۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۲ مهر

کشف بکدورهای جدید در تجهیزات هوآوی زنگ خطری دوباره برای دولت ها

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از دیجیتال ترندز، طبق گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ، نخستین بار در سال 2009 بود که وجود چنین آسیب‌پذیری‌هایی کشف شده بود که البته ودافون مدعی شد از هوآوی درخواست کرده تا این بکدورها را از سیستم‌های خود حذف کند.
ودافون در سال 2011 تست‌های بیشتری انجام داد و متوجه شد که هنوز آسیب‌پذیری‌های مشابه با موارد کشف شده در سال 2009 در سیستم‌ها دیده می‌شود.
این کشفیات جدید می‌تواند مهر تأییدی بر گفته‌های مخالفان استفاده از تجهیزات هوآوی باشد؛ بسیاری از دولت‌های غربی مدت‌های زیادی است که نسبت به روابط بین هوآوی و دولت چین بدبین هستند.
مخالفان شرکت چینی از این ترس دارند که هوآوی بکدورهایی را در تجهیزات خود قرار دهد که دولت چین با استفاده از آنها می‌تواند به اطلاعات محرمانه سایر دولت‌ها دسترسی پیدا کند.
همین تردیدها و بدبینی‌ها بود که باعث شد دولت آمریکا استفاده از تجهیزات هوآوی در سازمان‌ها و وزارتخانه‌های این کشور را ممنوع کند.
از طرف دیگر، در روزهای گذشته اعلام شد که دولت انگستان قصد دارد تجهیزات اساسی و هسته مرکزی شبکه 5G تمام بریتانیا را از شرکت هوآوی خریداری کند و دولت آمریکا بشدت با این موضوع مخالفت کرده است. 
البته لازم به ذکر است که ودافون اهمیت بکدورهای کشف شده را بسیار ناچیز شمرده و به بلومبرگ گفته است که وجود آسیب‌پذیری‌هایی از این دست خیلی هم غیرمعمول نیست. 
بدون توجه به درست یا غلط بودن این خبر، مطمئنا مخالفان استفاده از تجهیزات هوآوی از آن برای تشدید مخالفت‌های خود استفاده می‌کنند.

 


 

گزارش: مهندس حمید نیک روش

توئیترHamidNikravesh@

نظرات : 0

ثبت نظر

36328