۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی شنبه 9 فروردین

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: اپل وب سایت و اپ غربالگری کروناویروس راه اندازی کرد 

شرکت اپل در راستای مقابله با شیوع گسترده کروناویروس جدید اقدام به عرضه یک برنامه اختصاصی برای غربالگری، شناسایی موارد ابتلا و نظارت بر مبتلایان به کووید-19 کرده است.

این برنامه و وب‌سایت که با همراهی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا(CDC) توسعه یافته است، مجموعه‌ای از سؤالات مربوط به کروناویروس است که از کاربران پرسیده می‌شود تا غربالگری را انجام دهد و بهترین توصیه‌ها را به افراد ارائه دهد.

مراکز مدیریت و پیشگیری بیماری آمریکا CDC یکی از آژانس‌های ایالات متحده آمریکا و تحت نظر وزارت بهداشت و خدمات انسانی آن است که به طور رسمی در سطح دولت فدرال ایالات متحده آمریکا فعالیت دارد.

راهنمایی‌های این دو ابزار شامل همان توصیه‌هایی است که توسط CDC مطرح شده است. این توصیه‌ها اکنون از طریق دستیار صوتی هوشمند اپل با عنوان سیری"(Siri) و دستیار صوتی هوشمند آمازون موسوم به الکسا(Alexa) در دسترس است.

..................

 

خبر: گوشی‌های قدرتمند شیائومی رونمایی شد 

شیائومی از رونمایی از دو گوشی قدرتمند و تازه خود به نام‌های می ۱۰ و می ۱۰ پرو خبر داده که قرار است به زودی در بازارهای اروپایی عرضه شود.

می۱۰ در دو مدل با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به ترتیب به قیمت ۷۹۹ و ۸۹۹ یورو عرضه می‌شود؛ اما گوشی می ۱۰پرو با هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ۹۹۹ یورو قیمت دارد.

مدل می۱۰ دارای نمایشگر ۶.۶۷ اینچی خمیده از نوع AMOLED بوده و دقت نمایشگر آن هم تمام اچ‌دی است. نرخ تازه‌سازی صفحه ۹۰ هرتز و دوربین سلفی ۲۰مگاپیکسلی از جمله دیگر امکانات این گوشی است که به حسگر اثر انگشت نیز مجهز است.

پردازنده استنپ دراگون ۸۶۵ با مودم نسل پنجم ایکس ۵۵ و نیز دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با دقت فیلم برداری ۸K از جمله امکاناتی است که در هر دو گوشی وجود دارد.

مهم‌ترین تفاوت این دو گوشی در افزوده شدن لنز ۸ مگاپیکسلی تله فوتو با قدرت زوم ۱۰ برابر و نیز یک لنز تله ۱۲ مگاپیکسلی با قدرت زوم ۲ برابر به گوشی می ۱۰ پرو است. البته در این گوشی یک لنز عریض ۲۰ مگاپیکسلی هم وجود دارد. برای گوشی می ۱۰ هم علاوه بر لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی سه لنز دیگر ۱۳، ۲ و ۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

تفاوت دیگر این دو گوشی در باتری‌های آنهاست؛ می ۱۰ و می ۱۰ پرو به ترتیب دارای باتری‌های ۴۷۸۰ و ۴۵۰۰ میلی آمپری هستند. هر دو گوشی دارای قابلیت شارژ سریع هم هستند که این ویژگی در گوشی می ۱۰ پرو قوی‌تر است.

..................

 

خبر: تشخیص چراغ‌های راهنمایی با فناوری خودران تسلا 

با بیرون آمدن یک ویدیو که یک خودروی خودران تسلا را نشان می‌دهد که وقتی به چراغ قرمز می‌رسد، می‌ایستد، به نظر می‌رسد به زودی این ویژگی به خودروهای خودران تسلا اضافه شود.

