۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی چهارشنبه 25 مهر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: نفوذ بدافزار جاسوسی تلگرامی درنهادهای دیپلماتیک آسیای مرکزی 

به تازگی شرکت های امنیت سایبری موفق به شناسایی بدافزاری شده اند که بیشترین توجه خود را بر نفوذ و جاسوسی از نهادهای دیپلماتیک در منطقه آسیای مرکزی از طریق تلگرام متمرکز کرده است.

گروهی با نام «داست گوآد» که به احتمال زیاد روسی هستند، توانسته اند با ساخت بدافزار جاسوسی با نام اختاپوس موفق به نفوذ داخل سروهای امنیتی نهادی دیپلماتیک منطقه آسیای مرکزی شوند.

عمده ورود این بدافزار از طریق برنامه تلگرام صورت گرفته و این بدافزار پس از اینکه فعال شود، فعالیت‌هایی از جمله سرقت و حذف داده، فعال‌سازی دسترسی به در پشتی و جاسوسی را انجام می‌دهد.

با توجه به ممنوع بودن پیام‌رسان تلگرام در روسیه و تلاش‌های انجام شده برای منع فعالیت این پیام‌رسان در کشورهایی مانند قزاقستان، سازندگان تلگرام جعلی توانسته اند قربانیان را فریب دهند تا یک نسخه قابل دسترس و بدون فیلتر این پیام‌رسان را بارگیری کنند.

پژوهشگران هنوز بطور دقیق راه انتشار بدافزار را نیافته‌اند، اما با توجه به اینکه روی اهداف خاص دیپلماتیک تمرکز دارد، احتمال می‌دهند از روش‌های مهندسی اجتماعی برای توزیع آن استفاده شده است.

..................

 

خبر: سامسونگ وارد عرصه خودروسازی شد 

غول فناوری کره‌ای از تراشه‌های مخصوص خود موسوم به اگزینوس(Exynos) که مختص خودروهای متصل طراحی شده است، رونمایی کرد.

این شرکت برندهای "Exynos Auto" و "Isocell Auto" در خط تولید قرار داده است که به ترتیب پردازنده‌ها و حسگرهای دوربین را برای خودروهای متصل خواهند ساخت.

خط تولید اگزینوس شامل ساخت تراشه‌های اختصاصی برای فناوری خودرو از جمله کمک به رانندگی توسط Exynos Auto A، سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو توسط تراشه Auto V و ارتباط از راه دور به وسیله تراشهAuto T است.

در عین حال حسگرهای ایزوسل در حال حاضر شامل سه مدل است که کیفیت‌های 960 پیکسل تا 4K را پوشش می‌دهد.

خودروی متصل(Connected car) خودرویی است که به اینترنت دسترسی دارد و معمولا به یک شبکه بی‌سیم محلی نیز مجهز است که این اجازه را می‌دهد تا خودرو با به اشتراک‌گذاری دسترسی اینترنت با دستگاه‌های دیگر در داخل و خارج از خودرو ارتباط برقرار کند.

سامسونگ با ورود به این زمینه به دنبال کسب درآمد از بازاری جدید است که رو به روز در حال توسعه است تا دیگر محدود به فروش تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند نباشد.

..................

 

خبر: حافظه های نانویی جایگزین حافظه های اس دی گوشی می شوند 

شرکت هواوی حافظه های جدیدی موسوم به حافظه های نانو عرضه کرده که قرار است در گوشی های جدید تولیدی این شرکت جایگزین حافظه های میکرو اس دی شوند.

قرار است در گام اول این حافظه ها بر روی گوشی های Mate ۲۰  و Mate ۲۰ Pro شرکت هواوی نصب شوند.

هواوی مدعی است حافظه های نانو از نظر ابعاد و ظاهر مشابه با سیم کارت های نانو هستند، بنابراین ۴۵ درصد کوچک تر از حافظه های میکرو اس دی خواهند بود.

ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات در این حافظه ها ۲۵۶ گیگابایت بوده و سرعت انتقال اطلاعات آنها نیز ۹۰ مگابایت در ثانیه است.

نصب این حافظه ها در محل قرارگیری سیم کارت دوم ممکن است بنابراین کاربران می توانند به جای افزودن سیم کارت، یک کارت حافظه نانو در این بخش قرار دهند.

در حال حاضر این حافظه های نانو تنها برای گوشی های هواوی عرضه شده است.

..................

 

خبر: تولید فضاپیمای جدید ناسا با هولولنز واقعیت مجازی مایکروسافت 

لاکهیدمارتین در حال تولید فضاپیمای جدیدی به نام اوریون برای ناسا است و به منظور پیش طراحی بخش هایی حساس از این فضاپیما و پی بردن به میزان کارآیی و دقت بخش های یادشده قصد دارد از هدست و عینک هوشمند هولولنز مایکروسافت استفاده کند.

اوریون یک فضاپیمای چندمنظوره و دارای خدمه خواهد بود که اروپا و آمریکا از آن به طور مشترک به منظور اعزام فضانورد به مریخ استفاده خواهند کرد.

برنامه ریزی برای تولید اوریون از می سال ۲۰۱۱ آغاز شده و تولید آن توسط لاکهید مارتین در کارخانه میکهوود در نیواورلئان در جریان است.

کارکنان این شرکت از هولولنز به منظور کسب اطمینان از صحت نصب بخش ها و ابزار و قطعات مختلف بر اساس یک کتابچه راهنمای ۱۵۰۰ صفحه ای استفاده می کنند.

از این طریق می توان نتیجه نصب ابزار و قطعات یادشده را قبل از نصب فیزیکی به صورت مجازی مشاهده و کیفیت عملکرد آنها را کنترل کرد.

کل این فرایند در مورد هر قطعه یا ابزار حدود ۱۵ دقیقه به طول می انجامد.

..................

 

خبر: چاپ 3 بعدی بافت، رباط و تاندون‌ها! 

مهندسان زیست‌پزشکی دانشگاه یوتا موفق به چاپ 3 بعدی رباط‌ها و تاندون‌های انسانی شده‌اند.

فرآیند جدید می‌تواند به بیماران مبتلا به آسیب تاندون و رباط کمک کند تا زودتر بهبود یابند یا به طور کامل بافت جدیدی برای بیمار فراهم کند.

مهندسان، سلول‌های بنیادی را از چربی بدن بیمار گرفته و آنها را بر روی یک لایه هیدروژل چاپ کردند.

این هیدروژل به رشد سلولی در آزمایشگاه کمک می‌کند و یک رباط یا تاندون را در این فرآیند تشکیل می‌دهد؛ سپس این بافت جدید به ناحیه آسیب دیده وارد می‌شود.

این دستاورد اجازه خواهد داد که بیماران بتوانند بافت‌های جایگزین را بدون جراحی‌های اضافی و بدون نیاز به برداشت بافت از دیگر قسمت‌های بدن، دریافت کنند.

برای دستیابی به این سطح از کنترل، محققان با یک شرکت به نام "Carterra Inc" همکاری کرد تا یک راه حل سفارشی ایجاد کند؛ این شرکت به محققان کمک کرد تا یک چاپگر سه بعدی مخصوص بسازند.

محققان یوتا معتقدند که چاپگر سفارشی آنها می‌تواند پیچیدگی‌ها و عوارض جانبی مرتبط با پیوند را کاهش دهد و سرعت بهبودی بیمار را افزایش دهد.

بیشترین و موثرترین استفاده از این فناوری در درمان رباط‌ها، تاندون‌ها و دیسک‌های ستون فقرات آسیب دیده خواهد بود.

گام بعدی تیم این است که این فرآیند چاپ نوآورانه سه بعدی را به کلیه اعضای بدن تعمیم دهند.

نظرات : 0

ثبت نظر

15495