۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی چهار‌شنبه 4 دی

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: عرضه گلکسی فولد ۲ با نمایشگر تاشوی شیشه‌ای! 

به استناد توییت یکی از افشاکنندگان حوزه گوشی‌های موبایل، در گوشی تاشوی گلکسی فولد ۲ که به زودی به بازار می‌آید، به جای پلاستیک از روکش شیشه‌ای در نمایشگر استفاده شده است.

روکش شیشه‌ای صفحه نمایش باعث می‌شود تا گلکسی فولد ۲ در مقایسه با دیگر گوشی‌های هوشمند تاشوی موجود در بازار نسبت به خش، آسیب‌پذیری کمتری داشته باشد.

با این حال گفته می‌شود در محل تاخوردن نمایشگر این گوشی همچنان چین خوردگی‌هایی بروز خواهد کرد با این تفاوت که این خطوط نسبت به مدل‌های مشابه چندان مشهود نخواهند بود.

گلکسی فولد ۲ که همانند موتورولا ریزر تاشوی جدید، طراحی عمودی دارد، در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی با قیمتی کمتر از مدل اولیه گلکسی فولد به بازار عرضه خواهد شد.

..................

 

خبر: شارژ تجهیزات الکترونیکی با کفی هوشمند! 

ارتش آمریکا مشغول همکاری با شرکت "Robotic Research LLC" است تا حسگری بسازد که داخل کفی کفش های سربازان قرار می گیرد و از راه رفتن آنها الکتریسیته تولید می کند.

این فناوری نه تنها برای تامین برق جالب است بلکه به فرماندهان ارتش اجازه می دهد تا در محیط هایی که جی پی اس کار نمی کند، سربازان را ردیابی کنند.

"Robotic Research LLC" یکی از تهیه کنندگان برتر فناوری های خودکار و رباتیک است و به تازگی قراردادی ۱۶.۵ میلیون دلاری با ارتش آمریکا امضا کرده تا با استفاده از فناوری خود به نام WarLoc حسگرهایی را توسعه دهد.

هنگامیکه پاشنه سرباز به کفی فشار می آورد، این نیرو یک مکانیسم مینیاتوری را فعال می کند و در نتیجه یک ژنراتور کوچک فعال می شود که نیروی الکتریسیته را به وجود می آورد؛ به این ترتیب می توان تجهیزات الکترونیکی را بوسیله این نیروی الکتریسیته شارژ کرد.

..................

 

خبر: درمان زخم های قدیمی با ژلی از جنس خون!

به تازگی ژلی از پلاسمای خون ساخته شده که فرایند درمان زخم های قدیمی را سرعت می بخشد. درمان زخم پا با این ژل که از خون بیمار تهیه شده، احتمالا موثرتر از درمان های سنتی است.

در ژل جدید از فناوری نوینی به نام پلاسمای غنی از پلاکت استفاده می شود؛ از این روش برای درمان جراحت های تاندون استفاده شده و همچنین از آن به عنوان روشی برای کمک به کاهش درد و حرکت زانو در بیماران مبتلا به آرتروز استفاده می شود.

برای تهیه ژل، حدود ۲۰ میلی لیتر از خون انسان (حدود یک قاشق و نیم قاشق غذا خوری) از بیمار گرفته و به مدت یک دقیقه در سانتریفوژ می چرخد.

در این فرایند پلاسما از اجزای دیگر خون جدا و به سرمی شفاف تبدیل می شود؛  پلاسما مملو از پلاکت است و این ماده نقش مهمی در  بسته شدن زخم دارد. علاوه برآن حاوی پروتئینی است که به درمان کمک می کند.

در مرحله بعد پلاسما با ترکیبات دیگری به ژل تبدیل می شود. کل این فرایند ۳۰ ثانیه طول می کشد؛ سپس ژل مذکور روی زخم قرار می گیرد و پانسمان می شود.

..................

 

خبر: رصد زباله های فضایی با هوش مصنوعی!

محققان چینی یک سیستم تلسکوپ لیزری ابداع کردند که با استفاده از شبکه های عصبی می تواند زباله های فضایی را بهتر ردیابی کند؛ این تلسکوپ زباله های کوچک را از فاصله ۱۵۰۰ کیلومتر ردیابی می کند.

می توان از این لیزر در ماموریت های فضایی آینده استفاده کرد تا به طور دقیق مکان زباله ها در مدار زمین را تشخیص داد و از برخوردهای فاجعه آمیز میان ابزارهای فضایی جلوگیری کرد.

روش جدید در حقیقت متدهای فعلی برای ردیابی زباله های فضایی را ارتقا داده است؛ شبکه عصبی که در این تلسکوپ به کار رفته در حقیقت مغز انسان را تقلید می کند.

..................

 

خبر: ماهواره ژاپنی رکورد زد!

ماهواره "TSUBAME" متعلق به سازمان اکتشاف هوافضای ژاپن(JAXA) با قرار گرفتن در مدار ۱۶۷.۴ کیلومتری از سطح زمین، موفق به کسب رکورد کم ارتفاع‌ترین ماهواره شد و نامش در کتاب رکوردهای جهانی "گینس" به ثبت رسید.

این ماهواره که یک ماهواره ارتفاع بسیار پایین آزمایشی(SLATS) است، در مأموریت خود از ۲۳ دسامبر ۲۰۱۷ تا اول اکتبر ۲۰۱۹ در ارتفاع فوق العاده کم ۱۶۷.۴ کیلومتر از سطح زمین قرار گرفته است.

ماموریت "TSUBAME" برای آزمایش امکان قرار دادن ماهواره‌ها در ارتفاعات بسیار کم بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر طراحی شده است، جایی که می‌توانند از تصاویر با وضوح بالا استفاده کنند؛ مشکل این است که جو بسیار نازک در آن ارتفاعات هزار برابر بیشتر از ارتفاعات بالاتر، کشش جوی ایجاد می‌کند و وجود اکسیژن اتمی می‌تواند باعث شود که فضاپیما به سرعت دچار عیب شود.

ماهواره مذکور برای غلبه بر این مشکل از مواد مخصوص مقاوم در برابر اکسیژن ساخته شده و مجهز به موتور یونی و به موjرهای جت با سوخت گاز برای کمک به حفظ مدار و موقعیت دقیق است تا بتواند تصاویر سطح زمین را ضبط کند و غلظت اکسیژن را نیز اندازه گیری کند.

این ماهواره در طول ماموریت خود قبل از پایین آمدن تا ارتفاع بی سابقه ۱۶۷.۴ کیلومتر، به مدت هفت روز در ارتفاع ۲۷۱.۵ کیلومتری قرار داشت و کار خود را از این ارتفاع شروع کرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

22188