ویدئویی که در توییتر به اشتراک گذاشته شده است، گذر یکی از خودروهای تسلا را از چند چراغ راهنمایی نشان می‌دهد که هنگام تشخیص چراغ قرمز، سرعت خود را کم می‌کند و پشت چراغ متوقف می‌شود.

برخی گمانه زنی‌ها وجود دارد که می‌گوید تسلا این ویژگی را در به‌ روزرسانی بعدی سیستم اتوپایلت(Autopilot) خود قرار خواهد داد.

سیستم اتوپایلت تسلا هم‌اکنون می‌تواند سایر خودروهای موجود در جاده را تشخیص دهد و در پاییز گذشته یک به‌روزرسانی به آن اجازه داد مخروط‌های ترافیکی را تشخیص دهد. همچنین رانندگان می‌توانند از فناوری تغییر خط(لاین) و تغییر مسیر استفاده کنند.

..................

 

خبر: درمان بیماری اوتیسم با فناوری واقعیت افزوده 

محققان دانشگاه استنفورد با استفاده از عینک واقعیت افزوده گوگل راهی برای مقابله با بیماری اوتیسم و درمان آن ابداع کرده اند.

طرح مداوای اوتیسم با استفاده از فناوری واقعیت افزوده برای کودکان شش سال به بالا اجرا می‌شود و به آنها امکان می‌دهد درک و هوش خود را با استفاده از عینک‌های مذکور افزایش دهند.

عینک‌های واقعیت افزوده به کودکان مبتلا به اوتیسم امکان می‌دهد تا احساسات افراد را از روی چهره آنها درک کنند و با دقت بیشتری چنین اطلاعاتی را در ذهن خود پردازش کنند. بدین منظور از دوربین نصب شده بر روی هدست عینک گوگل استفاده می‌شود و شکلک‌ها یا ایموجی هایی نیز به تصویر اضافه می شود تا درک کودک از احساسات اشخاص را تسهیل کند.

همچنین می توان یک منبع صوتی را نیز به این عینک ها اضافه کرد تا کودک مبتلا به اوتیسم بتواند با شنیدن برخی توصیفات در مورد حالات چهره افراد این مساله را بهتر درک کند. از جمله حالات چهره که بدین شکل بهتر قابل درک هستند می توان به خشم، تعجب، غم، ترس و غیره اشاره کرد.

..................

 

خبر: عرضه نانوپوششی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا روی سطوح 

شرکت نانوتاچ (NanoTouch) برای محافظت در برابر ویروس کرونا، محصولی ارائه کرده است که روی دستگیره در، دکمه آسانسور و حتی پشت گوشی تلفن همراه قرار می‌گیرد تا عوامل بیماری‌زا را از بین ببرد. دستگیره درها، تلفن همراه و روکش‌های صندلی از جمله مکان‌های متداولی هستند که باکتری و ویروس می‌توانند در آنجا حضور دائمی داشته باشند؛ بنابراین، از مکان‌های آلوده محسوب می‌شوند، اما nanoSeptic می‌تواند این شرایط را تغییر دهد.

این فناوری می‌تواند روی سطوح مختلف قرار گیرد و به آن بچسبد، این فناوری قابلیت استفاده روی دستگیره‌ها را دارد، در این محصولات به جای مواد شیمیایی و سمی، از فناوری‌نانو که سبز و موثر بوده استفاده شده‌است.

در این فناوری، نانوبلور به کار رفته است که با استفاده از پرتوهای نور مرئی حاصل از نور خورشید یا فلورسانس یا حتی LED شارژ می‌شوند. زمانیکه این نانوبلورها شارژ شدند می‌توانند واکنش اکسیداسیون قدرتمندی ایجاد کنند تا اجزای آلی از سطح زدوده شده و شکسته شوند. نانوبلورهای به کار رفته در این پوشش موجب اکسیداسیون عوامل بیماری‌زا می‌شوند.

نظرات : 0

ثبت نظر

39162