۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی ‌سه‌شنبه 15 بهمن

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: آیفون ارزان به زودی از راه می‌رسد! 

طبق گزارش ها به نظر می رسد آیفون SE۲ وارد مرحله تولید آزمایشی شده و پیش بینی می شود در ماه مارس با نام iPhone ۹ رونمایی شود.

آیفون  SE۲ در حقیقت جانشین آیفون SE است که در سال ۲۰۱۶ میلادی به بازار عرضه شد؛  پیش بینی می شود این دستگاه با قیمت ۳۹۹ دلار به بازار عرضه شود.

به گفته کارشناسان تولید انبوه این آیفون از اواسط ماه جاری میلادی(فوریه) آغاز می شود؛ آیفون ۹ برای عرضه در کشورهایی با اقتصاد نوظهور مانند هند در نظر گرفته شده و به همین دلیل قیمت آن به نسبت بقیه آیفون ها ارزان تر است.

این دستگاه مجهز به پردازشگر A۱۳ همراه ۳ گیگابایت RAM، لمس ۳ بعدی و  قابلیت های لمسی دیگر است. همچنین آیفون ۹ دارای نمایشگر ۴.۷ اینچی با طراحی مشابه آیفون ۸ است؛ با این وجود احتمال دارد لبه های باریکی روی دستگاه دیده شود و بریدگی روی نمایشگر آن وجود داشته باشد. اما دوربین دستگاه نسبت به نسل قبلی ارتقا یافته است.

کارشناسان معتقدند عرضه آیفون ۹ کمک می کند کل فروش آیفون در ۲۰۲۰ میلادی از ۲۰۰ میلیون دستگاه فراتر شود.

..................

 

خبر: اپلیکیشن‌ها‌ محله‌های مشکوک به کرونا را شناسایی می کنند! 

شهروندان چینی برای شناسایی محله‌های مشکوک به حضور افراد مبتلا به کرونا از برنامه‌های نقشه‌خوانی و ردگیری مسیر مسافرت افراد استفاده می‌کنند.

شرکت "QuantUrban" که یک برنامه نقشه خوانی عرضه کرده و شرکت Wechat که برنامه گپ موبایلی آن در چین محبوب است، پلتفورم های خود را به‌روز کرده‌اند تا بتوانند اطلاعاتی رسمی در مورد محله‌هایی که وجود افراد مبتلا به کرونا در آنها تأیید شده در اختیار عموم مردم قرار دهند.

کاربران چینی با مشاهده نقشه‌ها و داده‌های یادشده به سرعت درمی یابند که تا چه حد به نقاط آلوده به ویروس کرونا نزدیک شده‌اند تا از حضور در نقاط آلوده خودداری کنند.

وی چت در همین راستا برنامه‌ای جدید به نام "YiKuang" را عرضه کرده که به طور ویژه در مورد وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرهای جنوبی چین مانند شنزن و گوانگجو اطلاع رسانی می‌کند.

نقشه‌های "QuantUrban" که از طریق مرورگرهای تحت وب نیز در دسترس است همین خدمات را در مورد 9 شهر آلوده چین با جزئیات بالا ارائه می‌دهد.

تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در شنزن روز دوشنبه به ۲۴۵ نفر رسید و این شهر را به بدترین شهر مهم و اصلی چین از نظر ابتلا به این بیماری مبدل کرد.

..................

 

خبر: ارسال بسته‌های پستی در تونل‌های زیرزمینی! 

شرکت انگلیسی «ماگوی» که چندی پیش، طرح احداث تونل‌های زیرزمینی مشابه هایپرلوپ را برای ارسال بسته‌های پستی ارائه کرده بود، موفق به پیشروی پروژه خود شده است.

این شرکت برای اجرایی شدن پروژه خود ۱.۵ میلیون پوند سرمایه جذب کرده است؛ این پول به آنها امکان می‌دهد تیم خود را گسترش دهند و وارد مرحله آزمایشی شوند که یک مسیر آزمایش ۱.۲ مایل از لوله‌های مغناطیسی را شامل می‌شود.

به گفته شرکت ماگوی، ممکن است شبکه تونل‌های زیرزمینی این شرکت بتواند پس از نصب کامل، طی یک سال، بیش از ۶۰۰ میلیون بسته را در لندن جا به جا کند.

