۱۴۰۳ دوشنبه ۰۹ مهر

دانشگاه کلمبیا با تولید ژل ضد باکتریایی با کرونا مقابله می‌کند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، دانشگاه کلمبیا با تولید ژل ضد باکتریایی به مبارزه با کرونا می‌رود.

نخستین مورد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور حدود ۵۰ روز پیش مشاهده شد و وزارت بهداشت آن مدتی بعد طی بیانیه‌ای اعلام کرد: یک مرد ۵۸ ساله به علت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در شهر گردشگری کارتاخنا کلمبیا جان خود را از دست داده است.

همین موضوع منجر به ترس مردم از شیوع ویروس کرونا شد و درنهایت به تمام شدن کالاهای بهداشتی و کمبود آنها  ختم شد.

گروهی از اساتید دانشگاه ملی کلمبیا تصمیم گرفتند به نبرد با این بیماری بپیوندند و دانش خود را در خدمت دیگران قرار دهند.

خورخه مارتینز، مدیر گروه داروسازی این دانشگاه می‌گوید، کمک به هموطنانشان صرفاً رسالت آنها به عنوان یک دانشگاه دولتی است؛ ضمن اینکه ما در طی چنین بحران سختی با جامعه تعهد داریم؛ در حال حاضر یک کارمند در دانشگاه ملی کلمبیا در حال تولید ژل ضد باکتری است. 

کلمبیا به دلیل همه گیری کووید ۱۹ اقدامات قرنطینه و کاهش تردد اجتماعی را از ۲۳ مارس آغاز کرد. برای جلوگیری از کمبود کشور از ضروریات بهداشتی، دولت نیز تصمیم گرفت صادرات محصولاتی مانند صابون، ضد عفونی کننده و تجهیزات پزشکی را متوقف کند؛ ژل ضد باکتری یکی از محصولاتی بود که در ابتدا کم شد.

دولت کلمبیا همچنین اقداماتی را برای ترویج تولید محصولات بهداشتی اساسی تصویب کرد؛ معاون رئیس جمهور  این کشور نیز گفت: «ما قبلاً ۲۹ شرکت شناسایی کرده‌ایم که شرایط لازم برای تولید ژل ضد باکتری را دارند».

اساتید این دانشگاه می خواستند اطمینان حاصل کنند که لازم نیست به بازار وابسته باشند؛ دپارتمان داروسازی شیمیایی دانشگاه سالهاست که صرفاً برای اهداف یادگیری دانشگاهی، ژل ضد باکتریایی ایجاد کرده بود. با صنعتی کردن روند کار، اساتید می‌توانند به یکی از تأمین کنندگان آن تبدیل شوند. 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

76096