۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۲ مهر

اغراق اپل درباره طول عمر باتری آیفون!

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، تست‌های مختلفی روی 9 مدل از گوشی‌های آیفون انجام شد و در نهایت مشخص شد که طول عمر باتری آنها بین 18 تا 51 درصد کمتر از چیزی است که گفته می‌شود.

 

 
بدترین گوشی در بین این 9 مدل آیفون XR است؛ اپل در تبلیغات خود درباره این مدل می‌گوید اگر این گوشی شارژ کامل داشته باشد، می‌توان حدود 25 ساعت با آن مکالمه کرد. اما تست‌های ?Which نشان می‌دهد که عمر باتری این مدل آیفون تنها 16 ساعت و 32 دقیقه دوام آورده است؛ یعنی حدود 51 درصد کمتر از شعار تبلیغاتی آن!
نتایج بدست آمده از این گوشی بسیار تعجب‌آور است؛ زیرا عمر باتری آیفون XR از نقاط قوت این گوشی بوده است. علاوه بر این، با وجود قیمت پایین آیفون XR کارایی و کیفیت دوربین آن نسبت به آیفون XS و آیفون XS Max از درجه بالاتری برخوردار است.
اپل در پاسخ به ادعای ?Which، مصاحبه‌ای با بیزنس اینسایدر انجام داد و گفت: ما تست‌های سنگینی روی محصولات خود انجام می‌دهیم و بر ادعای خود مبنی بر طول عمر باتری پافشاری می‌کنیم.
از طرف دیگر، ?Which متوجه تفاوت‌هایی در طول عمر باتری گوشی‌های HTC نسبت به چیزی که در تبلیغات گفته می‌شود، شد هر چند که این تفاوت نسبت به اپل آنچنان هم زیاد نیست.
علاوه بر این، تست‌های دیگری هم روی چندین مدل از گوشی‌های سونی صورت گرفت.
گروه ?Which برای نتیجه‌گیری در این زمینه، واحدهای کاملا نوی اسمارت‌فون‌ها را شارژ کامل کرد و سپس مدت زمان به پایان رسیدن شارژ گوشی بعد از تماس‌های متوالی را اندازه‌گیری کرد.

 

گزارش: مهندس حمید نیک روش

توئیترHamidNikravesh@

نظرات : 0

ثبت نظر

16584