۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی دوشنبه 13 اسفند

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: کپسول دراگون به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید 

کپسول «کرو دراگون» متعلق به شرکت اسپیس ایکس به طور موفقیت آمیز به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شد.

کپسول جدید اسپیس ایکس که برای نخستین بار به طور آزمایشی به فضا پرتاب شد، حامل یک مانکن فضانورد است که ایلان ماسک آن را Ripley نامیده و دارای حسگرهایی اطراف سر، گردن و ستون فقرات خود برای جمع‌آوری داده‌ها قبل از سفر فضانوردان واقعی در ماه ژوئیه است.

این کپسول قرار است فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد و سرآغازی برای عصر ارسال توریست به فضا به شمار می‌آید.

..................

 

خبر: حالت تاریک به آیفون اضافه می شود

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد که گوشی‌های آیفون با دریافت آپدیت جدید آی اواس ۱۳.۱ به حالت تاریک (Dark Mode) مجهز خواهند شد.

اپل قصد دارد با افزودن این قابلیت به پلتفرم خود، به کاربرانش این امکان را بدهد تا با فعال سازی آن بتوانند روی تمامی نرم افزار و اپلیکیشن های موردنظر از آن بهره ببرند.

همانطور که از نام حالت شبانه و تاریک مشخص است، این تم برای آن دسته از افرادی که با حالت خودکار و معمول شبکه‌های اجتماعی که پس زمینه سفید و روشنی

دارد، مشکل دارند و جز آن دسته از کاربرانی هستند که بیش‌تر هنگام شب و تاریکی محیط از اینترنت و گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، بسیار کاربردی خواهد بود و چشمان آن‌ها را کمتر اذیت خواهد کرد.

..................

 

خبر: درمان سکته با سلول های بنیادی

محققان با تحقیقات خود نشان دادند که سلول‌های بنیادی در درمان سکته موثر هستند.

محققان دانشگاه گوانگ ژو چین در مطالعه‌ای جدید به ارزیابی بی خطر بودن و محتمل بودن پیوند اتولوگ سلول‌های پیش ساز اندوتلیالی تکثیر شده در آزمایشگاه به بیمارانی پرداخته‌اند که به سکته ایسکمی حاد دچار شده بودند.

بررسی‌های آنها نشان داد که سلول‌های پیش ساز اندوتلیالی کیفیت زندگی و بقای بیمارانی که دچار انفارکته مغزی حاد شده بودند را به صورت دراز مدت و قابل توجه بهبود بخشید و هیچ گونه عارضه جانبی مربوط به استفاده از این سلول‌ها نیز مشاهده نشد.

این یافته حاکی از مؤثر بودن این سلول‌ها در درمان سکته است.

..................

 

خبر: عرضه ارز دیجیتال فیس بوک تا پایان ۲۰۱۹

یک گروه مخفی ۵۰ نفره در این شرکت در تلاش برای تکمیل این طرح هستند.

این ارز دیجیتال علاوه بر فیس بوک در دیگر پلتفرم‌های متعلق به این شرکت مانند واتس اپ هم قابل استفاده خواهد بود و به عنوان مثال می‌توان از آن برای نقل و انتقال سریع پول استفاده کرد.

به گفته برخی منابع، فیس بوک نام FaceCoin را برای این ارز دیجیتال انتخاب خواهد کرد.

پیامرسان خود فیس بوک هم برای تسهیل استفاده از این ارز دیجیتال شاهد تغییراتی خواهد بود.

در حال حاضر پرداخت هزینه خرید برخی کالاها و خدمات از طریق پیامرسان فیس بوک ممکن است.

هم اکنون اکثر ارزهای دیجیتال جهان ساختار باز و آزاد دارند؛ آیا فیس بوک هم از همین قاعده تبعیت خواهد کرد یا قصد دارد ارزی بسته و تحت کنترل خود را در اختیار کاربران قرار دهد؟

..................

 

خبر: خودروی برقی که در پنج دقیقه شارژ می شود

یک شرکت خودروسازی نوپا از تولید نمونه اولیه یک اتومبیل برقی خبر داده که در عرض 4 دقیقه و 40 ثانیه، 80 باتری آن شارژ می شود.

خودروی تولیدی شرکت Piëch که Mark Zero نام دارد دارای سه موتور مختلف است که قدرت آنها به صورت ترکیبی به 603 اسب بخار می رسد.

بدنه سبک و مستحکم از جمله دیگر مزایای این خودروی برقی است.

تامین برق هر یک از چرخ های عقب این خودرو با استفاده از یک باتری 150 کیلووات ساعتی مستقل و نصب یک موتور برقی 150 کیلووات ساعتی برای محور جلو توان و شتاب Mark Zero را افزایش داده است.

وزن کلی این خودرو در حدود 1800 کیلوگرم است.

تمامی بخش های اصلی این خودرو از جمله موتور و باتری های آن به صورت ماژولار طراحی شده بنابراین جدا کردن و بروزرسانی آنها به سادگی امکان پذیر است.

قرار است در آینده مدل های هیدروژنی و هیبریدی خودروی یادشده هم عرضه شود.

همچنین با یک بار شارژ کامل می توان 500 کیلومتر را با خودروی یادشده طی کرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

30009