۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۱ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی شنبه 6 مهر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: شرکت سازنده فضاپیمای «آرتمیس» انتخاب شد 

سازمان هوانوردی آمریکا در تازه‌ترین اقدام خود سفارش ساخت فضاپیمای مأموریت آرتمیس را به شرکت لاکهید مارتین واگذار کرد.

لاکهید مارتین به موجب این قرارداد، موظف به ساخت و تأمین 6 کپسول فضایی با قابلیت حمل سرنشین برای مأموریت آرتمیس است که قرار است در سال 2024 انجام شود.

این قرارداد شامل ۱۲ سفارش کپسول اوریون قبل از تاریخ انقضاء آن در سپتامبر سال ۲۰۳۰ است.

به گفته ناسا، سه سفینه فضایی بعدی که ناسا قصد دارد در سال ۲۰۲۲ آن را سفارش دهد، ۱.۹ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت که قرار است به منظور کاهش هزینه‌ها اقداماتی صورت گیرد.

..................

 

خبر: نخستین تراشه هوش مصنوعی علی بابا رونمایی شد 

تراشه هوش مصنوعی علی بابا Hanguang ۸۰ نام خواهد داشت و این شرکت مدعی است استفاده از آن مدت زمان مورد نیاز برای انجام برخی امور را کاهش می دهد.

از جمله این امور می توان به طبقه بندی تصاویر محصولات روی سایت تجارت الکترونیک علی بابا موسوم به Taobao اشاره کرد.

علی بابا می گوید تراشه هوش مصنوعی این شرکت می تواند به طور خودکار تصاویر مختلف کالاها را شناسایی و دسته بندی کند؛ این کار در حالت عادی در مورد تصاویر هر محصول یک ساعت به طول می انجامد، اما مدت زمان آن با استفاده از هوش مصنوعی به ۵ دقیقه کاهش می یابد.

این تراشه هوش مصنوعی وظایف دیگری را نیز بر عهده می گیرد که از جمله آنها می توان به ترجمه خودکار، تسهیل جستجوی کالاهای مختلف، شخصی سازی توصیه های ارائه شده برای انتخاب و خرید محصولات مختلف و ارتقای خدمات کلود اشاره کرد.

..................

 

خبر: ویژگی های آیفون ۱۲ مشخص شد

به تازگی یک ویدئوی مفهومی از آیفون ۱۲ که قرار است در سال ۲۰۲۰ عرضه شود، در اینترنت منتشر شده است.

یکی از مهم ترین ویژگی های آیفون ۱۲، طراحی خمیده و آبشارگونه بخش انتهایی نمایشگر در طرفین بدنه است که دسترسی به برخی برنامه ها را از این طریق ممکن می کند.

همچنین میان برهایی به برخی برنامه ها از طریق دو طرف نمایشگر در دسترس است.

این دستگاه همچنین با شبکه های نسل پنجم تلفن همراه سازگار خواهد بود و در آن از تراشه ۵ نانومتری A۱۴ و دوربینی با توانایی تصویربرداری سه بعدی استفاده خواهد شد.

آیفون ۱۲ به جای سه، مجهز به چهار دوربین در پشت خود بوده و دارای نمایشگری ۶.۴ اینچی و دکمه های مجازی کم و زیاد کردن صدا خواهد بود.

..................

 

خبر: محققان از عرق بدن برق تولید کردند!

تیمی از محققان دانشگاه گرونوبل فرانسه و دانشگاه سن دیگو آمریکا دستگاهی ابداع کردند که از عرق انسان برق تولید می‌کند.

این دستگاه قطرات عرق را از سطح پوست جمع‌آوری کرده و با کاهش اکسیژن و اکسید کردن شکل یونی اسید لاکتیک موجود در عرق، ترکیبات آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. 

به گفته محققان، نسخه کنونی این دستگاه می‌تواند به طور مستمر توان لازم را برای روشن شدن یک لامپ LED، تامین کند.

به این ترتیب فناوری‌های پوشیدنی به زودی به کمک این ابزار جدید از شر باتری‌ها برای تامین انرژی خود خلاص خواهند شد؛ ابزاری که به دلیل ساخته شدن از مواد با خاصیت کشسانی می‌توان آن در هر جایی از بدن که مناسب باشد، مورد استفاده قرار داد.

چنین ابزاری می‌تواند آینده فناوری‌های پوشیدنی را تغییر دهد؛ استفاده از سوخت‌های زیستی و عرق انسان، برای تامین برق دستگاه‌های قابل حمل یک منبع انرژی قابل اعتماد و مقرون به صرفه است. 

همچنین استفاده از عرق به عنوان یک منبع انرژی همچنین می‌تواند به ساخت دستگاه‌های زیستی سازگار با محیط‌زیست منجر شود.

..................

 

خبر: لایک های فیس بوک مخفی می شود!

فیس بوک به طور رسمی اعلام کرده که از این به بعد قصد دارد تعداد لایک های کاربران را مخفی کند، زیرا نمایش تعداد لایک ها و رقابت به منظور بیشتر کردن آنها به سلامت روانی کاربران و به خصوص نوجوانان آسیب می زند و فشار سنگین روحی را به این افراد وارد می کند.

فرایند مخفی کردن تعداد لایک ها از استرالیا آغاز شده و البته خود کاربر و ارسال کننده هر پست قادر به مشاهده تعداد لایک ها خواهد بود، اما این اطلاعات برای دیگر افراد نمایش داده نمی شود.

دیگر کاربران فقط قادر به مشاهده شناسه کاربری اشخاصی هستند که به هر پست واکنش نشان داده اند و تعداد این افراد قابل مشاهده نخواهد بود.

اگر تاثیر مثبت این کار برای مدیران فیس بوک ثابت شود، دامنه این تجربه کاربری به دیگر کشورهای جهان نیز کشیده می شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

40029