۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۲ مهر

تشخیص چراغ های راهنمایی با سیستم جدید «بی‌ام‌و»

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از انگجت، سیستم‌های کروز کنترل در بزرگ‌راه‌ها به خوبی کار می‌کنند؛ اما وقتی وارد شهر می‌شوید کارایی آن کم می‌شود که دلیل اصلی آن به چراغ‌های راهنمایی مربوط می‌شود.

 

 

 

 
سیستم‌های فعلی نمی‌توانند چراغ‌های راهنمایی را تشخیص دهند و در نهایت باعث می‌شوند تا راننده از چراغ قرمز عبور کند و به این ترتیب جان خود و دیگران را به خطر بیاندازد. 
اما بی‌ام‌و می‌خواهد این داستان را تغییر دهد؛ در نسخه آینده سیستم کروز کنترل، خودروهای بی‌ام‌و این توانایی را خواهند داشت تا چراغ‌های راهنمایی را تشخیص دهند و مطابق با رنگ چراغ توقف کنند یا به راه خود ادامه دهند؛ دموی این نسخه جدید در رویداد فناوری NextGen در شهر مونیخ آلمان به نمایش گذاشته شد.
بی‌ام‌و به جای استفاده از داده‌های مربوط به چراغ‌های راهنمایی از دو دوربینی که در جلوی خودرو کار گذاشته شده‌اند استفاده می‌کند.

 وظیفه این دو دوربین شناسایی وضعیت سیگنال چراغ راهنمایی است؛ با توجه به اینکه نوع طراحی چراغ‌های راهنمایی هم از نظر عمودی و هم از نظر افقی بر اساس یک استاندارد بین‌المللی است، بنابراین سیستم جدید بی‌ام‌و باید در بیشتر بازارهای جهانی به‌خوبی کار کند.
سیستم کروز کنترل برای اینکه در تقاطع‌های حساس که محل تلاقی بیش از 4 خیابان است و ممکن است چندین چراغ توسط سیستم شناسایی شود، از داده‌های نقشه استفاده می‌کند تا بتواند موقعیت خودرو را به‌درستی تشخیص دهد؛ این کار کمک می‌کند تا سیستم بتواند سیگنالی که باید به آن توجه کند را تعیین کند.
نمایندگان بی‌ام‌و از اعلام زمان ارائه این سیستم خودداری کردند؛ اما آنچه مشخص شده آن است که سخت‌افزار مورد نیاز این قابلیت در آخرین مدل‌ خودروهای این شرکت مانند X5 و X7 قرار داده شده است.

 

گزارش: مهندس حمید نیک روش

توئیترHamidNikravesh@


نظرات : 0

ثبت نظر

87554