۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی چهارشنبه 7 شهریور

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: سرسخت ترین کارت حافظه SD جهان رونمایی شد 

شرکت سونی از نوعی کارت حافظه SD رونمایی کرد که ادعا می شود سرسخت ترین و سریع ترین کارت حافظه SD در جهان است.

این کارت های حافظه که در قالب سری SF-G TOUGH معرفی شده اند، دارای قالب ساخت یکپارچه بوده و در برابر خم شدن، سقوط از ارتفاع، آب و غبار کاملا مقاوم هستند.

کارت های حافظه جدید قادر به تحمل 180 نیوتن نیرو بوده و 10 برابر مقاوم تر از کارت های 18 نیوتنی موجود در بازار هستند که با استفاده از ساختار سه بخشی تولید می شوند.

همچنین این کارت ها با استفاده از مواد سخت کننده مرغوب ساخته شده اند تا در برابر فشار، خم نشوند.

اجزایی مانند قفل محافظ اطلاعات و دندانه های اتصال به طور کامل حذف شده است. علاوه بر این در برابر سقوط تا ارتفاع 5 متر کاملا مقاوم هستند.

این کارت های حافظه از رابط UHS-II پشتیبانی می کنند و سرعت ذخیره و بازخوانی اطلاعات در آن ها به ترتیب 299 و 300 مگابایت در ثانیه است که آن ها را به سریع ترین کارت های SD جهان تبدیل می کند.

قرار است این مجموعه جدید از کارت های حافظه در ماه اکتبر با ظرفیت های 32، 64 و 128 گیگابایت به بازار عرضه شود.

.................

 

خبر: انقلاب در واقعیت مجازی با "لباس تسلا"!

لباس مخصوص ابداعی شرکت تسلاسوت(Teslasuit) به همین نام، نخستین پوشیدنی کامل هوشمند در جهان است که واقعیت مجازی و افزوده را وارد سطح جدیدی می‌کند.

لباس تسلا نخستین لباس هوشمندی است که به طور کامل بدن را می‌پوشاند و حرکات بدن را ثبت و ضبط می‌کند و دارای کنترل آب و هوا است.

سیستم ضبط حرکت لباس تسلا برای انتقال دقیق موقعیت بدن به محیط مجازی از حسگرها استفاده می‌کند.

ضبط و انتقال کامل حرکات بدن و کنترل حرارتی این لباس باعث می‌شود که کاربر حتی خود را بیشتر در دنیای مجازی احساس کند.

این لباس با استفاده از تحریک عصبی الکتریکی پوست(TENS یا TNS / EMS) و ردیابی حرکت با دقت بالا، به طور کامل کاربر را در دنیای مجازی غوطه‌ور می‌کند.

لباس تسلا از تکنولوژی ماژولار استفاده می‌کند و سیستم پیشرفته احساس لمس آن، احساس کردن وزن اجسام را در دنیای مجازی شبیه‌سازی می‌کند.

در حال حاضر، شرکت "تسلاسوت" به دنبال همکاری بیشتر با توسعه دهندگان برای همگام‌سازی لباس ابداعی خود با بازی‌های واقعیت مجازی بیشتر است.

انتظار می رود Teslasuit برای خرید در سال 2019 در دسترس باشد.

..................

 

خبر: جست‌وجوی سریع فایل‌ها با قابلیت جدید مایکروسافت

شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را به برنامه وان‌درایور( OneDrive) افزوده است که با استفاده از هوش مصنوعی از فایل‌های صوتی و تصویری رونویسی می‌کند.

در این ویژگی جدید یک نوار جست‌وجوی دستی وجود دارد که امکان پیدا کردن ویدئوها را فراهم می‌سازد.

این شرکت همچنین در حال توسعه یک نمایشگر فایل برای وان‌درایور و صفحه اصلی آفیس است.

این برنامه فایل‌هایی را ارائه می‌دهد که بر اساس عادات کاری افراد قابل استفاده آن‌ها است.

در این قابلیت جدید کاربران قادر به اشتراک‌گذاری هوشمند فایل‌ها نیز خواهند بود.

اگر افراد طی جلسات کاری خود عکس بگیرند، اپلیکیشن وان‌درایو از کاربر در مورد به اشتراک‌گذاری این تصاویر با دیگران خواهد پرسید.

اشتراک‌گذاری این تصاویر با افرادی انجام خواهد شد که قصد شرکت در جلسه را داشتند ولی نتوانستند.

در این قابلیت جدید هوش مصنوعی به کاربران کمک می‌کند که تمام انواع فایل‌ها را در سیستم خود پیدا کنند.

..................

 

خبر: موبایل جدید با سیستم عامل اندروید وان ساخته شد

شرکت ال جی موبایل میان رده G7، مجهز به سیستم عامل اندروید وان را ساخته که برخی ویژگی های آن با پرچمداران ۲۰۱۸ یکسان است.

در این موبایل از تراشه اسنپ دراگون ۸۴۵ استفاده شده که برترین پردازشگر کوالکام به حساب می آید؛ علاوه بر آن یک نمایشگر ۶.۱ اینچی +QHD و باتری ۳ هزار میلی آمپری دارد.

البته برخی اجزای این موبایل نیز میان رده هستند و دوربین های قدرتمند ال اجی در این دستگاه به کار نرفته اند؛ RAM این گوشی ۳۲ گیگابایت است.

موبایل مذکور در نمایشگاه IFA در برلین رونمایی خواهد شد.

..................

 

خبر: تبدیل متن وب‌سایت به پادکست صوتی در نسخه جدید اپلیکیشن گوگل گو!

گوگل، ویژگی جدیدی را به‌ اپلیکیشن گوگل گو اضافه کرده که به‌ واسطه‌ آن کاربران می‌توانند متن‌نوشته‌ یک وب‌سایت را در قالب پادکست صوتی گوش دهند.

این ویژگی برای بازارهای نوظهور با سرانه‌ مطالعه‌ کمتر در نظر گرفته شده است؛ بنابراین آن‌ها می‌توانند به ‌راحتی با اشاره روی یک دکمه، از محتوای نوشته به ‌صورت صوتی اطلاعات کسب کنند.

گوگل برای پیاده‌سازی چنین قابلیتی از هوش‌ مصنوعی اختصاصی خود استفاده کرده است؛ اما به‌دلیل بهبودهای فراوانی که بر آن اعمال شده، افراد با اینترنت همراه 2G نیز می‌توانند از این ویژگی بهره ببرند.

ویژگی یادشده در قالب ۲۸ زبان در دسترس قرار می‌گیرد و نکته‌ مهم این است که قسمتی از نوشته که در حال خواندن آن هستید، توسط هوش مصنوعی مشخص می‌شود تا کاربران در پیدا کردن جملات گمراه نشوند؛ همچنین، افراد می‌توانند بنا به سلیقه‌ خود، سرعت خوانش متون را تغییر دهند.

از طریق این فناوری، محتوای اینترنتی برای افراد بیشتری قابل دسترس خواهد بود و مطالعه‌ متون طولانی به آسانی تماشای تلویزیون یا گوش سپردن به رادیو خواهد شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

58151