آنها امیدوارند که نخستین مسیر عملیاتی بین لندن، هرتفوردشایر و Milton Keynes را بسازند؛ به گفته این شرکت تأمین بخشی از بودجه مورد نیاز آزمایش نشان می‌دهد مردم، به ویژه نسل‌های جوان آماده هستند تا از مشاغل نوآورانه مانند ماگوی حمایت کنند تا شیوه‌های حمل و نقل موجود و منسوخ شده را تغییر دهند.

شبکه تونل‌های ماگوی به خرده‌فروشان راهی سریع و ارزان برای جابجایی کالاها می‌دهد و می‌تواند تا تقریباً سه سال دیگر راه اندازی شود و کار کند.

مجموعه تونل‌های ماگوی، ۷۲هزار واگن را در هر ساعت منتقل خواهد کرد که هر یک از آنها حامل چهار بسته است و در یک مسیر مغناطیسی با سرعت کمتر از ۶۴کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند.

..................

 

خبر: قدرتمندترین لیزر آبی جهان تولید شد

شرکت پاناسونیک از تولید قدرتمندترین لیزر آبی رنگ جهان خبر داد که می‌تواند کاربردهای گسترده‌ای در صنعت خودروسازی و برخی صنایع سنگین دیگر داشته باشد.

پاناسونیک لیزر آبی خود را در شهر اوزاکای ژاپن به معرض نمایش گذاشته است؛ این لیزر که درخشنده‌ترین لیزر آبی جهان نیز محسوب می‌شود، از طریق ترکیب دو فناوری تولید و انتشار اشعه لیزر با عنوان به دی دی ال و دبلیو بی سی تولید شده است.

استفاده از این دو روش از یکسو موجب حفظ کیفیت اشعه لیزر و قدرت آن می‌شود و از سوی دیگر بر قدرت نفوذ و تأثیرگذاری آن می‌افزاید. سیستم دی دی ال همچنین موجب تمرکز دقیق‌تر اشعه لیزر روی هدف شده و مصرف برق سیستم برای تولید لیزر را هم کاهش می‌دهد.

این اشعه لیزر ابزاری عالی برای جوشکاری، برش و غیره بوده و تولید و تکمیل آن ثمره هفت سال کار و بررسی است.

لیزر یادشده روی باند طول موج ۴۰۰ تا ۴۵۰ نانومتر عمل می‌کند و این در حالی است که لیزرهای آبی رقیب و مشابه بر روی باند طول موج ۳۶۰ تا ۴۸۰ عمل می‌کنند. اشعه یادشده برای برش موادی همچون مس، طلا و پلاستیک بسیار مناسب است.

..................

 

خبر: گجتی که فشار خون را در هر حالتی اندازه می گیرد

گروهی از محققان دانشگاه موناش در استرالیا گجتی بی‌سیم و پوشیدنی ابداع کرده اند که شامل دو بخش است و فشار خون کاربر را در هر حالتی از جمله خوابیده و در حال ورزش اندازه می گیرد.

این دستگاه به جای بازوبند شامل یک حسگر CWR (که به جناق سینه می چسبد) و یک حسگر PPG (که به لاله گوش چپ متصل می شود) است؛ حسگرهای PPG به طور معمول به صورت پالس اکسیمتر عمل می کنند. به عبارت دیگر این حسگر با انتشار نور، تغییرات در حجم خون را تشخیص می دهد و سپس تجزیه و تحلیل می کند که چه مقدار از آن نور توسط بافت بیولوژیکی بیمار جذب شده است.

دستگاه جدید با کمک دو حسگر می تواند مدت زمانی پمپاژ خون بین دریچه های آئورت قلب و رسیدن آن به اندام های بدن (مانند گوش) را به شکل پالس اندازه گیری کند.

دستگاه با توجه به این اطلاعات می‌تواند بدون در نظر گرفتن مکان یا فعالیت های فرد در هر زمان، میزان فشار خون بیمار را در زمان واقعی خوانش کند.

در آزمایش ها، ۴۳ داوطلب سالم بین ۴۰ تا ۶۵ سال این دستگاه آزمایشی و دستگاه سنجش فشار خون را هنگام خوابیدن، نشستن و دوچرخه سواری (با دوچرخه ثابت) استفاده کردند؛ دقت دستگاه در خوانش فشار خون افراد در حالت خوابیده ۹۳درصد و در حالت ورزش ۸۳درصد بود.

نظرات : 0

ثبت نظر

49294