۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

نقش فعال ایران در مصوبات سومین روز کنگره اتیوپی

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS،در سومین روز از دومین نشست فوق العاده کنگره اتحادیه پستی جهانی در اتیوپی که صبح دیروز آغاز شد نماینده کشور استرالیا با ارائه الحاقیه ای در خصوص پرداخت حق السهم کشورها و جزایری با جمعیت کمتر از دویست هزار نفر خواستار توجه بیشتر کشورهای عضو اتحادیه پستی جهانی به این ممالک شد.

براساس این گزارش علیرغم مخالفت آمریکا و برخی دیگر از کشورها جمهوری اسلامی ایران از این پیشنهاد حمایت کرد که نهایتا الحاقیه مذکور مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

در ادامه جلسه نماینده آمریکا گزارشی از برنامه های تدوین شده در خصوص انجام اقدامات صرفه جویانه در بین کشورهای عضو قرائت کرد و یادآور شد این گزارش حاصل ماه ها تلاش، مطالعه و بررسی بوده و متخصصین این رشته بر این باورند که این برنامه موجب توسعه پایدار در زمینه های مختلف برای کشورهای عضو اتحادیه خواهد شد.

سپس بشار حسین دبیر کل اتحادیه پستی جهانی در سخنانی با اشاره به مشکلات عدیده ای که در حال حاضر اتحادیه با آنها دست به گریبان است رفرم حق السهم را اقدامی مثبت و ضروری جهت توانمند کردن اتحادیه برای دستیابی به اهداف بلند مدت دانست.

در ادامه حاضرین به بحث و تبادل نظر در خصوص اجباری بودن بخش هایی از طرح پیشنهادی پرداختند که ایران و برخی کشورهای دیگر نظیر اندونزی، کانادا، استرالیا، گینه، مصر و ایتالیا به دلیل تحمیل بار سنگین مالی برای کشورهای در حال توسعه و در پی داشتن تبعات منفی با آن مخالفت کردند که نهایتا این بند از پیشنهاد رای نیاورد.

شایان ذکر است مهندس نعمتی در حاشیه دومین نشست فوق العاده کنگره اتحادیه پستی جهانی در اتیوپی با مدیران عامل پست سوریه، چین، اتیوپی و نماینده تام الاختیار کشور کانادا به صورت جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدارها بر همکاری های بیشتر کشورهای مذکور با ایران تاکید کرد و طرف های مقابل نیز تداوم همکاری های پستی با ایران را خواستار شدند.

نظرات : 0

ثبت نظر

15709