد موردنظرشان را آزمایش کنند.

پردازش کوآنتومی قادر است بسیاری از چالش‌ها و معضلات پیش روی انسان و جهان را که رایانه‌های کنونی از پس آن‌ها برنمی‌آیند، حل کند. 

نظرات : 0

ثبت نظر

79851