۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی ‌شنبه 21 دی

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: فضانوردان جدید ناسا معرفی شدند 

پس از دو سال، ۱۳ فضانورد جدید به ناسا پیوستند تا برای ماموریت بازگشت انسان به ماه از این افراد استفاده شود.

ناسا قصد دارد در سال ۲۰۲۴ میلادی، با انجام پروژه آرتمیس نخستین زن و مرد بعدی را به سطح کره ماه اعزام کند.

هدف نهایی هم اکتشاف روی مریخ است که برای اواسط دهه ۲۰۳۰ میلادی برنامه‌ریزی شده است.

کاندیداهای این ماموریت از سال ۲۰۱۷ میلادی در حال آموزش دیدن هستند و روز گذشته در مرکز فضایی جانسون ناسا واقع در هوستون، در مراسم فارغ‌التحصیلی خود شرکت کردند.

این گروه شامل شش زن و هفت مرد است که دو تن از آنها فضانورد آژانس فضایی کانادا هستند.

طی مراسم دیروز، به هر کدام از این فارغ‌التحصیلان یک سنجاق نقره‌ای اعطا شد که نمادی از پروژه «مرکوری 7» و هفت فضانورد آن است که نخستین بار در سال ۱۹۵۹ میلادی انتخاب شدند.

زمانیکه این ۱۳ فضانورد جدید، نخستین ماموریت فضایی خود را سپری کنند، یک نشان سنجاق طلا دریافت خواهند کرد.

از سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون این فضانوردان تحت آموزش و تمرین پیاده‌روی فضایی، آزمایش سیستم‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی و سیستم‌های رباتیک قرار گرفتند و علاوه بر آن زبان روسی را هم آموختند.

این توانایی‌های جدید به آن‌ها کمک خواهد کرد در توسعه فضاپیماها توانایی پیدا کنند و به پشتیبانی از تیم فضانوردان مستقر در فضا بپردازند و از همه مهمتر به جمع ۵۰۰ نفری بپیوندند که تاکنون افتخار رفتن به فضا را داشته‌اند.

..................

 

خبر: عرضه مدل نسل پنجم گوشی وان پلاس ۸ به‌زودی 

وان پلاس ۸ از جمله محبوب ترین گوشی‌های تولیدی شرکت چینی وان پلاس است که قرار است تولید و عرضه مدل سازگار با شبکه‌های نسل پنجم آن به زودی آغاز شود.

برخی اپراتورها فروش مدل نسل پنجم این گوشی را به زودی آغاز می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به وریزون اشاره کرد.

هنوز مشخص نیست آیا برنامه‌ای برای سازگار کردن گوشی وان پلاس ۸ پرو با شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه وجود دارد یا خیر.

علیرغم آغاز برنامه ریزی اجرایی و عملیاتی اپراتورهای تلفن همراه در سراسر جهان برای سازگار کردن شبکه‌های مخابراتی با فناوری نسل پنجم، هنوز تعداد اندکی از شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند در دنیا برای تولید محصولات جدید نسل پنجم اقدام کرده‌اند.

..................

 

خبر: نخستین عینک واقعیت مجازی HDR جهان رونمایی شد

شرکت پاناسونیک در نمایشگاه CES 2020، از یک عینک واقعیت مجازی سبک و فشرده رونمایی کرد که به گفته این شرکت، نخستین نمونه در نوع خود به شمار می‌رود.

این عینک می‌تواند از ویدئوهای HDR پشتیبانی کند و استفاده از آن در مقایسه با نمونه‌های موجود بسیار ساده‌تر است.

این شرکت برای آزمایش عینک واقعیت مجازی، ویدئویی از ساحل را به نمایش درآورد که با کمک یک پهپاد ضبط شده بود.

فناوری‌های به کار رفته در عینک پاناسونیک توانست به بهبود کیفیت کلی ویدئو کمک کند و تصاویر با کیفیت و صدای عالی ارائه دهند که احساسی واقعی را هنگام دیدن تصاویر به کاربر منتقل می‌کنند.

قسمت دیگر ویدئوی نمایشی پاناسونیک، مربوط به معابد ژاپن به خصوص مناطقی بود که بازدیدکنندگان امکان ورود به آنها را ندارند.

کیفیت بالای اسکن‌هایی که برای بازسازی تصویر معابد به کار رفته بودند، آنقدر بالا بود که می‌توانست تجربه‌ای نزدیک به واقعیت از دیدن معابد ارائه دهد.

..................

 

خبر: نسخه جدید ربات انسان‌نما معرفی شد

ربات به روز شده "Walker Ubtech" به قابلیت‌های جدیدی دست یافته است.

ربات پیشرفته واکر محصول جدید شرکت چینی Ubtech است که با قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود در نمایشگاه سی‌ای‌اس رونمایی شد.

این ربات انسان‌نما در جدیدترین بروزرسانی صورت گرفته می‌تواند با سرعت بیشتر قدم بردارد و اشیای سنگین‌تری را بلند کند.

نرم افزار به روز شده Walker نتیجه ادامه آموزش هوش مصنوعی در سخت افزار اصلی آن است؛ از جمله همان سنسورهای نوری در سراسر بدن آن و همچنین ۳۶ محرک با عملکرد بالا که در اندام‌هاقرار گرفته‌اند.

بر همین اساس، بازوهای واکر می‌تواند وزن بیشتری را نسبت به گذشته متحمل شود، حتی اگر یک طرف از آن طرف سنگین‌تر باشد.

در یک نسخه نمایشی ویدئویی، واکر در حال حمل بار 10 کیلوگرم روی مچ دست چپ خود و یک وزنه سبک‌تر شش کیلوگرمی در سمت راست، بدون هیچگونه مشکلی بود.

..................

 

خبر: ابداع انسولین از زرده تخم مرغ!

محققان استرالیایی با استفاده از زرده تخم مرغ نوعی انسولین تولید کرده اند که در دما و حرارت بالا لخته نمی شود و می توان در پمپ انسولین از آن استفاده کرد.

استفاده از زرده تخم مرغ به عنوان یک منبع شکر در دانشگاه اوزاکا ژاپن ابداع شده است؛ محققان استرالیایی با بررسی نتایج تحقیقات محققان ژاپنی، تأثیرات شیوه قرارگیری شیمیایی شکر در مولکول‌های انسولین را تحلیل کرده و به این ترتیب روشی ابداع کردند تا بدون اختلال در فرایند انسولین رسانی، مشکل ایجاد فیبریل حل شود.

محققان محصول نهایی را "glycoinsulin" نامگذاری کرده اند و طبق گزارش‌ها این ماده در آزمایش‌های اولیه عملکرد خوبی داشته است؛ حتی در دما و غلظت بالا نیز به ایجاد فیبریل این ماده منجر نشد. علاوه بر آن در آزمایش‌ها glycoinsulin ثبات بیشتری نسبت به انسولین طبیعی داشت. با توجه به این یافته‌ها می‌توان glycoinsulin را جایگزین مناسبی برای استفاده در پمپ‌های انسولین به حساب آورد که عمر طولانی‌تری نسبت به انسولین معمول دارد.

محققان معتقدند اگر ماندگاری انسولین از ۲ به ۶ روز افزایش یابد، احتمالاً در هزینه‌های درمانی مبتلایان به دیابت صرفه جویی شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

83942