۱۴۰۳ جمعه ۱۳ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی یکشنبه 16 دی

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: ساعت هوشمند سازگار با ماشین لباسشویی و خشک کن! 

شرکت تجاری Whirlpool از سازگار کردن ماشین لباسشویی و دستگاه خشک کن تولیدی خود با ساعت های هوشمند مجهز به سیستم عامل Wear OS گوگل خبر داده است.

این بدان معناست که از این پس می توان ماشین های لباسشویی و دستگاه های خشک کن این شرکت را از راه دور و با ساعتتان کنترل کنید.

این شرکت اپلیکیشن تلفن همراه دستگاه لباسشویی و خشک کن خود را به روز کرده تا شخصی سازی مراحل شستشوی لباس ها و همین طور کنترل از راه دور دستگاه های یادشده با گوشی ساده تر شود. البته این اپلیکیشن قرار است برای استفاده در ساعت های هوشمند نیز بهینه سازی شود.

اپلیکیشن یادشده با دریافت اطلاعاتی در مورد نوع لباس های کثیف موجود بهترین دستورالعمل برای شستشوی آنها را پیشنهاد می کند.

یک بخش دیگر به روزشده این اپلیکیشن امکان مدیریت امور برای اعضای مختلف خانواده به طور جداگانه است.

قرار است این خدمات به زودی برای افرادی که از ساعت های هوشمند شرکت اپل نیز استفاده می کنند، در دسترس قرار بگیرد.

این اپلیکیشن در نمایشگاه  2019 CES رونمایی می شود.

..................

 

خبر: پرورش گیاهان در فضا با تولید خاک مصنوعی! 

یکی از چالش های جدی برای پرورش گیاهان در فضا میزان پایین جاذبه و عدم وجود هورمون هایی است که در خاک وجود دارند و می‌توانند به رشد گیاهان کمک کنند.

اما پژوهشگران بر این موانع هم غلبه کرده‌اند و با تولید خاک مصنوعی از سنگ‌های گدازه ای، امکان رشد برخی از انواع گیاهان در فضا را فراهم کرده اند.

محققان نروژی و فرانسوی با همکاری یکدیگر راهی را برای کاشت و پرورش گیاهان در فضا بدون نیاز به خاک ابداع کرده‌اند که در قالب آن بخش عمده مواد لازم برای رشد گیاهان از طریق آب به آنها منتقل می‌شود.

به گفته محققان، گیاهان قادر به درک میزان مواد مغذی هستند که در اطراف آنها در دسترس است و زمانیکه تمرکز نیتروژن در اطراف آنها پایین باشد، گیاهان آب و نیتروژن بیشتری جذب می‌کنند تا احساس کنند به اندازه کافی این دو ماده را در اختیار دارند.

اما چالش اصلی عدم وجود جاذبه در فضاست که رشد گیاهان را مختل می کند؛ راه حل این مشکل نیز قرار دادن گیاهان در دستگاه سانتریفیوژ به منظور فریب آن و ایجاد شرایط جاذبه قلابی است.

همچنین از سنگ‌های گدازه‌ای برای ثابت نگاه داشتن گیاه و انتقال مواد غذایی به آن می‌توان استفاده کرد.

..................

 

خبر: جهانی شدن «اینترنت اشیا» با ارسال ماهواره های کوچک به فضا! 

استارت آپ مخابراتی آمریکایی Swarm Technologies از سازمان کمیسیون مخابرات فدرال (FCC) درخواست کرده تا تعداد بیشتری ماهواره کوچک به فضا ارسال کند.

طبق این درخواست سوارم قصد دارد ۱۵۰ ماهواره کوچک Spacebees رابه آسمان بفرستد.

هدف این شرکت ایجاد شبکه ای از ماهواره ها برای فراهم کردن ارتباطات جهانی «اینترنت اشیا» است.

