۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی چهارشنبه ۸ مرداد

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

 

خبر: موبایلی که تب کاربران را رصد می‌کند! 

یک شرکت انگلیسی موبایلی جان سخت ساخته که مجهز به دوربین گرمایی است.

این دستگاه اندروید، کت اس ۶۲ پرو ( CAT S۲۶۰ Pro) نام دارد و با توجه به عمر طولانی طراحی و ساخته شده است؛ موبایل دوربین گرمایی FLIR این دستگاه نیز نسبت به نسخه های پیشین ۴ بار دقیق تر است.

قابلیت تصویربرداری گرمایی به گونه ای طراحی شده که جزئیات دقیقی از گرمای حاصل از رادیاتورها، گاوها یا موتورها را نشان می دهد؛ اما به گفته سازندگان «کت اس ۶۲ پرو»، می‌توان با استفاده از  قابلیت‌های اسکن گرمایی دستگاه، تب در افراد را ردیابی کرد. این در حالی است که تب یکی از نشانه‌های ابتلا به ویروس کرونا است.

نکته حائز اهمیت موبایل «کت اس ۶۲ پرو» بازار هدف آن است؛ در حالیکه شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ برای جذب مشتری دستگاه‌هایی میان رده  عرضه کرده اند، بازار هدف این موبایل مشتریانی است که خواهان دستگاهی جان سخت با قدرت مقاومت بالا هستند.

دستگاه مذکور ۷۴۹ دلار قیمت گذاری شده و برای صاحبان مشاغلی مانند لوله کشی، کشاورزی، مکانیکی، درخت شناسی و داربست بندی مناسب است که نیازی به اینترنت ۵G و دوربین‌های سلفی باکیفیت ندارند.

نسخه پیشین این دستگاه به نام «اس ۶۱» یکی از بهترین موبایل های جان سخت در بازار بود؛ اما «کت اس ۶۲پرو» دارای گواهینامه ضد آب و ضد گردوغبار IP۶۸ ، حسگر گرمایی با کیفیت بالا، طراحی جذاب، ضمانت کامل و ۳ سال آپدیت امنیتی است.

..................

 

خبر: محافظت از کودکان در اینترنت با اپلیکیشن مایکروسافت! 

مایکروسافت اپلیکیشن جدیدی با عنوان محافظت از خانواده عرضه کرده که امکانات متنوع و پیشرفته‌ای برای مراقبت از بچه‌ها در زمان استفاده از اینترنت در اختیار والدین قرار می‌دهد.

نسخه آزمایشی این برنامه تلفن همراه، نخستین بار در ماه مه عرضه شد و اکنون نسخه نهایی آن در دسترس همگان است.

برنامه یادشده، کنترل برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مورد استفاده کودکان، نحوه استفاده از آنها، مدت زمان بکارگیری هر یک از آنها و غیره را ممکن می‌کند و بر خلاف برخی برنامه‌های دیگر، هم روی اندروید و هم آی او اس در دسترس است.

والدین با استفاده از این برنامه در می‌یابند بچه‌ها در هر لحظه در حال استفاده از چه برنامه‌ای روی گوشی یا تبلت خود هستند و بیشتر به چه بخش هر برنامه توجه نشان می‌دهند؛ همچنین از این طریق می‌توان مدت زمان استفاده از گوشی یا هر برنامه را محدود کرد.

علاوه بر این می‌توان برنامه‌های مجاز برای استفاده هر کودک را به طور جداگانه با استفاده از اپلیکیشن مذکور مشخص کرد؛ ارائه گزارش‌های هفتگی از خلاصه فعالیت‌های بچه‌ها، امکان اعمال فیلترهای مختلف و نمایش نقشه موقعیت مکانی کودکان از جمله دیگر امکانات این برنامه است که دارای یک رابط کاربری تحت وب نیز هست.

 

..................

 

خبر: ضد آفتاب فضایی ساخته شد! 

محققان دانشگاه «نورث وسترن» با الهام از ضد آفتاب، نوعی محافظ در برابر اشعه های خطرناک برای فضانوردان ساخته اند.

آنها با ترکیب نوع جدیدی از ملانین حاوی سلنیوم، نوعی ماده زیستی ساختند که سلنوملانین (selenomelanin) نام دارد و از بافت بدن انسان محافظت می کند.

