۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۲ مهر

کنفرانس گوگل I/O 2019 و خبرهایی که در راه است!

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از انگجت، ماه مه فرا رسید و این یعنی آنکه باید منتظر کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O گوگل باشیم؛ پس به زودی خبرهای جدیدی در خصوص نرم‌‌افزارهای جدید، نوآوری‌های تازه در حوزه AI و فناوری وب خواهیم شنید.

 

 
پیکسل 3a و پیکسل 3a XL
گوگل در این کنفرانس دو گوشی جدید به نامهای پیکسل 3a و پیکسل 3a XL معرفی می‌کند.
در چند وقت اخیر چندین عکس و ویدیو از این دستگاه‌ها منتشر شده که نشان می‌دهد هر دوی آنها از دوربین‌های 12 مگاپیکسلی بهره می‌برند.
بیشترین تفاوت این دو گوشی در مشخصات سخت‌افزاری آنهاست. به نظر می‌رسد که مدل 3a از چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 670 و مدل XL از اسنپ‌دراگون 710 استفاده می‌کند؛ نمایشگر مدل کوچک‌تر 5.6 اینچ و مدل بزرگ‌تر 6 اینچ است.

 

 
نست هاب مکس
به نظر می‌رسد قوی‌ترین کاندیدای بعدی برای معرفی در کنفرانس امسال گوگل، دومین نمایشگر هوشمند این شرکت است.
نمایشگر هوشمند Nest Hub Max یک نمایشگر 10 اینچ خواهد داشت که در کنار آن دوربین Nest با هشدارهای صوتی و حرکتی استفاده شده تا بتوان از این دستگاه بعنوان مانیتور امنیتی استفاده کرد.

 

 
اندروید کیو
معمولا کنفرانس I/O بدون خبر نسخه جدید اندروید معنای خاصی ندارد!
ظاهرا امسال نیز همین داستان وجود دارد و قرار است بزودی شاهد انتشار نسخه بتای اندروید کیو (Android Q) باشیم.
کنترل‌های شدیدتر روی حریم شخصی در اپلیکیشن‌ها، اشتراک‌گذاری میان‌برها برای ارسال مستقیم محتوا به مخاطبان و پنل‌های تنظیمات برای زمانیکه اپلیکیشن به آن احتیاج دارد از جمله خصوصیات جدید این نسخه از اندروید خواهد بود.

 

 
تلویزیون اندروید
خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که گوگل در کنفرانس I/O 2019، تلویزیون اندروید خود را بروزرسانی می‌کند؛ البته مشخص نیست که این بروزرسانی در چه زمینه‌ای خواهد بود.
علاوه بر موارد فوق، احتمالا خبرهای تازه‌ای در خصوص AI و کروم به گوش خواهد رسید؛ یکی دیگر از مواردی که همه از آن صحبت می‌کنند معرفی سرویس پخش بازی Stadia است.

 

 
کنفرانس گوگل I/O 2019 از تاریخ 17 تا 19 اردیبهشت ماه جاری برگزار خواهد شد.

 

گزارش: مهندس حمید نیک روش

توئیترHamidNikravesh@

نظرات : 0

ثبت نظر

95337