طبق بیانیه این شرکت، سوارم خدمات ارتباطات دو طرفه ای را ارائه می کند که به کاربران اجازه می دهد در هر نقطه ای از جهان اطلاعات ارسال و دریافت کنند.

شبکه سوارم به سرعت راه اندازی می شود و خدمات تجاری را حتی قبل از تکمیل شبکه ارائه خواهد کرد.

ماهواره های Spacebee به اندازه کف دست انسان (ابعاد ۱۱ در ۱۱ در ۲.۸ سانتیمتری) هستند که وزنشان بین ۰.۴ تا ۰.۷ کیلوگرم تخمین زده می شود.

این ماهواره را می توان با هزینه ای کمتر از نسخه معمول ساخت و به آسمان فرستاد.

به دلیل ابعاد کوچک ماهواره می توان تعداد انبوهی از آنها را به طور همزمان به آسمان برد.

این شرکت تصمیم دارد ارسال ماهواره ها به فضا را از یکم مارس آغاز کند و تا پایان سال ۱۵۰ ماهواره را به مرحله عملیاتی برساند.

..................

 

خبر: امضای قرارداد خاص دولت انگلیس با شرکت آمازون! 

کابینه دولت انگلیس امروز بی سروصدا قراردادی را با شرکت آمازون منعقد کرد تا از خدمات کلود این شرکت استفاده کند.

قرار است خدمات کلود شرکت آمازون با نام AWS برای میزبانی بازاری آنلاین موسوم به Crown Marketplace مورد استفاده قرار بگیرد.

Crown Marketplace در واقع یک درگاه بزرگ است که ادارات و وزارتخانه های دولتی از طریق آن به خرید کالاها و خدمات مورد نیاز خود می پردازند.

قرار است آمازون برای میزبانی مناسب خدمات یادشده زیرساخت های خود را توسعه دهد.

البته انگلیسی ها در مورد اینکه این شرکت آمریکایی بتواند خدمات مدنظر دولت را به خوبی ارائه دهند نیز اظهار تردید کرده اند و می گویند این شرکت در سال 2017 هم قراردادی 16 میلیون پوندی با دولت انگلیس منعقد کرد و به بازیگر کلود برتر در بازار این کشور مبدل شد؛ به نظر می رسد دولت با انتخاب مکرر آمازون عملا رفتار بی طرفانه ای در قبال شرکت های فناوری ندارد.

کارشناسان هشدار می دهند دولت بریتانیا در عمل با این کار به حذف و نابودی شرکت های فناوری کوچک در انگلیس کمک می کند و نشان داده برای مشکلات آنها اهمیت چندانی قائل نیست.

..................

 

خبر: هماهنگی فضای داخلی خودرو با احساسات سرنشین توسط هوش مصنوعی! 

شرکت خودروسازی کیا قصد دارد در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی(2019 CES) از سیستم Real-time Emotion Adaptive Driving System یا (R.E.A.D.) رونمایی کند.

به گفته این خودروساز، سیستم مذکور مبتنی بر هوش مصنوعی است و می تواند فضای داخلی خودرو را با توجه به وضعیت احساسی سرنشینان تنظیم کند.

احساسات سرنشینان نیز به وسیله حسگرهای کنترل حالات صورت، ضربان قلب و فعالیت های الکترودرمال بررسی می شود.

با توجه به خوانش های این حسگرها، سیستم R.E.A.D. فضای داخلی کابین را شخصی سازی می کند.

بخشی از این سیستم شامل صندلی هایی است که با موزیک مرتعش می شوند؛ به عبارت دیگر لرزش های صندلی سرنشین با فرکانس موسیقی همخوان می شود.

همچنین این شرکت از فناوری V-Touch رونمایی خواهد کرد که با استفاده از دوربین های سه بعدی، حرکات دست و چشم را رصد می کند و به سرنشینان اجازه می دهد ویژگی هایی مانند نورپردازی، تهویه و سیستم های سرگرمی را بدون استفاده از صفحات لمسی یا دکمه های فیزیکی کنترل کنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

46676