۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۲ مهر

سرمایه گذاری 90 میلیون دلاری هیوندای برای ساخت خودروی تمام الکتریکی

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از دیجیتال ترندز، «ریماک اتومبیل» که زمانی یک استارت‌آپ کوچک کروات بود و تخصص آن تبدیل بی‌ام‌وهای دهه 1980 میلادی به یک خودروی الکتریکی، در چند وقت اخیر توجه و البته سرمایه چندین نام بزرگ دنیای خودرو را متوجه خود کرده است.
ریماک اتومبیل بعد از همکاری که در سال 2018 با پورشه داشت هم‌اکنون سرمایه بسیار قابل توجهی از هیوندای و کیا دریافت کرده تا بتواند خودروهای با کیفیت بالا را بدون کوچک‌ترین انتشار دی‌اکسید کربن ارائه کند.
هیوندای و کیا با یکدیگر 80 میلیون یورو به شرکت ریماک تزریق می‌کنند؛ در عوض، ریماک به هیوندای کمک می‌کند تا یک نسخه الکتریکی از مدل سری N را که از کارایی زیادی برخوردار است بسازد.
در نگاه اول، این خودرو که در عکس مشاهده می‌کنید شبیه به Veloster توربور شارژ شده است که موتور چهار سیلندر آن در فضایی قرار گرفته که معمولا محل صندلی‌های عقب است.

 

 

 

 
خودروهای اسپرت هیوندای که هنوز نامی برای آنها انتخاب نشده قرار است، در ابتدای لیست به‌عنوان مدل Halo قرار می گیرند.
علاوه بر این، هیوندای و ریماک قصد توسعه و تولید یک خودرو با قدرت بسیار بالا را دارند که مجهز به سوخت هیدورژنی خواهد بود.
در حوزه فناوری هیدروژن، هیوندای حرف اول را می‌زند؛ اطلاعات زیاد و خاصی در این مورد منتشر نشده است؛ اما وقتی از راه برسد به‌احتمال زیاد به‌عنوان خودروی اسپرت مجهز به هیدروژن معرفی خواهد شد.
این پروژه پیش از اتمام، سال 2020 کلید خواهد خورد؛ اما ریماک اجازه نمی‌دهد تا تعداد رو به افزایش شرکت‌هایی که قصد همکاری در این پروژه را دارند باعث شود تا از هدف اصلی خود دور شوند.

 

گزارش: مهندس حمید نیک روش

توئیترHamidNikravesh@

نظرات : 0

ثبت نظر

87893