محققان طی آزمایش در سلول‌هایی که حاوی این نوع ضدآفتاب بودند، پس از قرار گرفتن در معرض دوز خطرناکی از اشعه ها، نشانه هایی از ادامه چرخه طبیعی حیاتشان را طی کردند.

آزمایش های دیگر نشان داد هنگامیکه سلول‌ها مواد غذایی مناسب را دریافت کنند، سلنوملانین به طور خودکار در بدن تولید می شود و به این ترتیب فضانوردان می توانند هنگام سفر به فضا محافظی برای بدنشان تولید کنند.

توجه روزافزون به سفرهای فضایی و نیاز به مواد زیستی که چند کاربردی هستند و از بدن انسان دربرابر اشعه های رادیواکتیو محافظت می کنند، سبب شده تحقیقات زیادی درباره پتانسیل های ملانین انجام شود.

..................

 

خبر: سریع‌ترین ابررایانه جهان سلول‌های مبتلا به کووید-۱۹ را بررسی می‌کند!

پژوهشگران آمریکایی با کمک سریع‌ترین ابررایانه جهان به بررسی سلول‌هایی پرداخته‌اند که به کووید-۱۹ مبتلا هستند.

ارزیابی سلول‌های ریه بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ که با کمک سریع‌ترین ابررایانه جهان صورت گرفته است، الگوهای بیان ژن را نشان می‌دهد که شاید بتوانند علائمی که بدن در واکنش به کووید- ۱۹ بروز می‌دهد، توضیح بدهند.

گروهی از پژوهشگران آزمایشگاه ملی اوک ریج (ORNL) آمریکا، برای تحلیل ژن‌های به دست آمده از سلول‌های ریه بیماران مبتلا به کووید- ۱۹، از ابررایانه سامیت(Summit) استفاده کردند که توسط شرکت آی‌بی‌ام ابداع و ارائه شده است و به عنوان سریع‌ترین ابررایانه جهان شناخته می‌شود.

ارزیابی‌های محاسباتی نشان دادند ژن‌های متعلق به یکی از سیستم‌های بدن موسوم به سیستم برادی‌کینین(Bradykinin) که در کاهش فشار خون نقش دارد، بیش از اندازه در سلول‌های ریه افراد مبتلا به کروناویروس فعال می‌شود.

پژوهشگران در بررسی‌های خود دریافتند که برادی‌کینین، در بدن افراد مبتلا به کووید-۱۹ بیشتر تولید می‌شود؛ تولید بیشتر این ترکیب می‌تواند به نشت رگ‌های خونی و جمع شدن مایعات روی بافت‌های نرم بیانجامد.

اگر مدلی که این گروه پژوهشی برای بررسی مکانیسم بیماری ارائه داده‌اند، دقیق باشد و با تحلیل‌های آزمایشی اثبات شود، بدین معناست که داروهای کووید-۱۹ باید دوباره تولید شوند تا سرعت روند بیماری‌زایی را کاهش دهند.

..................

 

خبر: روش جدید برای بازیافت پلاستیک‌های سخت!

محققان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) روش جدیدی را برای بازیافت و بازیابی پلاستیک‌های سخت و فشرده مانند تایر خودرو یافته اند.

شیمی دانان MIT راهی را برای تغییر پلاستیک های ترموست یافته اند تا تجزیه آنها را بسیار آسان تر کنند، اما از کارایی و دوام آنها کم نشود؛ این تغییر به این محصولات اجازه می دهد همچنان از قدرت لازم برای استفاده روزمره برخوردار باشند.

محققان دریافتند که علاوه بر این، هنگامی که نسخه قابل تخریب پلاستیک ترموستات را تولید می‌کنند، می‌توانند آن را به شکل پودر درآورند و از آن پودر برای ایجاد پلاستیک‌های بیشتر استفاده کنند؛ بنابراین با این کار می توان لاستیک ها یا تایری قدیمی را به پلاستیک های جدید بازیابی کرد.

محققان معتقدند که رویکرد جدید آنها می تواند برای بازیافت طیف گسترده ای از پلاستیک ها و سایر پلیمرها موثر باشد.

نظرات : 0

ثبت نظر

30476